Το ΕΚΕΒΕ «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» υποδέχεται δημοσιογράφους της επιστήμης από όλο τον κόσμο

Το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» είναι το πρώτο Ελληνικό ερευνητικό ίδρυμα που συμμετέχει στο καινοτόμο ευρωπαϊκό έργο FRONTIERS ως ινστιτούτο υποδοχής δημοσιογράφων της επιστήμης. Και αυτό είναι είδηση!

Χρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC), η πρωτοβουλία FRONTIERS προσφέρει σε δημοσιογράφους της επιστήμης την ευκαιρία να ασκήσουν ανεξάρτητη δημοσιογραφία περνώντας τρεις έως πέντε μήνες σε ένα ερευνητικό ίδρυμα, που βρίσκεται σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ ή σε χώρα που σχετίζεται με το Πρόγραμμα Horizon Europe της ΕΕ.

Οι δημοσιογράφοι της επιστήμης που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα παρακολουθήσουν ερευνητικά έργα αιχμής και επιστήμονες που εργάζονται στην πρώτη γραμμή παραγωγής επιστημονικής γνώσης, σε οποιονδήποτε επιστημονικό τομέα.

Το Ελληνικό Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» προστέθηκε πρόσφατα στη βάση δεδομένων ερευνητικών έργων και ιδρυμάτων που λειτουργούν ως ιδρύματα υποδοχής των δημοσιογράφων που θα κάνουν αίτηση.

Presentation1_3_ebb9f.jpg

Οι δημοσιογράφοι της επιστήμης που θα το επιλέξουν θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν έρευνα αιχμής στην προτυποποίηση ασθενειών, στην κυτταρική ανοσολογία, στη μεταφραστική και μέτα-μεταφραστική ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης, στη μελέτη εσω- και εξω-κυτταρικών σηματοδοτικών μονοπατιών, στη λειτουργική γονιδιωματική και στην βιολογία βλαστοκυττάρων.

Από το 1998 που ιδρύθηκε το ΕΚΕΒΕ «Αλέξανδρος Φλέμιγκ» στη Βάρη, αποτελεί έναν «κόμβο» αριστείας στη βιοϊατρική έρευνα, που εξελίσσεται σε μια «κυψέλη» δημιουργικότητας και καινοτομίας και που συχνά βρίσκεται πρώτο στην εθνική αξιολόγηση, υπογράφοντας ορισμένες από τις πιο σημαντικές στιγμές της έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Από τους συνολικά 20 ερευνήτριες και ερευνητές του «Α. Φλέμινγκ», μέχρι στιγμής, οι 5 έχουν λάβει την τιμητική και πολύ υψηλού επιπέδου χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (ERC), δηλαδή το 25% αυτών. Ένα πολύ σημαντικό ποσοστό που δύσκολα απαντάται σε άλλα ερευνητικά κέντρα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη! Μάλιστα μερικοί από αυτούς έχουν πάρει ERC Grant περισσότερες από μια φορές.

Στην Ελλάδα, στο πεδίο των επιστημών υγείας (Life sciences) δραστηριοποιούνται 7 ερευνητικά ινστιτούτα και είναι άξιο αναφοράς πως, μέχρι στιγμής, από τα 24 πρότζεκτ που έχουν λάβει χρηματοδότηση ERC, τα 7 έχουν δοθεί σε ερευνήτριες και ερευνητές του «Α. Φλέμινγκ».

Αυτό με οικονομικούς όρους μεταφράζεται σε 14 εκατομμύρια από 44 εκατομμύρια ευρώ συνολικά», σχολιάζει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΕΒΕ «Α. Φλέμιγκ», Δρ Γεώργιος Παναγιώτου.

{https://www.youtube.com/watch?v=RnECbgGa2Fw&t=7s}

Το FRONTIERS θα υποστηρίξει αρχικά 40 δημοσιογράφους της επιστήμης

Το έργο FRONTIERS ξεκίνησε το 2023 και θα διαρκέσει έως το 2027. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, η ομάδα του FRONTIERS θα υποστηρίξει έως και 40 δημοσιογράφους επιστήμης για να περάσουν δημιουργικό χρόνο με ερευνητικές ομάδες, δουλεύοντας πάνω σε δικές τους ιδέες και σε ερευνητικά ιδρύματα της επιλογής τους σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Και είναι η πρώτη φορά που ένα Ελληνικό ερευνητικό ίδρυμα, το Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» εν προκειμένω, συμμετέχει σε ένα ευρωπαϊκό έργο όπως το FRONTIERS, ως ινστιτούτο υποδοχής δημοσιογράφων της επιστήμης, μέσα στο οποίο διενεργείται έρευνα αιχμής. Και αυτό είναι είδηση!

Παρότι διατηρεί ένα διακριτικό προφίλ, οι περισσότεροι αναγνωρίζουν τη μεγάλη επιστημονική και ερευνητική εξειδίκευση του Ελληνικού ερευνητικού κέντρου στη μοντελοποίηση της ανθρώπινης ασθένειας σε πειραματικούς οργανισμούς για την κατανόηση των μοριακών φαινομένων που τη διέπουν και στην ανάπτυξη νέων δυνητικών θεραπειών.

Αρκεί να αναφερθεί ότι από ερευνητές του αναπτύχθηκε το πρώτο μοντέλο για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, το οποίο οδήγησε τη φαρμακευτική βιομηχανία στη δημιουργία των «anti-TNF» φαρμακευτικών σκευασμάτων που θεραπεύουν σήμερα την ασθένεια, σημειώνοντας και τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως.

«Με τη συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία FRONTIERS ευελπιστούμε σε περαιτέρω συνέργειες με το ERC ώστε να συνδράμει στην προσπάθεια που κάνουμε για πιο αποτελεσματική διάχυση και επικοινωνία των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας που διενεργείται στο Κέντρο στην ευρύτερη επιστημονική κοινότητα, τη βιομηχανία και την κοινωνία-στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στόχος μας είναι να γίνει κατανοητή από τους πολίτες και από παραγωγικούς φορείς η σημασία και η συνεισφορά της επιστημονικής έρευνας στην πνευματική, τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας και όχι μόνο», σχολιάζει ο Δρ. Γεώργιος Σκρέτας, Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιοκαινοτομίας του ΕΚΕΒΕ «Α. Φλέμιγκ».

Το πρόγραμμα FRONTIERS είναι ανοιχτό σε δημοσιογράφους της επιστήμης από όλο τον κόσμο που εργάζονται σε διάφορα μέσα ενημέρωσης και που βρίσκονται σε διάφορα στάδια της σταδιοδρομίας τους.

Στον πρώτο γύρο αιτήσεων επιλέχθηκαν επτά δημοσιογράφοι της επιστήμης από την Ισπανία, τη Σλοβακία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Ελβετία και την Κροατία, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν από ερευνητικά ιδρύματα στην Ισπανία, τη Γερμανία, τη Φινλανδία, τη Νορβηγία, τη Δανία και την Κροατία.