Επιχειρήσεις

Τι σηματοδοτεί η επέκταση της ΔΕΗ στις ηλεκτρονικές πληρωμές

Τι σηματοδοτεί η επέκταση της ΔΕΗ στις ηλεκτρονικές πληρωμές
Η ΔΕΗ προχωρά σε μια σημαντική στρατηγική κίνηση, επεκτεινόμενη στον ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών με τη δημιουργία της θυγατρικής «ΔΕΗ e-money services».

Η νέα εταιρεία, με αρχικό κεφάλαιο 42 εκατομμυρίων ευρώ, θα λειτουργεί ως ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, με στόχο να παρέχει ένα ευρύ φάσμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που περιλαμβάνουν τόσο πληρωμές όσο και χρηματική διαμεσολάβηση. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την είσοδο της ΔΕΗ σε έναν νέο τομέα δραστηριότητας, συνδυάζοντας τις ενεργειακές της υπηρεσίες με καινοτόμες λύσεις ηλεκτρονικών πληρωμών.

Η σύσταση της «ΔΕΗ e-money services» δημοσιεύθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), ενώ η έδρα της εταιρείας θα βρίσκεται στο Μαρούσι. Η ΔΕΗ σχεδιάζει να αξιοποιήσει το ήδη εκτεταμένο πελατολόγιο της, το οποίο περιλαμβάνει περίπου 5,5 εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ελλάδα και 3,1 εκατομμύρια πελάτες στη Ρουμανία, καθώς και τους καταναλωτές που εξυπηρετούνται μέσω της «Κωτσόβολος». Το εκτενές αυτό δίκτυο πελατών της παρέχει μια ισχυρή βάση για την ανάπτυξη των νέων υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών που θα προσφέρει η θυγατρική.

Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται από την «ΔΕΗ e-money services» θα περιλαμβάνουν την τοποθέτηση και ανάληψη μετρητών σε λογαριασμούς πληρωμών, την εκτέλεση πληρωμών μέσω κάρτας, καθώς και την έκδοση ηλεκτρονικού χρήματος. Επιπλέον, θα παρέχονται δυνατότητες για πληρωμές μέσω πάγιων εντολών, διευκολύνοντας τους πελάτες στην τακτοποίηση των λογαριασμών τους, ενώ η εταιρεία θα προσφέρει και άλλες μορφές συναλλαγών που σχετίζονται με τις ψηφιακές πληρωμές.

Στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της νέας εταιρείας έχει τοποθετηθεί ο Αλέξανδρος Πατεράκης, ο οποίος κατέχει ήδη τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου στη ΔΕΗ. Με την ηγεσία του Πατεράκη, η νέα θυγατρική αναμένεται να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία και το εκτενές δίκτυο της ΔΕΗ για να εδραιώσει την παρουσία της στον τομέα των ψηφιακών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Η είσοδος της ΔΕΗ στην αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών αντικατοπτρίζει την ευρύτερη τάση που παρατηρείται παγκοσμίως, όπου όλο και περισσότερες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ενσωματώνουν ψηφιακές τεχνολογίες για την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Η ψηφιοποίηση των πληρωμών όχι μόνο διευκολύνει την αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, αλλά συμβάλλει επίσης στη μείωση του κόστους και την αύξηση της αποτελεσματικότητας στη διαχείριση των οικονομικών συναλλαγών.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου οι πάροχοι ενέργειας διεθνώς βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο, με την υιοθέτηση τεχνολογιών όπως οι έξυπνοι μετρητές. Οι έξυπνοι μετρητές, που εγκαθίστανται σε σπίτια και επιχειρήσεις, επιτρέπουν την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας τη δυνατότητα για πιο ακριβείς λογαριασμούς βάσει πραγματικών δεδομένων και όχι εκτιμήσεων. Επιπλέον, επιτρέπουν στους καταναλωτές να ελέγχουν τη χρήση ενέργειας και να προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να εξοικονομούν χρήματα και να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η τεχνολογία των έξυπνων μετρητών ανοίγει επίσης τον δρόμο για νέα μοντέλα δυναμικής τιμολόγησης, όπου οι τιμές ενέργειας μπορεί να διαμορφώνονται βάσει της ζήτησης, προσφέροντας στους καταναλωτές οικονομικά κίνητρα για να προσαρμόζουν την κατανάλωσή τους σε ώρες χαμηλής ζήτησης. Αυτό το μοντέλο μπορεί να συμβάλει στη μείωση της πίεσης στο ενεργειακό δίκτυο, ενώ παράλληλα βοηθά στην εξοικονόμηση κόστους για τους πελάτες.