Δημόσιο

Στον «καιάδα» η ακριτική Ελλάδα - Κόβονται αεροπορικά «άγονα» δρομολόγια

Στον «καιάδα» η ακριτική Ελλάδα - Κόβονται αεροπορικά «άγονα» δρομολόγια Στον «καιάδα» η ακριτική Ελλάδα - Κόβονται αεροπορικά «άγονα» δρομολόγια
Το νέο μειωμένο κατά 63% κονδύλι που ενέκρινε το υπουργείο Μεταφορών για την επιδότηση των άγονων γραμμών, αναμένεται να φέρει δραστικές περικοπές δρομολογίων στις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές προς τα ελληνικά νησιά.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η δραματική συρρίκνωση του οικονομικού αντισταθμίσματος και των επιδοτούμενων διαθέσιμων θέσεων των άγονων αεροπορικών γραμμών «κάνει σχεδόν απαγορευτική τη συμμετοχή των εταιρειών» στον νέο διαγωνισμό που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορία.

Κατά του συγκεκριμένου σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών τάσσονται εκπρόσωποι από τον χώρο του τουρισμού αλλά και τοπικών κοινωνιών που προβλέπουν ότι οι δραστικές μειώσεις των δρομολογίων θα στερήσουν κυρίως από τα μικρά νησιά όχι μόνο τη δυνατότητα επικοινωνίας τους με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και πολύτιμα έσοδα από τον τουρισμό.

Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών για την εκμετάλλευση των 28 άγονων γραμμών στο διάστημα από 1 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 ορίστηκε για τις 3 Αυγούστου 2016.

Ωστόσο, το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα θα ανέρχεται μόλις στα 14,64 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι σε βάθος τετραετίας η μέγιστη συνολική επιδότηση θα ανέλθει στα 58,57 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι με τον προηγούμενο διαγωνισμό (αφορούσε το διάστημα Μάρτιος 2012 - Μάρτιος 2016) για τις άγονες γραμμές και έπειτα από τις προσφορές που είχαν υποβάλει οι εταιρείες Olympic, Astra, Sky Express και Aegean δαπανήθηκαν συνολικά 157,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 39,35 εκατ. ετησίως.