Πολιτική

Η αντίδραση της πλευράς Δούκα για το ασυμβίβαστο και το άρθρο 36

Η αντίδραση της πλευράς Δούκα για το ασυμβίβαστο και το άρθρο 36
«Δεν θα είχε δηλαδή δικαίωμα υποψηφιότητας ούτε ο Πρόεδρος και βουλευτής μας Νίκος Ανδρουλάκης»

Η πλευρά του Χάρη Δούκα σηκώνει το γάντι για τα όσα ακούγονται περί ασυμβιβάστου του δημάρχου Αθηναίων, ο οποίος διεκδικεί την αρχηγία του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ στις εκλογές τις 6 Οκτωβρίου. 

Σημείο τριβής μεταξύ των υποψηφίων συνεχίζει να αποτελεί το λεγόμενο ασυμβίβαστο του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα και το αν και κατά πόσο έχει δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα. Και αυτό γιατί το άρθρο 36 αναφέρει ότι όσα μέλη του φορέα κατέχουν, κατόπιν διορισμού ή εκλογής, έμμισθη θέση πολιτικού χαρακτήρα στο κράτος ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και την Αυτοδιοίκηση, δεν μπορούν να είναι υποψήφια σε μονοπρόσωπα όργανα

Επιχειρώντας να βρει έναν συμβιβασμό, ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής, Ανδρέας Σπυρόπουλος, συγκάλεσε την Παρασκευή το βράδυ άτυπη σύσκεψη με την επιτροπή καταστατικού (ΕΔΕΚΑΠ) και τους εκπροσώπους των υποψήφιων προέδρων. Στόχος της πρωτοβουλίας ήταν να συμφωνήσουν άπαντες πως αποδέχονται το σκεπτικό ανακήρυξης των υποψηφιοτήτων από την ΕΔΕΚΑΠ χωρίς να εγείρεται ζήτημα ως προς το επίμαχο άρθρο περί ασυμβίβαστου και να δεσμευτούν επίσημα γι’ αυτό. 

Η ΕΔΕΚΑΠ συνεδριάζει σήμερα το απόγευμα και εφόσον υπάρξει ομοφωνία μεταξύ των μελών της και των εκπροσώπων των υποψηφίων ότι δεν συντρέχει ζήτημα κωλύματος, τότε την προσεχή Κυριακή 15 του μήνα θα συνεδριάσει, η Κεντρική Επιτροπή για την παρουσίαση των προγραμματικών θέσεων των υποψηφίων. Διαφορετικά θα συγκληθεί το διαρκές συνέδριο, ώστε να γίνει αλλαγή καταστατικού.

Με ανάρτησή του o Μαρίνος Σκανδάμης, εκπρόσωπος του Χαρη Δούκα στην ΕΔΕΚΑΠ τοποθείται πέρι του άρθρου 36 και των ασυμβίβαστων σημειώνοντας τα εξής. «Το άρθρο 36 αποτελεί αντικειμενικά μια ανεφάρμοστη κακότεχνη διάταξη, γιατί επιτρέπει το ασυμβίβαστο υποψηφιότητας ακόμη και στο Νίκο Ανδρουλάκη. Ακριβώς διότι εισάγει κώλυμα υποψηφιότητας για όλους όσοι κατέχουν -μετά από εκλογή- έμμισθη θέση πολιτικού χαρακτήρα στο ΚΡΑΤΟΣ, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή την Αυτοδιοίκηση.

Δηλαδή ο βουλευτής που λαμβάνει τη λεγόμενη βουλευτική αποζημίωση, η όποια φορολογείται ως μισθωτή εργασία, υπόκειται σε ειδική εισφορά αλληλεγγύης που κατά νόμο καταβάλουν όλοι "οι μισθοδοτούμενοι υπάλληλοι του δημοσίου", αλλά και σε κρατήσεις υπέρ ΟΑΕΔ και ΕΦΚΑ, δεν θα μπορούσε να είναι υποψήφιος, αν πράγματι ίσχυε η διάταξη του άρθρου 36, που από οκνηρία ή μικροπολιτική σκοπιμότητα δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα.

Δεν θα είχε δηλαδή δικαίωμα υποψηφιότητας ούτε ο Πρόεδρος και βουλευτής μας Νίκος Ανδρουλάκης. Να θυμίσουμε ότι η διάταξη του αρθρου 36 του καταστατικού του κόμματος ορίζει "Όσα μέλη του φορέα κατέχουν, κατόπιν διορισμού ή εκλογής, έμμισθη θέση πολιτικού χαρακτήρα στο κράτος ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και την αυτοδιοίκηση δεν μπορούν να είναι υποψήφια σε μονοπρόσωπα όργανα".

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει μέσος νους που να θεωρεί ότι η διάταξη του άρθρου 36 γράφτηκε για να αποκλείσει αιρετούς, δηλαδή βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ή αυτοδιοικητικούς, που μάλιστα οι τελευταίοι δεν λαμβάνουν καν μισθό, αλλά "αντιμισθία" ως διάδοχη κατάσταση της έννοιας των παλαιότερων εξόδων παράστασης.

Φυσικά όλα αυτά δεν τα λέω για να αμφισβητηθεί οποιαδήποτε υποψηφιότητα, αφού όλοι/ες έχουν δικαίωμα, αλλά για να επισημανθεί ότι η διασπορά ανακριβειών δεν ωφελεί το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, που καλείται με ενωτικό και πολιτικά ώριμο τρόπο, να διεξάγει αψεγάδιαστα την εκλογική του διαδικασία. Και αυτό είναι ευθύνη όλων μας.»