Τα προγράμματα προώθησης αποτελούν σημαντικά και αποτελεσματικά χρηματοδοτικά εργαλεία, καθώς ενδυναμώνουν το εξαγωγικό εμπόριο στις υφιστάμενες - παραδοσιακές αγορές των ελληνικών αγροτικών προϊόντων και δημιουργούν τις προϋποθέσεις επέκτασης σε νέες διεθνείς αγορές.
Επισημαίνεται ότι η εθνική συμμετοχή καταργείται για τα νέα προγράμματα προώθησης των αγροτικών προϊόντων, ενώ το ποσοστό συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαμορφώνεται σε ποσοστό 70-80% (εσωτερική αγορά ΕΕ – τρίτες χώρες). Ειδικώς για την Ελλάδα, το ποσοστό χρηματοδότησης αυξάνεται κατά 5% επιπλέον, λόγω της χρηματοδοτικής συνδρομής που λαμβάνουμε ως χώρα.
Επιδίωξη του ΥΠΑΑΤ είναι να ενθαρρύνει της συμμετοχή στο μέτρο της «προώθησης» μεγάλων συνεργατικών σχημάτων, ώστε να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη αντιπροσωπευτικότητα και η «επιθετική» προβολή των αγροτικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.