Οικονομία

Μοντέλο ΔΕΗ σε λεωφορεία, μετρό ΕΛΤΑ και άλλες ΔΕΚΟ

Μοντέλο ΔΕΗ σε λεωφορεία, μετρό ΕΛΤΑ και άλλες ΔΕΚΟ
Με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ, το υπουργείο Οικονομικών καταθέτει νέο νομοσχέδιο, οι βασικές διατάξεις του οποίου παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ και του ΤΧΣ από το Υπερταμείο, αναβαθμίζοντας το μοντέλο διακυβέρνησής του, καθώς και τη δημιουργία Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου με αρχική συνεισφορά 300 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, ενώ η ΕΤΕπ έχει εκφράσει τη διάθεση να συμμετάσχει σε πρώτη φάση.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι το ΤΧΣ έχει ολοκληρώσει το 90% των εργασιών του, με απομένουσες εκκρεμότητες, όπως η διάθεση του 18% της Εθνικής και η Τράπεζα Αττικής, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους. Οι υπάλληλοι του ΤΧΣ και του ΤΑΙΠΕΔ θα μεταφερθούν στο Υπερταμείο.

Το σχέδιο εισάγει σημαντικές αλλαγές, ανοίγοντας το δρόμο για προσλήψεις στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, επιτρέποντας υψηλότερες αμοιβές εκτός μισθολογίου, διευκολύνοντας τις προμήθειες και καταργώντας την παρουσία συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.

«Τα πειθαρχικά συμβούλια είναι όργανα ελέγχου, όχι όργανα εκπροσώπησης των συνδικαλιστών. Δεν είναι κριτές οι συνδικαλιστές», υπογράμμισε ο υπουργός.
Οι ΔΕΚΟ που εντάσσονται στις διατάξεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τον ΟΑΣΑ με την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ, τα ΕΛΤΑ, τη Hellexpo ΔΕΘ, τον ΟΚΑΑ, την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ, τις Ελληνικές Αλυκές και τη Διώρυγα Κορίνθου.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Κωστή Χατζηδάκη για τα ΕΛΤΑ, όπου τόνισε πως «δεν μπορούν να παραμείνουν ως έχουν, χρειάζονται βήματα δραστικού εκσυγχρονισμού». Επισήμανε ότι στο παρελθόν είχαν γίνει αποτυχημένες απόπειρες αποκρατικοποίησής τους. «Στα ΕΛΤΑ θέλουμε να κάνουμε κάτι που έγινε στη ΔΕΗ και πέτυχε», ανέφερε χαρακτηριστικά.