Οικονομία

ΓΣΕΕ: Οι τριετίες αποτελούν κατάκτηση των εργαζομένων

ΓΣΕΕ: Οι τριετίες αποτελούν κατάκτηση των εργαζομένων
Επιστολή προς την Υπουργό εργασίας, η οποία κοινοποιείται στο σύνολο των εργοδοτικών φορέων απέστειλε σήμερα η ΓΣΕΕ, μετά τη σύγχυση που έχει προκληθεί από τις σχετικές ανακοινώσεις για τις τριετίες κάνοντας λόγο για εργοδοτικά συμφέροντα με κατευθυνόμενα δημοσιεύματα.

Η Συνομοσπονδία ξεκαθαρίζει ότι οι τριετίες αποτελούν κατάκτηση των εργαζομένων και καλεί το Υπουργείο Εργασίας να καταργήσει άμεσα τις μνημονιακές διατάξεις που περιορίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων, επιτείνουν τη σύγχυση και ενισχύουν την εργοδοτική παραβατικότητα. 

Στην επιστολή αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «τα κατώτατα αυτά όρια προστασίας των εργαζομένων, που θεσμοθετήθηκαν διαχρονικά μέσω Εθνικών Γενικών ΣΣΕ, κατοχυρώθηκαν τυπικά και μέσω της νομοθεσίας με σειρά νομοθετικών διατάξεων, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ. Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά την προϋπηρεσία των εργαζομένων, η σύνθεση των τριετιών περιλαμβάνεται στα στοιχεία (γ) i) και δ) της υποπαρ.ΙΑ.11.3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (χωρίς πλέον την ηλικιακή διάκριση).

Είναι προφανές ότι η ενεργοποίηση του άρθρου 103 του ν. 4172/2013 (άρθρο 2, ν. 4564/2018) αφορά αποκλειστικά στη διαδικασία – μηχανισμό διαμόρφωσης του νομοθετικά πλέον καθοριζόμενου νόμιμου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου και όχι τις μη καταργημένες και συνεπώς ισχύουσες διατάξεις για την προσαύξησή τους λόγω προϋπηρεσίας.

Δυστυχώς ήδη από την ίδια ημέρα ανακοίνωσης της αύξησης του κατώτατου μισθού, είδαν το φως της δημοσιότητας κατευθυνόμενα δημοσιεύματα που δημιουργούν σύγχυση ως προς τα ισχύοντα, προσπαθώντας να παγιώσουν ως νόμιμη την εργοδοτική παραβατικότητα ως προς την καταβολή του νέου κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου για πλήρη απασχόληση στους εργαζόμενους χωρίς καμία προσαύξηση».

Η ΓΣΕΕ ζητά:

α) τη ρητή κατάργηση των μνημονιακών διατάξεων που περιορίζουν το δικαίωμα προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας των εργαζομένων (άρθρο 4 ΠΥΣ 6/2012, στοιχεία στ) της υποπαρ.ΙΑ.11.3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012), των διατάξεων που εισαγάγουν άνιση μεταχείριση των μακροχρόνια άνεργων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό ως προς την προϋπηρεσία τους (στοιχείο (γ) iii) της υποπαρ.ΙΑ.11.3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012) και των διατάξεων που δημιουργούν σύγχυση ως προς τη διαμόρφωση του κατώτατου μισθού (στοιχείo ε) της υποπαρ.ΙΑ.11.3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012)

β) τη ρητή κατάργηση όλων των μνημονιακών διατάξεων που περιορίζουν εργατικά δικαιώματα μέσω παρεμβάσεων στη διαδικασία και το περιεχόμενο των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεις με ρητή αποκατάσταση των ρυθμίσεων του Ν. 1876/1990 (κατάργηση ΠΥΣ 6/2012, Ν. 4046/2012, Ν. 4093/2012, Ν. 4144/2013)

γ) τη ρητή κατάργηση των μνημονιακών διατάξεων που επιτρέπουν στο Κράτος να ρυθμίζει μονομερώς τον κατώτατο μισθό και το ημερομίσθιο και δημιουργούν σύγχυση για την έννοια των κατώτατων αποδοχών των εργαζομένων, με ρητή αποκατάσταση της διαδικασίας, του περιεχομένου και της καθολικότητας της Εθνικής Γενικής ΣΣΕ (κατάργηση ΠΥΣ 6/2012, Ν. 4046/2012, Ν. 4093/2012, Ν. 4172/2013, Ν. 4564/2018).