Ελλάδα

Τρένο του προαστικού μπήκε σε γραμμές του Μετρό - Οργή μηχανοδηγών κατά της Hellenic Train

Τρένο του προαστικού μπήκε σε γραμμές του Μετρό - Οργή μηχανοδηγών κατά της Hellenic Train Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Η Hellenic Train ψεύδεται λέει η Ένωση των Μηχανοδηγών.

«Οτιδήποτε γίνεται τιμωρείται ο μηχανοδηγός» λέει ο Χρήστος Ζαραίδώνης αναπληρωτής γενικός γραμματέας ΠΕ.ΠΕ, για τη Hellenic Train, μετά την αποκάλυψη του περιστατικού με τον συρμό του Προαστιακού που μπήκε σε ράγες του Μετρό.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ δεν υπάρχει κίνδυνος να συνέβαινε ατύχημα καθώς υπήρχαν διπλές ράγες στο σημείο. Ωστόσο, οι μηχανοδηγοί έχουν άλλη εκτίμηση καθώς θεωρούν ότι υπήρχε κίνδυνος να κολλήσει το συρμός μέσα στη συγκεκριμένη σήραγγα.

Δεν είναι τυχαίο ακόμα και στο αεροδρόμιο, που πηγαίνει και μετρό και προαστικός δεν πηγαίνει σε αποβάθρα του μετρό, συρμός του προαστιακού γιατί δεν χωράει]λένε οι μηχανοδηγοί στο Mega.

Μετά την αποκάλυψη του συμβάντος, η Hellenic Train εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, η οποία επί της ουσίας – χωρί σαν κατονομάζει ωστόσο- επιρρίπτει ευθύνες στον μηχανοδηγό ενώ σημειώνει ότι το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα. Οργισμένη ήταν η απάντηση της Ένωσης μηχανοδηγών οι οποίοι κατηγορούν την εταιρεία ότι ψεύδεται.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train αναφέρει πως η εταιρεία «διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα. Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της. Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».

Οργισμένη απάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης

«Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο - και για άλλη μια φορά - επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό» αναφέρει η ένωση των Μηχανοδηγών.

«Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ. Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που απεσοβήθει με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου. Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις.

»Το ίδιο παραπλανητική ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα είναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτά όταν βρέχει οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδήγησης. Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι. Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο - μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους.

»Ενημερώνουμε τον πραγματικό Διοικητή της Εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμλάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον».

Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την ανακοίνωσή τους με ένα υστερόγραφο και αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών

«ΥΓ όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβάν που αναδείξαμε, όταν λειτουργεί η Τηλεδιοίκηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν» αναφέρουν.

Λάθος συρμός σε λάθος ράγες

Όπως αποκάλυψε η Εφημερίδα των Συντακτών, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι μηχανοδηγοί, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, σταθμάρχης έδωσε εντολή στον συρμό 4245 του Προαστιακού να εισέλθει σε λάθος γραμμή, με αποτέλεσμα να μπει συρμό ς του Προαστιακου στη γραμμή του Μετρό.

Ο συρμός είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια, ενώ υπό κανονικές συνθήκες τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο, όπως οι συρμοί του Μετρό, αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού.
Όπως καταγγέλλεται, ο μηχανοδηγός του τρένου είδε πως τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και κάλεσε τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση.

Παραβιάζοντας τον κανονισμό, προχώρησε αν και με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Τότε ήταν που «χτύπησε» η τηλεδιοίκηση και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ. Ο τελευταίος απολογήθηκε και ζήτησε από τον μηχανοδηγό να κάνει οπισθοπορεία 300 μέτρων για να «διορθωθεί» το λάθος.

Για το περιστατικό υπήρξε παρέμβαση του εισαγγελέα.