Οικονομία

ΟΑΕΕ ξεκίνησε η καταγραφή του ασφαλιστικού βιογραφικού

ΟΑΕΕ ξεκίνησε η καταγραφή του ασφαλιστικού βιογραφικού ΟΑΕΕ ξεκίνησε η καταγραφή του ασφαλιστικού βιογραφικού
ΟΑΕΕ ξεκίνησε η καταγραφή του ασφαλιστικού βιογραφικού Την 1η Ιουνίου 2014 αρχίζει ο ΟΑΕΕ την υλοποίηση της δράσης “καταγραφή ασφαλιστικού βίου – ψηφιοποίηση ασφαλιστικού φακέλου”.

Με το έργο αυτό επιχειρείται η ψηφιακή απεικόνιση στοιχείων και αρχείων, που μέχρι σήμερα, παρακολουθούνται σε φυσική μορφή.

Η δράση αυτή, σε συνδυασμό με τη δράση “Ψηφιοποίηση ονομαστικών καταστάσεων καταβαλλόντων”, της οποίας η υλοποίηση θα αρχίσει στο αμέσως επόμενο διάστημα, αλλά και με το Μητρώο Εισφορών, που τηρεί η ΗΔΙΚΑ, θα οδηγήσει στην ηλεκτρονική πρόσβαση στο σύνολο της ασφαλιστικής και οικονομικής κατάστασης των ασφαλισμένων.

Η δημιουργία και πρόσβαση στον ηλεκτρονικό φάκελο έχει ως αποτέλεσμα την ελάφρυνση των Υπηρεσιών, την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, την αξιοποίηση του δικτύου καταστημάτων του Οργανισμού, ανεξάρτητα από χωροταξικά όρια αρμοδιότητος, την άμεση παρακολούθηση των οικονομικών υποχρεώσεων των ασφαλισμένων, την επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης διοικητικών πράξεων και, τέλος, την συντόμευση και απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης των συνταξιοδοτικών παροχών.

Με την πάροδο του χρόνου, σταδιακά θα αντικατασταθεί στην καθημερινή πρακτική η χρησιμότητα του φυσικού φακέλου, ο οποίος θα χρησιμοποιείται πλέον για την αρχειοθέτηση των έντυπων στοιχείων-παραστατικών.

Ο νέος τρόπος λειτουργίας θα επιτρέψει την επανεξέταση παλαιών διαδικασιών και την κατάργηση ή τροποποίησή τους.

Οι πρώτες ομάδες εργασιών που εντάσσονται στη νέα εφαρμογή αφορούν αποφάσεις αναγνώρισης χρόνων ασφάλισης, αποφάσεις εξαίρεσης από την ασφάλιση, λοιπές αποφάσεις ασφάλισης-εσόδων (εκτός αναγνωρίσεων και εξαιρέσεων) και γραμμάτια.

Η ηλεκτρονική καταγραφή του ασφαλιστικού βίου και η δημιουργία ψηφιακού φακέλου κάθε ασφαλισμένου, αποτελεί ώριμες ανάγκες και θεμελιώδεις προϋποθέσεις για το αύριο του Οργανισμού, συμβάλλοντας στην αλλαγή της καθημερινής ροής εργασιών, στη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και την συντόμευση του χρόνου χορήγησης των παροχών.