Ελλάδα

Το "έξυπνο" τρυπάνι Ελλήνων φοιτητών απέσπασε βραβείο σε διαγωνισμό

Το "έξυπνο" τρυπάνι Ελλήνων φοιτητών απέσπασε βραβείο σε διαγωνισμό
Ένα "έξυπνο" τρυπάνι, που καταγράφει τις κινήσεις του και παρακολουθεί τη "συμπεριφορά" του κατά τη χρήση, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες στους κατασκευαστές του για τον σχεδιασμό επόμενων βελτιωμένων εκδόσεων, δημιούργησε πενταμελής ομάδα Ελλήνων φοιτητών.

Τρεις φοιτητές οικονομικών επιστημών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Γιώργος Φόρογλου, Γιώργος Χάτσιος, Κωνσταντίνος Μουταφίδης) και δύο φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ (Λευτέρης Αδαλάκης, Γιώργος Κυριαζίδης) ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να υλοποιήσουν μία ιδέα, η οποία τελικά τους εξασφάλισε τη δεύτερη θέση σε διεθνή διαγωνισμό πολυεθνικής εταιρείας προϊόντων για επαγγελματίες στον οικοδομικό και κατασκευαστικό χώρο, που διεξήχθη στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας. 

Η ομάδα «HoT», συμμετείχε στον διαγωνισμό «The 2017 Hilti Internet of Things Competition», με θέμα την αξιοποίηση της τεχνολογίας Internet of things (IoT) και στόχο τη βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας των πελατών της εταιρείας. Η πρόταση που κατέθεσε η ομάδα αφορούσε ένα τρυπάνι κατεδαφίσεων που μπορεί να αναγνωρίζει τι υλικά τρυπάει, με πολλαπλά οφέλη για την εταιρία και τον χρήστη του εργαλείου. Στο τρυπάνι προστέθηκαν τέσσερις αισθητήρες, οι οποίοι συλλέγουν δεδομένα κατά τη χρήση και στη συνέχεια τα μεταβιβάζουν στο τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας.

Ο Γιώργος Φόρογλου, αρχηγός της ομάδας και υπεύθυνος για την ανάλυση των δεδομένων, απόφοιτος πλέον του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ήταν εκείνος που ξεκίνησε την προσπάθεια για τη δημιουργία της ομάδας.

"Η ομάδα ξεκίνησε μέσα στο 2016, σαν ερευνητική ομάδα πάνω στο IoT, από εμένα και τους δύο συναδέλφους μου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Θέλοντας να προχωρήσουμε  σε κάτι πιο πρακτικό εντοπίσαμε τον διαγωνισμό. Έψαξα μέσα από κοινότητες φοιτητών για άτομα στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Αφού φτιάξαμε την ομάδα ξεκίνησε ο σχεδιασμός του προϊόντος με παράλληλη δουλειά, συντονισμό και ανάλυση δεδομένων κάθε τομέα. Καταθέσαμε τα σχέδια και αφού μας ειδοποίησαν ότι περάσαμε στην τελική φάση του διαγωνισμού, στις 8 καλύτερες ομάδες, πήγαμε στη Μαλαισία για να παρουσιάσουμε αυτό που σχεδιάσαμε, να εξηγήσουμε πώς "κουμπώνει" το πρότζεκτ στην εταιρεία και πιο είναι το πλεονέκτημα για τον πελάτη. Μετά τον διαγωνισμό τρία από τα πέντε μέλη της ομάδας κλήθηκαν να δώσουν συνεντεύξεις και για δουλειά, ενώ ένας από τους μηχανικούς προσελήφθη στο ερευνητικό κέντρο της εταιρείας στη Γερμανία", δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ.Φόρογλου. 

"Η εταιρεία εκτίμησε αφενός ότι καταφέραμε να υλοποιήσουμε κάτι πραγματικό, μία καλή ιδέα την πραγματοποιήσαμε και αφετέρου ότι η σύσταση της ομάδας μας είχε μία ολιστική προσέγγιση. Ήταν κάτι τελείως καινούριο σε επίπεδο ενώσεως δύο πανεπιστημίων και πιστεύω ότι δείχνει ότι ο ένας χρειάζεται τον άλλον για να γίνει μία ιδέα πράξη", εξήγησε.

NETWORK