Οικονομία

Νέα εγκύκλιος για την κινητικότητα - Τι διευκρινίζει για μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων

Νέα εγκύκλιος για την κινητικότητα - Τι διευκρινίζει για μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων
Διευκρινίσεις για τις τελευταίες αλλαγές που έχουν επέλθει στην κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων με πρόσφτα ψηφισμένο νόμο, δίνει το υπουργείο Εσωτερικών. Οι διευκρινίσεις αυτές αφορούν μετατάξεις και αποσπάσεις υπαλλήλων καθώς και ειδικές περιπτώσεις για την υποχρεωτική παραμονή στις νέες θέσεις

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών και βάσει των νέων διατάξεων, οι οποίες εφαρμόζονται και για τον κύκλο κινητικότητας έτους 2019, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, οι σημαντικότερες τροποποιήσεις που επέρχονται και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο από τους υποψηφίους.

Βάσει των ως άνω διατάξεων, οι οποίες εφαρμόζονται και για τον κύκλο κινητικότητας έτους 2019, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, οι σημαντικότερες τροποποιήσεις που επέρχονται και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο από τους υποψηφίους όσο και από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού και τα ειδικά τριμελή όργανα αξιολόγησης είναι οι εξής:

- Προστίθεται ως προϋπόθεση συμμετοχής για την κρίση περί του παραδεκτού της αίτησης, ότι είναι δυνατή η συμμετοχή του υπαλλήλου σε διαδικασίες επιλογής για μετάταξη ή απόσπαση σε υπηρεσίες εντός των ορίων της περιοχής, όπου υφίσταται η δέσμευση, αν η υποχρέωση παραμονής αφορά νομό, νησί ή παραμεθόριο περιοχή, εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει το ήμισυ του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής.  Επίσης, προβλέπεται ότι από την υποχρέωση συμπλήρωσης διετίας από προηγούμενη μετάταξη ή απόσπαση, πέραν από όσους αποσπώνται ή μετατάσσονται σε υπηρεσία απομακρυσμένης - παραμεθόριας περιοχής και ορεινού - νησιωτικού Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καθώς και όσους μετατάσσονται αμοιβαία και όσους αποσπώνται για συνυπηρέτηση, εξαιρούνται πλέον ρητώς και όσοι αποσπώνται για λόγους υγείας, καθώς έτσι πληρούται και ο σκοπός των συγκεκριμένων διατάξεων του άρ. 7 που αφορά σε κατ΄ εξαίρεση απόσπαση για λόγους υγείας. 

- Ρυθμίζεται ότι οι υπάλληλοι του οικείου φορέα δύνανται να συμμετέχουν στην πλήρωση θέσεων μέσω του ΕΣΚ αποκλειστικά για μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, με την προϋπόθεση ότι έχουν τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και εφόσον στον εν λόγω φορέα δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα και του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων ή άλλες αντίστοιχες οικείες διατάξεις του φορέα. Βάσει των ανωτέρω διατάξεων, οι υπάλληλοι που έχουν μεταταχθεί αλλά πλέον και διοριστεί πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4440/2016, όπως ισχύει, σε υπηρεσίες απομακρυσμένων - παραμεθόριων περιοχών με δέσμευση δεκαετούς παραμονής και έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον επτά (7) έτη υποχρεωτικής παραμονής, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής για προκηρυσσόμενες θέσεις μέσω του ΕΣΚ. Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι οι υπάλληλοι που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε (5) έτη υποχρεωτικής παραμονής, έχουν δικαίωμα συμμετοχής για τις διαδικασίες επιλογής σε θέσεις εντός της απομακρυσμένης - παραμεθορίου περιοχής.

Στο σημείο αυτό, διευκρινίζεται ότι η ως άνω προϋπόθεση συμμετοχής όσον αφορά στη συμπλήρωση του κατά περίπτωση απαιτούμενου χρόνου (διετία, επταετία ή πενταετία), θα πρέπει να συντρέχει κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Επίσης, στον περιορισμό της διετίας από προηγούμενη μετάταξη, δεν περιλαμβάνεται η μετάταξη σε ίδια ή ανώτερη κατηγορία εντός του ίδιου φορέα που έχει διενεργηθεί βάσει των ισχυουσών διατάξεων περί μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία του Υ.Κ.

Επίσης προβλέπεται ότι το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στο φορέα προέλευσης του κλάδου, στον οποίο ανήκει ο υπάλληλος, κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων για τη διαδικασία επιλογής, καθώς και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης, πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον εξηνταπέντε τοις εκατό (65%) επί του συνόλου των οργανικών θέσεων του εν λόγω κλάδου, στο οποίο ποσοστό δεν συμπεριλαμβάνονται υπάλληλοι, οι οποίοι απουσιάζουν με μακροχρόνια άδεια, όπως ιδίως άνευ αποδοχών, υπηρεσιακής εκπαίδευσης ή είναι αποσπασμένοι σε άλλον φορέα. Βάσει των ανωτέρω διατάξεων, το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στο φορέα προέλευσης του κλάδου στον οποίο ανήκει ο υπάλληλος ανέρχεται πλέον σε τουλάχιστον εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) επί του συνόλου των οργανικών θέσεων του εν λόγω κλάδου για όλους τους φορείς ανεξαιρέτως και θα πρέπει πλέον να ισχύει τόσο κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων για τη διαδικασία επιλογής όσο και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης απόσπασης ή μετάταξης και υπολογίζεται πλέον βάσει των πραγματικά υπηρετούντων στο φορέα σε δύο στάδια, ώστε αφενός να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος όσο και το δικαίωμα του ενδιαφερομένου για απόσπαση ή μετάταξη. Διευκρινίζεται ότι για τον έλεγχο του εν λόγω ποσοστού σε ό,τι αφορά τις θέσεις του οικείου κλάδου, λαμβάνονται υπόψη τόσο οι οργανικές (μόνιμες και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) όσο και οι προσωποπαγείς θέσεις ενώ κατά τον υπολογισμό των προϋποθέσεων κάλυψης του απαιτούμενου ποσοστού του κλάδου λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των καλυμμένων θέσεων – υπηρετούντων με την επιφύλαξη ότι αυτοί δεν απουσιάζουν μακροχρονίως κατά τα αναφερόμενα κατωτέρω.

Βάσει των ανωτέρω διατάξεων, στον υπολογισμό του εν λόγω ποσοστού δεν θα συμπεριλαμβάνονται πλέον υπάλληλοι, οι οποίοι απουσιάζουν με μακροχρόνια άδεια, όπως άνευ αποδοχών, υπηρεσιακής εκπαίδευσης, μακροχρόνια αναρρωτική άδεια ή άδεια μητρότητας/ ανατροφής. Επίσης και προς εκπλήρωση του σκοπού της συγκεκριμένης διάταξης δεν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται υπάλληλοι που τελούν σε διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας ή σε αργία ή τους έχει επιβληθεί προσωρινή παύση μεγαλύτερη των έξι μηνών ή είναι αποσπασμένοι σε άλλον φορέα, καθώς σκοπός της διάταξης αυτής είναι να εξασφαλίζεται και η στελέχωση της Υπηρεσίας προέλευσης του υπαλλήλου, καθώς έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα κατά την εφαρμογή των προϊσχυουσών διατάξεων να υποστελεχώνονται τελικά οι υπηρεσίες προέλευσης και να μην υπηρετεί πλέον κανένας υπάλληλος στον οικείο κλάδο κατά και μετά την ολοκλήρωση της μετάταξης ή της απόσπασης.

Με σκοπό την ορθή και ενιαία εφαρμογή της σχετικής ανωτέρω διάταξης διευκρινίζονται περαιτέρω τα εξής: Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού θα προσμετρούν για τον υπολογισμό του ποσοστού και τους υπαλλήλους του συγκεκριμένου κλάδου/ειδικότητας που έχουν υποβάλει αίτηση στο ΕΣΚ. Δεν προσμετρώνται υπάλληλοι του κλάδου ή της ειδικότητας, οι οποίοι απουσιάζουν μακροχρονίως, καθώς έτσι τύποις δύναται να καλύπτεται το ποσοστό 65% , ενώ η κάλυψη να καταλήγει εν τοις πράγμασι να είναι ουσιωδώς μικρότερη. Σε ό,τι αφορά τον κλάδο/ειδικότητα του υπαλλήλου, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη, κατά τις οικείες οργανικές διατάξεις, εφόσον δεν έχει εκδοθεί νέος οργανισμός με βάση τις κείμενες διατάξεις, στον οποίο να έχουν κατά νόμο εξορθολογιστεί οι κλάδοι/ ειδικότητες του προσωπικού του φορέα, όχι μόνο αμιγώς ο κλάδος/ειδικότητα του υπαλλήλου, αλλά και κάθε άλλος παρεμφερής κατ΄ ονομασία κλάδος/ειδικότητα που ασκεί τα ίδια καθήκοντα και έχει τα ίδια ή παρεμφερή τυπικά προσόντα πρόσληψης και κατά συνέπεια καλύπτει όμοιες υπηρεσιακές ανάγκες (π.χ στην περίπτωση που στην ίδια υπηρεσία προβλέπεται κλάδος/ειδικότητα ΠΕ Διοικητικού και κλάδος ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού και κλάδος ΠΕ Διοικητικού Λογιστικού, οι ως άνω παρεμφερείς κατ΄ ονομασία κλάδοι θα λογίζονται ως ένας για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων εφόσον για την πρόσληψη σε αυτούς απαιτούνται τα ίδια τυπικά προσόντα. Επιπλέον, σε περίπτωση του κλάδου ΔΕ Τεχνικού ή ΥΕ, στον όποιο περιλαμβάνονται διάφορες ειδικότητες, ο έλεγχος των προϋποθέσεων γίνεται βάσει της ειδικότητας του υπαλλήλου. Σε κάθε περίπτωση, όπως προαναφέρθηκε, υπολογίζονται ως ενιαίο σύνολο οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, αλλά και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι ανήκουν σε ίδιο ή παρεμφερή κλάδο/ειδικότητα, ιδίως σε ό,τι αφορά τους διοικητικούς κλάδους, όπου παρατηρείται στον ίδιο φορέα να ονομάζεται Διοικητικού ή Διοικητικού Οικονομικού ή Διοικητικού Λογιστικού ή Διοικητικών Υπαλλήλων κ.α., είτε κατέχουν οργανική θέση είτε προσωποπαγή.

Τέλος, και σε ό,τι αφορά τον επανέλεγχο του ποσοστού κάλυψης του οικείου κλάδου/ειδικότητας και κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της απόσπασης ή της μετάταξης, επισημαίνεται προς αποτελεσματική εφαρμογή των οικείων διατάξεων, ότι οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι θα πρέπει να ενημερώνουν αμελλητί τις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού όπου ανήκουν οργανικά, σε περίπτωση επιλογής τους από άλλο φορέα ή σε περίπτωση που ανακαλούν τις αιτήσεις τους, αλλά και οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού θα πρέπει βάσει των αιτήσεων των υπαλλήλων τους να προβαίνουν σε διερεύνηση της επιλογής αυτών, προκειμένου να εξασφαλίζεται το δικαίωμα κινητικότητας τόσο των ίδιων των υπαλλήλων αυτών όσο και των συναδέλφων του οικείου κλάδου, που έχουν υποβάλει αίτηση στο ΕΣΚ. Ακολούθως, ο αιτών υπάλληλος τόσο κατά τη λήξη προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, όσο και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης απόσπασης ή μετάταξης, δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός που υπηρετεί στον οικείο κλάδο. Βάσει των σχετικών διατάξεων, η ανωτέρω προϋπόθεση θα πρέπει πλέον να ισχύει όχι μόνο κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων για τη διαδικασία επιλογής, αλλά και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης απόσπασης ή μετάταξης. Όσον αφορά στη μοναδικότητα στον κλάδο, θα λαμβάνεται κατά τον έλεγχο επίσης υπόψη κάθε παρεμφερής κατ΄ ονομασία κλάδος της ίδιας κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας του οικείου φορέα, εφόσον τα προσόντα πρόσληψης είναι τα ίδια κατά τα προαναφερόμενα.

Επίσης, ειδικά για τη μετάταξη υπαλλήλων των Τεχνικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των Υπηρεσιών Δόμησης των ΟΤΑ α΄ βαθμού, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου. Στην παράγραφο 5 του εν λόγω άρθρου, σε περίπτωση που εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, ο φορέας προέλευσης δεν βεβαιώνει την πλήρωση των προϋποθέσεων των παραγράφων 2, 3 και 4 του παρόντος, οι προϋποθέσεις αυτές ελέγχονται κατά το χρόνο της αξιολόγησης των υποψηφίων και σε κάθε περίπτωση κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης απόσπασης ή μετάταξης. Βάσει των διατάξεων αυτών και δεδομένου ότι με τις προϊσχύουσες διατάξεις, μέχρι την κατά τα ανωτέρω τροποποίησή τους, παρατηρείτο το φαινόμενο να μην ανταποκρίνονται οι Διευθύνσεις Προσωπικού στην υποχρέωσή τους κατά δέσμια αρμοδιότητα να βεβαιώνουν τις νόμιμες προϋποθέσεις συμμετοχής των υπαλλήλων τους στο ΕΣΚ, με αποτέλεσμα να τεκμαίρεται ότι αυτές πληρούνται, κάτι που δεν ανταποκρινόταν πάντα στην πραγματικότητα, ώστε να δυσχεραίνεται η διαδικασία και να μην δύνανται για λόγους νομιμότητας να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες απόσπασης ή μετάταξης ή να απαιτείται ακολούθως για λόγους νομιμότητας να ανακαλούνται οι σχετικές αποφάσεις, προβλέπεται πλέον ότι οι νόμιμες προϋποθέσεις πλέον ελέγχονται και σε δύο ακόμα στάδια, κατά το στάδιο αξιολόγησης των υποψηφίων αλλά και σε κάθε περίπτωση κατά τη διαδικασία έκδοσης της σχετικής απόφασης. Εν προκειμένω λοιπόν και βάσει των ως άνω ισχυουσών πλέον διατάξεων, εφόσον δεν έχουν ελεγχθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις το πρώτο 15ήμερο μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων ούτε και κατά το χρόνο αξιολόγησης των υποψηφίων από τα αρμόδια τριμελή όργανα, αλλά και κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης απόσπασης ή μετάταξης, η εν λόγω διαδικασία δεν δύναται να ολοκληρωθεί, καθώς δεν τεκμαίρεται πλέον ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά αυτές πλέον θα πρέπει αρμοδίως να βεβαιώνονται. Προς επίτευξη του σκοπού της διαδικασίας κινητικότητας, παρακαλούνται οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού για τον αμελλητί έλεγχο και βεβαίωση των προϋποθέσεων συμμετοχής των υπαλλήλων τους στο ΕΣΚ καθώς αφενός αποτελεί υπηρεσιακό τους καθήκον κατά δέσμια αρμοδιότητα, αλλά αφετέρου τυχόν καθυστέρηση δυσχεραίνει την ίδια τη διαδικασία της κινητικότητας.

Δεδομένου ότι όλα τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για τον κύκλο κινητικότητας έτους 2019, όπψς τονίζει το υπουργείο Εσωτερικών οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού θα πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια κατά τον έλεγχο των προϋποθέσεων που θα πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας τους, οι οποίοι έχουν υποβάλει αιτήσεις στον τρέχοντα Α’ κύκλο κινητικότητας έτους 2019. 

Επίσης σύμφωνα με την εγκύκλιο προβλεπεται ότι στην περίπτωση υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που αιτούνται μετάταξη για λόγους υγείας, εφόσον δεν υφίσταται κενή θέση προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο υπάλληλος δύναται να μεταταχθεί/μεταφερθεί σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, με παράλληλη δέσμευση κενής οργανικής θέσης μόνιμου προσωπικού, για όσο χρόνο υφίσταται η προσωποπαγής θέση.  Ειδικά, το προσωπικό που ανήκει οργανικά σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού δύναται να αιτηθεί απόσπαση ή μετάταξη για λόγους υγείας μόνο σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα άλλων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Εξυπακούεται ότι η υπηρεσία υποδοχής οφείλει να απασχολήσει τον αποσπασμένο ή μεταταγμένο σε αυτήν υπάλληλο αποκλειστικά σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα, ώστε αφενός να εξυπηρετείται η ανάγκη του αιτούντος για απόσπαση ή μετάταξη για λόγους υγείας, αφετέρου να ικανοποιείται το δημόσιο συμφέρον με παροχή υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα σε θέση για την οποία ο αιτών έχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα.

Οι αποσπάσεις, οι οποίες διενεργούνται για λόγους υγείας, ανανεώνονται με απόφαση του αρμοδίου για διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής για μια ή και περισσότερες φορές και για όσο χρόνο εξακολουθούν να υφίστανται οι λόγοι υγείας για τους οποίους έγιναν, οι οποίοι αποδεικνύονται.

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση ανανέωσης, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίζουν προ του χρόνου λήξης της απόσπασης, αλλά και οι υπηρεσίες υποδοχής θα πρέπει να αναζητούν εμπροθέσμως την αναζήτηση του σχετικού αποσπάσματος πρακτικού ώστε να προκύπτουν εκείνα τα δικαιολογητικά υγείας που κατατέθηκαν αρχικώς στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, τα οποία δικαιολογούν την ανανέωση της απόσπασης. Σε κάθε περίπτωση για την ανανέωση της απόσπασης θα πρέπει τα ως άνω προσκομιζόμενα δικαιολογητικά για την απόδειξη των λόγων υγείας να είναι σε ισχύ, ιδίως σε ότι αφορά πιστοποιητικά ΚΕΠΑ. Τέλος, σε περίπτωση που κατά το χρόνο ανανέωσης της απόσπασης ο ενδιαφερόμενος επικαλείται δικαιολογητικά διαφορετικά από αυτά που αρχικώς είχαν κατατεθεί στην ΚΕΚ, ήτοι για λόγους υγείας διαφορετικούς από αυτούς, για τους οποίους είχε εγκριθεί η αρχική απόσπαση, τότε δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η ανανέωση της απόσπασης με μόνη απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα υποδοχής, αλλά απαιτείται η υποβολή εκ νέου αίτησης στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας. Σε περίπτωση που οι υπηρεσίες υποδοχής κρίνουν κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής ότι δεν είναι δυνατή κατά τα προαναφερόμενα η ανανέωση της απόσπασης, οφείλουν να ενημερώνουν εγκαίρως για την αιτιολογημένη απόρριψη του αιτήματος τον ενδιαφερόμενο για υποβολή νέας αιτήσεως στην ΚΕΚ.

Σύμφωνα με άλλη διάταξη που διευκρινίζει η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ προβλέπεται ότι η αμοιβαία μετάταξη υπαλλήλων επιτρέπεται μετά την πάροδο διετίας από το διορισμό ή την πρόσληψη. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η αμοιβαία μετάταξη πριν την πάροδο της διετίας από το διορισμό ή την πρόσληψη εφόσον οι μετατασσόμενοι ανήκουν οργανικά σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Διευκρινίζεται και εν προκειμένω ότι η αμοιβαία μετάταξη προ της παρόδου διετίας από το διορισμό ή την πρόσληψη των υπηρετούντων σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα ΟΤΑ α΄ βαθμού, θα πραγματοποιηθεί και πάλι αποκλειστικά σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα.


Από τις 18/1/2020 οι αιτήσεις των υποψηφίων που πληρούν τις προϋποθέσεις απόσπασης ή μετάταξης είναι διαθέσιμες στους φορείς υποδοχής και συγκεκριμένα στους χρήστες με ρόλο «Υπηρεσία Κινητικότητας Φορέα Υποδοχής». Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται από τα αρμόδια όργανα με την παροχή τυχόν συμπληρωματικών στοιχείων. Οι χρήστες μπορούν να εξάγουν και να εκτυπώσουν τις αιτήσεις, προκειμένου αυτές να εξεταστούν από το όργανο αξιολόγησης. Στο σύστημα οι αιτήσεις ενημερώνονται ως εξής: Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης (π.χ. ο αιτών δεν πληροί τα τυπικά προσόντα, δεν προσήλθε στη συνέντευξη κλπ) στην καρτέλα «Εξέταση Αίτησης Υπαλλήλου» αυτό αποτυπώνεται με την επιλογή «Απόρριψη» και στη συνέχεια στις «Παρατηρήσεις Ελέγχου Φορέα Υποδοχής» αναγράφεται η σχετική αιτιολόγηση. Σε περίπτωση που η αίτηση γίνεται αποδεκτή, αυτό αποτυπώνεται με την επιλογή «Έγκριση» και με τη σειρά κατάταξης του υποψηφίου στο πεδίο «Σειρά Κατάταξης». Αναλυτικές πληροφορίες για την υλοποίηση της διαδικασίας μέσω της εφαρμογής παρατίθενται στο εγχειρίδιο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της απογράφης (www.apografi.gov.gr) στη διαδρομή Κινητικότητα /Οδηγίες Χρήσης.