Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Το σχέδιο για τη διάσωση «Αυγής» και «Κόκκινου»

ΣΥΡΙΖΑ: Το σχέδιο για τη διάσωση «Αυγής» και «Κόκκινου»
Αυτό είναι το σχέδιο που εκπονήθηκε για τη βιωσιμότητα των μέσων ενημέρωσης του ΣΥΡΙΖΑ και θα κατατεθεί στην Πολιτική Γραμματεία.

Ανακοινώθηκε το σχέδιο βιωσιμότητας για τα κομματικά ΜΜΕ «Αυγή» και «Κόκκινο» που αναμένεται να κατατεθεί στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ που συνεδριάζει την Πέμπτη το μεσημέρι (13:00).

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι της Αυγής ζητούν να πληρωθούν το επίδομα αδείας και τον μισθό Ιουλίου καθώς και να υπάρξει ομαλή καταβολή του μισθού του Αυγούστου. Αντιστοίχως οι εργαζόμενοι στο Στο Κόκκινο ζητούν καταβολή δεδουλευμένων και επιδόματος αδείας.

Αναλυτικά το σχέδιο βιωσιμότητας

Κοινή απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων των των δυο εταιρειών «ΑΥΓΗ Α.Ε» και «Left Media A.E”

Προς την Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Αφορά: Εξυγίανση και αναδιοργάνωση των Μέσων Ενημέρωσης του Κόμματος

Σε συνέχεια της απόφασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχετικά με την χρηματοδότηση των Μέσων Ενημέρωσης του Κόμματος, τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιρειών « Η ΑΥΓΗ Α.Ε» και “LEFT MEDIA A.E”, αφού συζήτησαν επί διαφορετικών σχεδίων βιωσιμότητας τους, αποφάσισαν και προτείνουν προς την Πολιτική Γραμματεία του Κόμματος τα εξής:

Α. Ο περιορισμός της χρηματοδότησης σε 2.000.000 ευρώ καθιστά μη βιώσιμα τα μέσα, δηλαδή την εφημερίδα Η ΑΥΓΗ και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας). Η αδυναμία χρηματοδότησης εξ ολοκλήρου των ελλειμμάτων από τον βασικό χορηγό επιβάλλει την εξυγίανσή τους και την αναδιοργάνωσή τους, για να καταστούν βιώσιμα.

Ορισμένα στοιχεία.

Υποχρεώσεις των εταιρειών

1. Η ΑΥΗ Α.Ε

Οι υποχρεώσεις της εταιρείας μέχρι τα τέλη του έτους 2024 ανέρχονται στο ποσό ύψους 1.488.398 ευρώ. Οι οποίες δημιουργήσαν και προέρχονται:

-Η αναστολή της καθημερινής έκδοσης – στο πλαίσιο της εξυγίανσης και ανασυγκρότησης της - δημιουργεί υποχρεώσεις αποζημιώσεων. Υπολογίζεται ότι θα αποδεσμευτούν περί τα τριάντα (30) άτομα από τα 68 σήμερα.

Ο νέος προϋπολογισμός με μειωμένο μισθολόγιο για τους υπολοίπους τέσσερεις μήνες Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος αφήνει έλλειμμα.

Αναλυτικά: πίνακας υποχρεώσεων Αυγής

AYGH 0b839

2. Ραδιοφωνικοί σταθμοί

Σύμφωνα με τα νέα οικονομικά δεδομένα, για να καταστούν βιώσιμοι οι τρεις (3) ραδιοφωνικοί σταθμοί (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας), επιβάλλεται η άμεση εξυγίανση των ρ/σ με αποδέσμευση προσωπικού, περί των 7-10 ατόμων και αναδιοργάνωσή των μηχανισμών προσέλκυσης εμπορικής διαφήμισης. Συγκεκριμένα άμεση αλλαγή προγράμματος από τη νέα σεζόν (1 Σεπτεμβρίου 2024) με μειωμένο κόστος. (Σημείωση: Το 90% του κόστους κάθε ρ/σ είναι οι αμοιβές προσωπικού).

Ο νέος προϋπολογισμός με μειωμένο προσωπικό για τους υπολοίπους τέσσερεις μήνες Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος αφήνει έλλειμμα.

Α. Left Media. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας μέχρι τα τέλη έτους ανέρχονται σε 817.825 ευρώ

Β. Ρ/ Θεσσαλονίκης

Οι υποχρεώσεις με τα τέλη του έτους ανέρχονται σε 90.000 ευρώ

Γ. Ρ/σ Πάτρας

Οι υποχρεώσεις με τα τέλη του έτους ανέρχονται σε 45.000 ευρώ

Αναλυτικός πίνακας υποχρεώσεων

RADIOFONA 17b07

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τα παραπάνω για τη λειτουργία των Μέσων Ενημέρωσης του κόμματος θα απαιτηθεί μέχρι τα τέλη του έτους ένα ποσό ύψους 2.441.221 ευρώ.

Θεωρούμε, ότι ανεξάρτητα από τα μέτρα που θα λάβουμε για την αύξηση των εσόδων, τόσο από τις πωλήσεις των προϊόντων όσο και τις πωλήσεις υπηρεσιών των δύο μέσων πρέπει άμεσα να αναζητηθεί το παραπάνω ποσό.

Εξετάσθηκαν μια σειρά από τρόπους χρηματοδότησης - δανειοδότησης και καταλήξαμε στην απόφαση για την έκδοση Ομολογιακού δανείου ύψους 3.500.000 ευρώ, επταετούς (7) διάρκειας

Η λειτουργία των μέσων για το επόμενο έτος 2025 γίνεται βιώσιμη με την προϋπόθεση, ότι εκτός από την χρηματοδότηση τους με 2.000.000 ετησίως από το κόμμα και τη μείωση του μισθολογικού κόστους, πρέπει να ληφθούν τα παρακάτω πρόσθετα μέτρα από τις Διοικήσεις των δύο Μέσων Ενημέρωσης . Ήτοι:

-Συγκρότηση Εμπορικού Τμήματος από έμπειρα πρόσωπα

-Αύξηση των εσόδων στον ρ/σ τουλάχιστον ετησίως να ανέρχονται σε 600.000 ευρώ. (όπως δημιουργία χορηγούμενων εκπομπών με ευθύνη των παραγωγών).

- Αύξηση των εσόδων από την εμπορική διαφήμιση στην Αυγή. Αυτό σημαίνει ότι, από κάθε έκδοση θα πρέπει, κατ΄ ελάχιστον, να εισρέουν στο Ταμείο καθαρά 7.000 ευρώ

-Η διατήρηση των εσόδων από αγγελίες, ανακοινώσεις, δικόγραφα ιδιωτών , Δημοσίου και εξωτερικού.

-Τα έσοδα από καταχωρήσεις στην ιστοσελίδα θα πρέπει να ξεπερνούν, σε πρώτη φάση, τουλάχιστον το καθαρό ποσό ύψους 750 ευρώ ημερησίως.

-Αύξηση εσόδων από πωλήσεις της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας. Ειδικότερα. Θεωρούμε, ότι το κόμμα πρέπει να οργανώσει μαζί με τη Διοίκηση της εφημερίδας καμπάνια εγγραφής συνδρομητών στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας. Η καμπάνια θα πρέπει να στηριχθεί με πολιτική απόφαση από το Κόμμα, για να γίνει υπόθεση όλου του κόμματος και πρώτα και κύρια των στελεχών του, των μελών και φίλων του. Κάθε Οργάνωση βάσης και Νομαρχιακή Επιτροπή πρέπει να θέσει πολύ συγκεκριμένους στόχους.

Ελάχιστος στόχος, μέχρι τα τέλη του έτους, θα πρέπει να είναι η εγγραφή 10.000 συνδρομητών, με ετήσια συνδρομή 60,00 ευρώ. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα επιφέρει καθαρά έσοδα 486.000 ευρώ.

Αποφασίζεται η συγκρότηση ικανής και αποφασισμένης ομάδας Διοίκησης και Διαχείρισης με επικεφαλής Γενικό Διευθυντή (Manager), με προσόντα και εμπειρία για την προσέλκυση εμπορικής διαφήμισης.

Τέλος είναι αναγκαία η αντικατάσταση του σ. Χρήστου Μαυροκεφαλίδη από μέλος των Δ.Σ των δύο εταιρειών, λογού ασυμβίβαστου, καθώς και η αύξηση των μελών του Δ.Σ σε πέντε (5) για να γίνει ευρύτερη εκπροσώπηση από το κόμμα.