Παιδεία

Πανελλήνιες 2024: Η αδικία με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τους υποψηφίους εκτός σχολών

Πανελλήνιες 2024: Η αδικία με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τους υποψηφίους εκτός σχολών
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για ακόμη μια χρονιά θα αφήσει εκτός σχολών όχι μόνο οι μαθητές με χαμηλές βαθμολογίες αλλά και...με υψηλές επιδόσεις

Με ανάρτησή του ο εκπαιδευτικός αναλυτής Γιώργος Χατζητέγας θέτει πάλι στο προσκήνιο την προβληματική εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που μια χρονιά ομολογουμένως με δύσκολα και άκρως απαιτητικά θέματα σε Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά θα οδηγήσει ακόμα περισσότερους μαθητές εκτός σχολών λόγω του προαπαιτούμενου της ΕΒΕ.

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλήνιες 2024, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τους 74.847 υποψηφίους να προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι υπόλοποι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.

Το ξέσπασμα Χατζητέγα για τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τις σχολές χωρίς εισαχθέντες

Όπως γράφει χαρακτηριστικά «Αδέξιοι στην Αριθμητική όσοι καθιέρωσαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ... Έχουμε καταντήσει γραφικοί να εξηγούμε γιατί ακόμα και αν όλοι έγραφαν πολύ καλά και υπεράνω πάλι το 1/3 θα απορρίπτονταν . Η Παιδεία των 2/3 παράγωγο της Κοινωνίας του ισοδύναμου κλάσματος ... Απότοκος μιας Πολιτείας που 2,5 δεκαετίες πριν έδινε υποσχέσεις ότι κάθε απόφοιτός του Λυκείου θα είχε ένα στασίδι στην Αγία Τριτοβάθμια ... Λίγο πριν την συμπλήρωση των Μηχανογραφικών και την επίσημη ανακοίνωση των χαμηλότερων ΕΒΕ αναρωτιέμαι πως θα νοιώσουν όσοι είναι στο βαθμολογικό όριο και απορρίπτονται ... Οι Πανελλαδικές είναι αδιάβλητος διαγωνισμός δίκαιης διαβάθμισης και κατάταξης των Υποψηφίων ... Κάποιοι οφείλουν επομένως να συνειδητοποιήσουν ότι λίγο κάτω από το όριο της χαμηλότερης ΕΒΕ υπάρχουν Μαθητές που ούτε Αδιάφοροι ούτε Αδιάβαστοι είναι ... Εμείς οι Φροντιστές ξέρουμε καλά ότι το Ήμισυ του Άριστα στην απαιτητική γραπτή δοκιμασία των Πανελλαδικών είναι εύσημο προς επιβράβευση για μια από τις χιλιάδες κενές θέσεις όχι μόνο στην Νοσηλευτική του Διδυμότειχου αλλά και στα κεντρικά και Δημόσια
Πανεπιστήμια»

{https://www.facebook.com/photo?fbid=10234620251387046&set=a.10200240870364007&locale=el_GR}

Η τοποθέτηση του κ. Χατζητέγα απηχεί στις απόψεις πολλών γονιών που φέτος λόγω και των απαιτητικών θεμάτων είχαν ζητήσει να μην εφαρμοστεί η ΕΒΕ γιατί οι υποψήφιοι σκόνταψαν στα δύσκολα θέματα και δεν κατάφεραν να γράψουν όπως θα επιθυμούσαν. Παράλληλα πολλοί εκπαιδευτικοί μας έχουν τονίσει επανειλημμένως ότι το ζήτημα με την ΕΒΕ πρέπει να επανεξεταστεί καθώς η θέσπισή της δεν αποτρέπει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια υποψηφίων μόνο με κάκιστες βαθμολογίες αλλά αφήνει εκτός ΑΕΙ και παιδιά που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία και υψηλά μόρια αλλά λόγω των αυξομειώσεων στην ΕΒΕ μένουν εκτός πανεπιστημίου. Για παράδειγμα, λόγω της ΕΒΕ και στα ειδικά μαθήματα, δύο υποψήφιοι που ανταγωνίζονται για το ίδιο τμήμα μπορεί να έχει ο ένας περισσότερα μόρια από τον άλλο και αυτός που έχει τα περισσότερα να μην μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό τη σχολή της προτίμησής του και ο άλλος, με τα λιγότερα να μπαίνει στη σχολή.