Τα πλοία αυτά, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, αναλογούν στο 0,65% του συνόλου της δύναµης του ελληνικού εµπορικού στόλου και στο 0,19% της ολικής χωρητικότητάς του.
Από τα 12 πλοία στα οποία συνέβη ατύχηµα, τα περισσότερα ήταν επιβατηγά (50%) και δεξαµενόπλοια (25%) (Γράφηµα 2). Τα περισσότερα ναυτικά ατυχήµατα προκλήθηκαν λόγω βύθισης (4 πλοία) ή βλάβης της µηχανής (3 πλοία), ενώ σε 2 πλοία προκλήθηκε ατύχηµα λόγω πρόσκρουσης, σε 2 πλοία λόγω προσάραξης και σε 1 πλοίο λόγω άλλων γεγονότων.
Ο αριθµός των ατόµων που έπαθαν ατύχηµα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιµενικών αρχών ανήλθε σε 246 και µειώθηκε σε σχέση µε το 2016 κατά 24,8% (αύξηση 2,2% είχε παρατηρηθεί το 2016 σε σχέση µε το 2015). Από τα άτοµα που έπαθαν ατύχηµα, το µεγαλύτερο ποσοστό (78,9%) αφορούσε σε θανατηφόρο.