Οικονομία

Αλλάζουν και τα τεκμήρια αυτοκινήτων αλλά και τα τέλη ταξινόμησης

Αλλάζουν και τα τεκμήρια αυτοκινήτων αλλά και τα τέλη ταξινόμησης Αλλάζουν και τα τεκμήρια αυτοκινήτων αλλά και τα τέλη ταξινόμησης
Αλλάζουν και τα τεκμήρια των αυτοκινήτων αλλά και τα τέλη ταξινόμησης Σαρωτικές αλλαγές και στα τεκμήρια αλλά και τα τέλη ταξινόμησης εκτός απο τα τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών και σύμφωνα με τον σχεδιασμό που προωθεί ο υπολογισμός της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα γίνεται πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.

Σύμφωνα με το Έθνος, γίνεται προσπάθεια ο νέος τρόπος υπολογισμού της φορολογητέας ύλης των ΙΧ να γίνει από το 2015 τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2010 και μετά, ενώ οι αλλαγές στη φορολογία εισαγωγής των αυτοκινήτων θα εφαρμοστούν από το 2016.

Βασικό σενάριο είναι η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά.

Ως προς τη διαμόρφωση του τέλους ταξινόμησης, το ΥΠΟΙΚ προσανατολίζεται στην κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους.

Αντ' αυτού προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), ή η μέση εργοστασιακή τιμή των 5 χωρών, όπου το εργοστάσιο δηλώνει την υψηλότερη εργοστασιακή αξία, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Επίσης τα αυτοκίνητα με αξία έως και 15.000 ευρώ αναμένεται να μην έχουν καθόλου τεκμήριο ενώ πάνω από τις 15.000 θα επιβάλλονταν τεκμήρια αναλογικά με την αξία των οχημάτων.

Παράλληλα, η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα πρέπει να αντικατασταθεί το υπάρχον σύστημα απόσυρσης αυτοκινήτων από ένα πιο δίκαιο σύστημα, το οποίο θα ενέχει χαρακτήρα επιδότησης σε οχήματα με χαμηλή τιμή αγορά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης, με δεδομένο η επιβολή και η αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ δεν αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα, είναι πολύ πιθανό ο συγκεκριμένος φόρος να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής, ώστε στην «τσιμπίδα» της εφορίας να πέσουν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που μπορεί να κινούνται με κινητήρες ακόμη και 1.400 κ.εκ. αλλά η αξία απόκτησής τους να ξεπερνά τις 35.000 ευρώ.