Οικονομία

Τα ειδοποιητήρια και οι ηλεκτρονικές αιτήσεις συνταξιοδότησης «καίνε» τον ΕΦΚΑ

Τα ειδοποιητήρια και οι ηλεκτρονικές αιτήσεις συνταξιοδότησης «καίνε» τον ΕΦΚΑ
Του Βασίλη Αγγελόπουλου Με πυρετώδεις ρυθμούς προσπαθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του νεοσύστατου Ενιαίου Φορέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΕΦΚΑ) να ετοιμάσουν τα πρώτα και… κρίσιμα ειδοποιητήρια που θα σταλούν έως το τέλος του τρέχοντος μήνα σε περίπου 1,6 εκατ ασφαλισμένους (ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες). 

Ειδοποιητήρια που θα δείχνουν το νέο ποσό ασφαλιστικών εισφορών που θα καλούνται να καταβάλλουν κάθε μήνα, στο εξής. Βέβαια, ειδικά σήμερα, στον ΕΦΚΑ «παίζουν τα ρέστα» τους με την έναρξη της ηλεκτρονικής διαδικασίας υποβολής αιτήσεων συνταξιοδότησης. Εάν τηρηθεί, πράγμα δύσκολο, η δέσμευση του υφυπουργού Εργασίας, κ. Τάσου Πετρόπουλου, πρέπει από σήμερα και στο εξής, να είναι εφικτή η υποβολή αιτήσεων συνταξιοδότησης, από τους επίδοξους νέους συνταξιούχους, με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτά τα δύο κορυφαία ζητήματα λειτουργίας του ΕΦΚΑ, αποτελούν τα μεγάλα «στοιχήματα» της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, στην προσπάθεια που καταβάλλει να πείσει τους 4,2 εκατ ασφαλισμένους και 2,6 εκατ. συνταξιούχους, ότι η δημιουργία ενός υπερ – ταμείου Κύριας Ασφάλισης θα βοηθήσει στη βελτίωση της λειτουργίας του Ασφαλιστικού Συστήματος της χώρας.

Είναι προφανές ότι η διαδικασία, ειδικά στο σκέλος της βελτίωσης των τεχνικών ζητημάτων λειτουργίας του ΕΦΚΑ, που σχετίζονται με την μετάβασή του, στην εποχή της μεγιστοποίησης της «ηλεκτρονικής» λειτουργίας του, είναι δυναμική και χρειάζεται χρόνος για την ολοκλήρωσή της. Όμως είναι τέτοιες οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, άρα και η διοίκηση του ΕΦΚΑ, που υπάρχει ο κίνδυνος εμπλοκής της διαδικασίας. Ουσιαστικά, οι ιθύνοντες στην οδό Σταδίου 29, προσπαθούν να «ξορκίσουν» τον κίνδυνο να βρεθούν μπροστά στη δυσάρεστη έκπληξη να μην μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους, για μεγάλο χρονικό διάστημα και ταυτόχρονα, να προκύψουν προβλήματα ή λάθη στην αποστολή των ηλεκτρονικών ειδοποιητηρίων για τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι απαραίτητες προβολές και επανέλεγχοι έχουν όντως γίνει, αλλά το ενδεχόμενο το ίδιο το ηλεκτρονικό σύστημα να είναι ανέτοιμο να δεχτεί τέτοιο όγκο πληροφορικών, είναι υπαρκτό. Όλα αυτά, ενώ ο βασικός υποστηρικτής του συστήματος, η ΗΔΙΚΑ, έχει στρέψει σχεδόν αποκλειστικά την προσοχή και το ενδιαφέρον της, στη διαδικασία επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων. Πρόκειται για τον «τρίτο πόλο» που λειτουργεί παράλληλα με τους δύο προηγούμενους. Η δέσμευση ότι πρέπει έως τον Σεπτέμβριο της τρέχουσας χρονιάς να επανυπολογιστούν 2,6 εκατ κύριες συντάξεις, περιορίζει σημαντικά τις υπόλοιπες λειτουργίες της ΗΔΙΚΑ και ίσως αποβεί καθοριστική για την επιτυχία ή την αποτυχία όλων των υπόλοιπων εγχειρημάτων.