Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση έχει πρόβλημα με την Κοινωνία, όχι με την αντιπολίτευση

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση έχει πρόβλημα με την Κοινωνία, όχι με την αντιπολίτευση
Στη σχετικά ήπια στάση που κρατά έως τώρα θα συνεχίσει, τουλάχιστον για λίγες μέρες ακόμη, ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία στο ζήτημα της αναζήτησης πολιτικών ευθυνών αναφορικά με την τραγωδία των Τεμπών.

Όπως αναφέρουν πηγές του κόμματος, τίθεται ως χρονικό όριο, κατ’ ελάχιστο, για αυτή τη στάση η ολοκλήρωση της αναγνώρισης όλων των θυμάτων και η τέλεση των κηδειών τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Dnews». Η πλειοψηφία των κορυφαίων στελεχών της Κουμουνδούρου και των συνεργατών του Αλέξη Τσίπρα τάσσονται υπέρ αυτής της μετριοπαθούς προσέγγισης στην κριτική απέναντι στην κυβέρνηση, αν και υπάρχουν ορισμένες φωνές για κάπως σκληρότερο ροκ.

Όπως εξηγούν οι θιασώτες της ήπιας στάσης, αυτή τη στιγμή απέναντι στην κυβέρνηση βρίσκεται η κοινωνία, η οποία θέλει απαντήσεις στα ερωτηματικά που εγείρονται. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, υποστηρίζουν, δεν έχει λόγο να μπει στο ενδιάμεσο και να μετατρέψει αυτή την αντιπαράθεση σε μικροπολιτική κοκορομαχία.

Εξάλλου, ενδεικτικό είναι ότι οι συγκεντρώσεις που έγιναν χθες σε όλη την επικράτεια, ήταν πολύ μεγάλες σε όγκο και κατά την Κουμουνδούρου και για αυτό η κυβέρνηση, με προειλημμένη πολιτική απόφαση, είχε δώσει εντολή να διαλυθεί εκείνη του Συντάγματος πριν πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Βεβαίως, αυτό δεν αναιρεί ότι από την αξιωματική αντιπολίτευση προσπαθούν να αναδείξουν ή να επαναφέρουν τα σημαντικά ερωτήματα, που η κυβέρνηση επιχειρεί να παρακάμψει.

Παράνομοι διορισμοί, ετεροβαρείς συμβάσεις και κατευθυνόμενη διερεύνηση

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο αρμόδιος τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης πιέζει την κυβέρνηση για την αποκάλυψη του ονόματος του υπουργού που μεσολάβησε να γίνει ο διορισμός του Θεσσαλού σταθμάρχη, παρά το ότι υπερέβαινε κατά μια δεκαετία το όριο ηλικίας που έθετε ο ΟΣΕ. Επίσης, ο τομεάρχης Υποδομών, Νίκος Παππάς θέτει το ζήτημα της μείωσης των επενδυτικών υποχρεώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά περίπου 600 εκατομμύρια (από 750 σε 150) από τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, προκειμένου να καλυφθούν οι δικές του ευθύνες για την μη εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας τηλεματικής.

Η εγκατάσταση των συστημάτων αυτών αποτελούσε τη υποχρέωση του κράτους στην εν λόγω συμφωνία, καθώς είναι ουσιαστικό προαπαιτούμενο για να εισαχθούν γρήγορα τρένα κτλ. Ακόμη, από την Κουμουνδούρου αναδεικνύουν τα κενά που δημιουργούνται τη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας από τη δικαιοσύνη. Ήδη, η άσκηση πίεσης οδήγησε στην παραίτηση του Θανάση Ζηλιασκόπουλου από την επιτροπή που ανακοίνωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, καθώς το συγκεκριμένο πρόσωπο έχει διατελέσει επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μία πενταετία.

Ο Χρήστος Σπίρτζης θα αναλάβει την αποδόμηση των «διαχρονικών ευθυνών»

Πάντως, σταδιακά θα ανέβουν οι τόνοι από την πλευρά της αξιωματική αντιπολίτευσης, δεδομένου, εξάλλου, ότι από σήμερα ξανανοίγει και το κοινοβούλιο. Επιπλέον, τις επόμενες μέρες ο πρώην υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, αναμένεται να τοποθετηθεί δημόσια και να απαντήσει στο επιχείρημα της κυβέρνησης περί «διαχρονικών ευθυνών».

Το δευτεροβάθμιο κεντρικό σύστημα ελέγχου, η διπλή γραμμή σε όλον τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, τα νέα τούνελ και γέφυρες που κατασκευάστηκαν, η ηλεκτροκίνηση, ο υπερδιπλάσιος σχεδόν αριθμός εργαζομένων, η διπλή βάρδια σταθμαρχών σε όλους τους βασικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς είναι μερικά από τα σχετικά επιχειρήματα της Κουμουνδούρου.

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Dnews», φαίνεται πως δεν προκρίνεται η επιλογή μιας συνέντευξης Τύπου και ιδίως με τη συμμετοχή του ίδιου Αλέξη Τσίπρα, η οποία θα ανέβαζε την οξύτητα της πολιτικής αντιπαράθεσης. Εξάλλου, η απεργία και η συγκέντρωση που έχει προκηρύξει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας για την Τετάρτη προμηνύουν ότι οι κοινωνικές αντιδράσεις για τις κυβερνητικές ευθύνες δεν θα μετριαστούν, αλλά θα κλιμακωθούν.