Οικονομία

Θετικό το α τρίμηνο 2015 για την αγορά τεχνολογίας

Θετικό το α τρίμηνο 2015 για την αγορά τεχνολογίας Θετικό το α τρίμηνο 2015 για την αγορά τεχνολογίας
Θετικό το α τρίμηνο 2015 για την αγορά τεχνολογίας Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 497 εκατομμύρια ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2015, αυξημένη κατά 22,6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δείκτη GfK TEMAX για την Ελλάδα.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα της εταιρείας, η ελληνική αγορά για το πρώτο τρίμηνο του 2015 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία. Δύο από τους οποίους–οι τηλεπικοινωνίες και τα προϊόντα τεχνολογίας-είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

Προϊόντα πληροφορικής

Το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που ξεκίνησε σε οκτώ επαρχιακές περιοχές τον Φεβρουάριο, με την πριμοδότηση 230 ευρώ της αγοράς φορητών συσκευών με πρόσβαση στο διαδίκτυο είχε τεράστια συμβολή στην έντονη αύξηση του κλάδου.

Όπως αναμενόταν τόσο τα tablets (+63,8%) όσο και οι φορητοί υπολογιστές (+30,9%) επωφελήθηκαν της εν λόγω δράσης, συμβάλλοντας και στην αύξηση των περιφερειακών συσκευών, πληκτρολόγια, κάμερες, αλλά και οθόνες κατέγραψαν θετικό πρόσημο.

Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα

Οι δύο βασικές κατηγορίες των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν αντίθετη πορεία. Συγκεκριμένα, οριακά αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα, ενώ ξεκάθαρα θετικό πρόσημο σημείωσαν οι εκτυπωτές. Άξια αναφοράς παραμένει η συνεχιζόμενη πτώση της μέσης τιμής, η οποία έρχεται ως απόρροια των έντονων προσφορών από την πλευρά των λιανεμπόρων.

Μεγάλες οικιακές συσκευές

Ο τομές των λευκών συσκευών συνεχίζει τη θετική του εικόνα για τους πρώτους μήνες του 2015 και, κυρίως, στα πλυντήρια ρούχων, τις κουζίνες και τα ψυγεία. Σημαντική αύξηση έχει δοθεί στις μεγάλες χωρητικότητες στα πλυντήρια, αλλά και στη συνεχόμενη αύξηση των πλυντηρίων/στεγνωτηρίων, όπως και μεγαλύτερες διαστάσεις στις βασικές υποκατηγορίες των ψυγείων. Η κατηγορία των στεγνωτηρίων παρουσιάζει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, κρατώντας τη μέση τιμή της κατηγορίας σε υψηλά επίπεδα.

Παρόλη την προσπάθεια στην προηγούμενη χρονιά, για να κρατηθεί σταθερή η μέση τιμή των λευκών συσκευών, κατά το πρώτο τρίμηνο, παρουσιάζεται σημαντική μείωση, που οφείλεται στις εκπτώσεις και, ειδικά, σε κατηγορίες, όπως είναι τα ψυγεία και οι κουζίνες.

Μικρές οικιακές συσκευές

Οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών κατέγραψαν θετική πορεία για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζονται οι περισσότερες κατηγορίες, με πιο σημαντικές τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, τις φρυγανιέρες και τις τοστιέρες/σαντουιτσιέρες. Η σημαντική άνοδος στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, η οποία ξεχωρίζει και δίνει ώθηση στον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών, οφείλεται σε συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες κορυφώθηκαν μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί πως η περίοδος των εκπτώσεων και οι προσφορές που παρατηρήθηκαν στο πρώτο αυτό τρίμηνο, κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και επηρέασαν θετικά και άλλες κατηγορίες, όπως οι βραστήρες, οι ηλεκτρικές σκούπες, οι ηλεκτρικές ζυγαριές, τα πιστολάκια μαλλιών.

Φωτογραφικά είδη

Με το ποσοστό πτώσης να παγιώνεται για δεύτερο τρίμηνο στο 15,9% ξεκίνησε η χρονιά για τις φωτογραφικές μηχανές. Εντούτοις υπήρξαν αλλαγές σχετικά με την πορεία των υποκατηγοριών, καθώς οι SLR μηχανές κατέγραψαν πτωτική πορεία εν αντιθέσει με τις Mirrorless μηχανές, οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και το 2015 (+58,4%).

Τηλεπικοινωνίες

Με εξαίρεση τα απλά κινητά τηλέφωνα, των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, σταθερά τηλέφωνα και ακουστικά τηλεφώνων, κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου.

Συνεχίζεται η προτίμηση του καταναλωτή σε πιο «ακριβές» συσκευές, οι οποίες, όμως, εμφανίζονται με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν, φαινόμενα τα οποία συνδυαστικά έχουν οδηγήσει τη μέση τιμή σε σταθερά επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα

Η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στη νησιωτική Ελλάδα, συνέβαλε στη διατήρηση του θετικού πρόσημου για την τηλεόραση και στο πρώτο τρίμηνο του έτους (+11,6%). Πέραν της τηλεόρασης, θετικό πρόσημο συνεχίζουν να καταγράφουν τόσο οι κονσόλες όσο και τα ηχεία hi-fi και οι ηχομπάρες.

Τέλος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, συνεχίζεται η έντονη αύξηση για τις κάμερες δράσης (Action Cameras), ενώ και οι κάρτες μνήμες διατήρησαν το θετικό πρόσημο.

Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK, για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 425.000 καταστήματα λιανεμπορίου, παγκοσμίως. Από τον Φεβρουάριο του 2009, η GfK δημοσιεύει, διεθνώς, την έκθεση των αποτελεσμάτων της GfK TEMAX σε περισσότερες από 30 χώρες. Είναι ο πρώτος δείκτης που περιλαμβάνει όλες τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε διαφορετικές χώρες.