Δημόσιο

Χωρίς οριστικό τίτλο διαμονής η ορκωμοσία πολιτογράφησης

Χωρίς οριστικό τίτλο διαμονής η ορκωμοσία πολιτογράφησης Χωρίς οριστικό τίτλο διαμονής η ορκωμοσία πολιτογράφησης Φωτογραφία: Χωρίς οριστικό τίτλο διαμονής η ορκωμοσία πολιτογράφησης
Χωρίς οριστικό τίτλο διαμονής η ορκωμοσία πολιτογράφησης Νέες οδηγίες για την ορκωμοσία των πολιτογραφούμενων αλλοδαπών δίνει με εγκύκλιο του το Υπουργείο Εσωτερικών όπου κάνει γνωστό ότι δεν απαιτείται απαραίτητα η κατοχή οριστικού τίτλου διαμονής ή βεβαίωσης περί κατάθεσης δικαιολογητικών για ανανέωση/χορήγηση άδειας διαμονής

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών για τη συντέλεση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ορκωμοσίας πολιτογραφημένων αλλοδαπών, μέσα στην αποκλειστική προθεσμία του ενός έτους από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της σχετικής περί πολιτογράφησής τους απόφασης, δεν απαιτείται απαραίτητα η κατοχή από αυτούς οριστικού τίτλου διαμονής ή βεβαίωσης περί κατάθεσης δικαιολογητικών για ανανέωση/χορήγηση άδειας διαμονής.

Το παραπάνω κρίνεται σκόπιμο καθότι υφίσταται ήδη στο πρόσωπο των καλούμενων προς ορκωμοσία αλλοδαπών απόφαση περί κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας. Ως εκ τούτου, σε όσες περιπτώσεις δεν προκύπτει κατοχή ισχύουσας άδειας παραμονής ή προσωρινής βεβαίωσης, καθίσταται ιδιαίτερα επιβαρυντική η απαίτηση προσκόμισης τέτοιας τη στιγμή μάλιστα που οι σχετικές διαδικασίες αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρονοβόρες και σε κάποιες περιπτώσεις και δαπανηρές εις βάρος των πολιτογραφούμενων αλλοδαπών.

Εξάλλου το αντίθετο συνεπιφέρει, σε κάθε περίπτωση, αδικαιολόγητη επιβάρυνση των αρμοδίων για την έκδοση τίτλων διαμονής υπηρεσιών της χώρας, η αποσυμφόρηση των οποίων κρίνεται αναγκαία, καθώς παρατηρείται το φαινόμενο να δαπανώνται πόροι για την έκδοση αδειών που αμέσως μετά τη συντέλεση των σχετικών ορκωμοσιών καθίστανται πλέον άνευ αντικειμένου και πεδίου εφαρμογής.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι η παραπάνω προσέγγιση είναι απολύτως σύμφωνη και με τις διατάξεις του άρθρου 26, παρ. 1, του ν. 4251/2014, σύμφωνα με τις οποίες οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να συναλλάσσονται με πολίτες τρίτης χώρας, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, αποδεικνύουν γενικά ότι έχουν εισέλθει και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα, γεγονός που κυρίως συντρέχει στις περιπτώσεις των αλλοδαπών για τους οποίους η Διοίκηση μετά τη διαπίστωση της συνδρομής στο πρόσωπό τους τόσο των τυπικών όσο και των ουσιαστικών προϋποθέσεων πολιτογράφησης έχει ήδη προβεί στην έκδοση της σχετικής απόφασης.

Ενόψει των ανωτέρω, σε όσες περιπτώσεις καλούνται στις υπηρεσίες σας στερούμενοι οριστικού ή προσωρινού τίτλου διαμονής προς δόση όρκου αλλοδαποί, παρακαλούμε όπως προβαίνετε στη συντέλεση της σχετικής ορκωμοσίας, με τα στοιχεία της ταυτότητας των εν λόγω αλλοδαπών να αποδεικνύονται κατ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 3 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999, όπως ισχύει), δηλαδή από το εν ισχύ διαβατήριο ή άλλο εν ισχύ ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις.