Παιδεία

Μηχανογραφικό 2024: Συμβουλές επιτυχίας για τη σωστή συμπλήρωση από τον Στρατηγάκη

Μηχανογραφικό 2024: Συμβουλές επιτυχίας για τη σωστή συμπλήρωση από τον Στρατηγάκη
Οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους έως τις 18 Ιουλίου

Από αύριο, Τρίτη 9 Ιουλίου όσοι μαθητές συμμετείχαν στις φετινές Πανελλήνιες θα μπορούν συμπληρώσουν και να υποβάλλουν το Μηχανογραφικό 2024 με τα πανεπιστήμια και τις σχολές που επιθυμούν καθώς ενεργοποιείται η σχετική πλατφόρμα.

Μηχανογραφικό 2024: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα, τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

Οι υποψήφιοι μέχρι και την Πέμπτη 18 Ιουλίου στις 24:00, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password) που έχουν ήδη αποκτήσει θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ (ΣΑΕΚ πλέον).

Ειδικότερα, όπως προβλέπει η διαδικασία, θα μπορούν να μελετήσουν και να επεξεργαστούν το Μηχανογραφικό Δελτίο και να κάνουν προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση Μηχανογραφικού) και στην συνέχεια να προχωρήσουν στην τελική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου (Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου).
Επισημαίνεται ότι η προθεσμία υποβολής ΜΔ είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της, κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το ΜΔ. Στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr, όσοι υποψήφιοι δικαιούνται και επιθυμούν, μπορούν να υποβάλουν και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για τις δημόσιες ΣΑΕΚ.

Κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης, όπου απαιτείται, και της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών (αγωνίσματα για ΤΕΦΑΑ).Έτσι, κάθε υποψήφιος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.

efamr 1024x694 25b0d

Αναίρεση Υποβολής – εκ νέου Υποβολή

Με τις ισχύουσες διατάξεις, ο υποψήφιος (ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος), μέσα στην προθεσμία υποβολής, ακόμα και αν έχει ήδη υποβάλει (οριστικοποιήσει) το Μ.Δ., μπορεί να προσέλθει στο Λύκειο, στο οποίο απέκτησε το password και να υποβάλει σχετική αίτηση (με πρωτόκολλο του Λυκείου),
ζητώντας να αναιρεθεί το ήδη υποβληθέν Μ.Δ. Ο εντεταλμένος για την ηλεκτρονική εφαρμογή εκπαιδευτικός θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα αποδεσμεύει τον υποψήφιο, αναιρώντας-ακυρώνοντας το ήδη υποβληθέν Μ.Δ. Από εδώ και πέρα, το Μ.Δ. θα εμφανίζεται μόνο προσωρινά αποθηκευμένο (και ΟΧΙ υποβληθέν). Ο υποψήφιος
λοιπόν θα πρέπει να ξαναμπεί στην εφαρμογή εντός των συγκεκριμένων ημερομηνιών, να τροποποιήσει το Μ.Δ. και να το υποβάλει εκ νέου, προκειμένου να αποκτήσει αυτόματα νέο αριθμό πρωτοκόλλου. Το Μ.Δ. με τον νέο αριθμό πρωτοκόλλου θα αποτελεί το τελικό Μ.Δ. του.

Στρατηγάκης: Πώς θα συμπληρώσετε το μηχανογραφικό σας

Ο εκπαιδευτικός αναλυτής και μαθηματικός Στρατής Στρατηγάκης που κάθε χρόνο συμβάλλει τα μέγιστα ώστε οι υποψήφιοι να βοηθηθούν τόσο στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου όσο και να καθοδηγηθούν για το πώς θα κινηθούν οι Βάσεις μίλησε στο ΕΡΤNews δίνοντας για ακόμη μια χρονιά κατευθυντήριες οδηγίες και συμβουλές επιτυχίας για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού που αποτελεί μια περίπλοκη διαδικασία με απώτερο στόχο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όπως τόνισε ο κ. Στρατηγάκης «Πρέπει τα παιδιά να είναι ήδη αποφασισμένα για το τι θέλουν να κάνουν. Από εκεί και πέρα να πούμε κάποια λάθη, τα οποία γίνονται συχνά και οδηγούν σε λάθος επιλογές. Ένα πρώτο λάθος και μεγάλο είναι από το άγχος μη μείνουν απ’ έξω. Δηλώνουν πάρα πολλά τμήματα. Όταν δηλώσεις 70-80 τμήματα, δεν ξέρεις ποιο τμήμα είναι νούμερο 50 και γιατί είναι 50 και δεν είναι 65, ποιο νούμερο είναι 72 και γιατί δεν είναι 23. Βλέπετε λοιπόν ότι χάνεις τη μπάλα που λέμε και κυρίως δε μπορείς να ελέγξεις αυτά τα τμήματα ως προς το πρόγραμμα σπουδών, που είναι το κλειδί. Άρα πώς αντιμετωπίζουμε αυτό το λάθος; Είναι πάρα πολύ απλό. Δηλώνουμε λίγες σχολές αλλά από όλη την γκάμα των βάσεων και υψηλές και μεσαίες και χαμηλές. Έτσι εξασφαλίζουμε ότι δεν θα μείνουμε απ’έξω. Διατηρούμε τον έλεγχο του μηχανογραφικού, Μπορούμε δηλαδή και ελέγχουμε τη σειρά των σχολών και κυρίως δηλώνουμε σχολές που μας ενδιαφέρουν. Αυτό λοιπόν είναι ένα πρώτο, πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο. Από κει και πέρα υπάρχουν και άλλα λάθη που γίνονται, τα οποία οφείλονται σε μια παρανόηση. Μια παρανόηση που συμβαίνει είναι ότι αν κάποιος υποψήφιος έχει δηλώσει τη σχολή πιο ψηλά από μένα, θα περάσει αυτός. Όχι, θα περάσει αυτός που έχει τα περισσότερα μόρια και όχι αυτός που έχει περάσει ακριβώς τη σειρά».

Οι σχολές διαμάντια που παιρνούν στα ψιλά αλλά έχουν σημαντική αποκατάσταση

«Είμαστε σε μια εποχή που πλέον δεν είναι μόνο ιατρική ή η νομική που θα σου δώσει ένα καλύτερο μέλλον. Το Πολυτεχνείο έχει έρθει μπροστά με την τεχνολογία. Έχει έρθει η κλιματική αλλαγή, η κλιματική κρίση και σχολές που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον. Οι σχολές που περιγράφω μπορούν να βρουν δουλειά αύριο, σήμερα. Να πούμε για τις σχολές πληροφορικής ότι οι υποψήφιοι πτυχιούχοι της Πληροφορικής προσλαμβάνονται από τις εταιρείες πριν καν πάρουν το πτυχίο, ενώ είναι ήδη φοιτητές, διότι υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη έλλειψη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρέξουν όλοι στην πληροφορική. Αν δε σου ταιριάζει, δεν πας. Εγώ για παράδειγμα εδώ δε θα μπορούσα να πάω. Από κει και πέρα να πούμε ότι υπάρχουν σχολές πληροφορικής με 8.500 μόρια, 18,5 χιλιάδες μόρια. Ανάλογα λοιπόν με τις επιδόσεις του ο καθένας μπορεί να βρει κάτι και αυτό θέλω να πω στα παιδιά.

Υπάρχουν πολλά μικρά διαμάντια, όπως τα λέω στην ουρά των βάσεων. Δηλαδή σχολές οι οποίες δίνουν δουλειά, έχουν ενδιαφέρουσες σπουδές, αλλά έχουν χαμηλή βάση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι είναι στην ακριτική Ελλάδα, είναι στο τέρμα και γι αυτό έχουν δεν έχουν υψηλή ζήτηση και συνεπώς έχουν χαμηλές βάσεις. Ας δουν, ας πούμε σχολές πληροφορικής που είπαμε, Σχολές Οικονομικών υπάρχουν πάλι από 8 έως 18. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Που είναι η μόδα αυτή τη στιγμή. Πάλι έχουμε σχολές από 8 έως 18, Φιλολογίες, Μαθηματικά, Φυσικά τμήματα Φυσικής, εννοώ. Έχουμε πάρα πολλά τέτοια παραδείγματα. Άρα δεν πρέπει να απογοητεύονται τα παιδιά. Πρέπει να ψάξουν να βρουν τι είναι αυτό που τους αρέσει για να σπουδάσουν.

Μια σημαντική υπενθύμιση για όσα παιδιά δεν θα περάσουν εκεί που επιθυμούν

Για όσους δεν κατάφεραν να περάσουν εκεί που ήθελαν, ο κ. Στρατηγάκης ανέφερε: «Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν σημαίνει ότι αν πέτυχες σε μία σχολή τα έλυσες όλα. Θα το ακολουθήσεις αυτό και δεν σημαίνει ότι κάποιος αν δεν έχει πετύχει κι αν δεν έγραψε καλά σε πανελλαδικές, δεν θα έχει άλλες ευκαιρίες. Θα ακολουθήσει ένα άλλο δρόμο που μπορεί να είναι ακόμα περισσότερο επιτυχημένος. Διότι έχω δει πολλά παιδιά τα οποία τη μέρα που βγαίνουν οι βάσεις πανηγυρίζουν γιατί πέτυχαν στην πρώτη τους επιλογή. Μετά διαπιστώνουν ότι δεν είναι αυτό που θέλουν και άλλα παιδιά τα οποία περνούν σε μια από τις σχολές τέταρτης, πέμπτης επιλογής και είναι λίγο μουδιασμένοι. Τελικά ανακαλύπτουν ότι είναι αυτό ακριβώς που θέλανε».