Πολιτική

Μητσοτάκης για τουρισμό: Πιέσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη, τι είπε για το τέλος κρουαζιέρας

Μητσοτάκης για τουρισμό: Πιέσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη, τι είπε για το τέλος κρουαζιέρας Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Η Σαντορίνη χρειάζεται επειγόντως νέο λιμάνι, υπογράμμισε ο Μητσοτάκης.

Η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα υπερτουρισμού, δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ωστόσο αναγνώρισε ότι οι πιέσεις που δέχονται η Μύκονος και η Σαντορίνη μπορεί τελικά να είναι αντιπαραγωγικές για το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Στην εκδήλωση «Reimagine Tourism in Greece», ο Αλέξης Παπαχελάς ρώτησε τον πρωθυπουργό αν η Μύκονος και η Σαντορίνη βρίσκονται σε σημείο καμπής και αν η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να κάνει κάτι.

«Βεβαίως και για αυτό έχουμε απαγορεύσει την έκδοση νέων οικοδομικών αδειών έως ότου μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την πραγματική επίπτωση αυτής της γρήγορης ανάπτυξης στις υποδομές των νησιών και έως ότου ολοκληρωθούν τα τοπικά χωρικά σχέδια, τα οποία αποτελούν τη μεγαλύτερη αθέατη μεταρρύθμιση που δρομολογεί αυτή η κυβέρνηση», απάντησε.

«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι νησιά που έχουν πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία στο τουρισμό προϊόν μας. Από την άλλη, γνωρίζουμε ότι οι πιέσεις που ασκήθηκαν σε αυτά τα νησιά μπορεί τελικά να είναι αντιπαραγωγικές για το ίδιο μας το προϊόν. Δεν πιστεύω μόνο στην αυτορύθμιση της αγοράς. Δεν θέλω να φτάσουμε στο σημείο τα νησιά αυτά να έχουν υποστεί τέτοια ζημιά ώστε οι επισκέπτες να μην αισθάνονται ότι έχουν μια ωραία εμπειρία. Για αυτό αναγκαζόμαστε να παρέμβουμε», συμπλήρωσε

Το τέλος κρουαζιέρας και οι αντιδράσεις

Η κρουαζιέρα έχει προστιθέμενη αξία, αλλά «πρέπει να μας προβληματίσει και να μελετήσουμε το ζήτημα περισσότερο», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο σχετικό τέλος.

«Όταν έχουμε για παράδειγμα έναν επισκέπτη ο οποίος έρχεται στη Σαντορίνη και μπορεί να πληρώνει 1.000 και 2.000 ευρώ το δωμάτιο, και ταυτόχρονα έχουμε έναν επισκέπτη που βγαίνει για έξι ώρες- και δεν είναι ένας, είναι χιλιάδες- και δημιουργείται ένας απίστευτος συνωστισμός στο περιβόητο ηλιοβασίλεμα, αυτό είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει», σημείωσε.

«Κατά συνέπεια, να βάλουμε ένα ακριβό εισιτήριο για την κρουαζιέρα, να ελέγξουμε ταυτόχρονα και το λεγόμενο berth allocation, τον τρόπο με τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν αυτά τα λιμάνια για να μην φτάνουν όλα ταυτόχρονα, μου φαίνεται ότι είναι μια λογική παρέμβαση για να μπορέσουμε να εξακολουθούμε να προσελκύουμε επισκέπτες, αλλά να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και κάποιους πόρους οι οποίοι θα πρέπει να επιστρέψουν στα νησιά αυτά, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τις υποδομές τους», εξήγησε.

«Η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι»

Σε άλλο σημείο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεσήμανε ότι αναμφισβήτητα η Σαντορίνη έχει περισσότερα προβλήματα από τη Μύκονο, λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της.

«Έχουμε τα μεγάλα ζητήματα της καλντέρας και το μεγάλο ζήτημα ότι η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι, το οποίο έχουμε αποφασίσει να δρομολογήσουμε ως έργο που θα τρέξει από το υπουργείο Υποδομών και πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό», δήλωσε.

«Να πληρώνουν περισσότερο Μύκονος- Σαντορίνη»

Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις που υπάρχουν από άλλα νησιά, για το τέλος κρουαζιέρας, καθώς επισημαίνουν ότι δεν αντιμετωπίζουν ανάλογο πρόβλημα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε:

«Να πληρώνει περισσότερο η Μύκονος και η Σαντορίνη, γιατί είναι νησιά που έχουν ιδιαίτερη επιβάρυνση. Σκοπός είναι να στρέψουμε την κρουαζιέρα και προς άλλους προορισμούς που δεν έχουν τέτοια ζητήματα, να διευρύνουμε τουριστική περίοδο για να μην έρχονται όλοι Ιούλιο και Αύγουστο για να μην έχουμε μεγάλη πίεση και να επεκτείνουμε τις επενδύσεις σε περιοχές που παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητες».