Ελλάδα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τώρα υπόσχονται λειτουργία τον... Απρίλιο του 2023

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τώρα υπόσχονται λειτουργία τον... Απρίλιο του 2023
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, έδωσε τη διαβεβαίωση ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το μετρό στο σύνολο της βασικής γραμμής, με το σταθμό Βενιζέλου να λειτουργεί κανονικά, μέχρι τον Απρίλιο του 2023.

Ο κ. Ταχιάος, συμφωνώντας με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα στο μότο «περισσότερα έργα και λιγότερες συζητήσεις», υπογράμμισε: «Δεν μπορεί να αναλωνόμαστε άλλο σε συζητήσεις. Θα τα κάνουμε όλα με ανοιχτά χαρτιά.»

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, μίλησε από το βήμα ημερίδας που διοργάνωσε η «ΜτΚ» και το makthes.gr, με τίτλο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης».

Κατά την ομιλία του, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «κακώς» ενοχοποιείται η απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου και υπογράμμισε ότι «με την απόσπαση και επανοτοποθέτηση των ευρημάτων δεν διακινδυνεύει η ακεραιότητά τους περισσότερο από ότι θα διακινδύνευε με την διαδικασία την in situ παραμονής τους.

"Ο τυχόν κίνδυνος από την απόσπαση των ευρημάτων από τον σταθμό Βενιζέλου, θα ήταν στην χειρότερη περίπτωση ισοδύναμος με την in situ παραμονή», επισήμανε.

Υπογρμμισε ότι «ήδη εδώ και μια βδομάδα ο ανάδοχος έχει υποβάλλει αίτημα στην Αττικό Μετρό για παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τον Μάρτιο του 2025, εφόσον συνεχίσει η εκτέλεση του έργου με τους σημερινούς ρυθμούς και με τη λύση η οποία σήμερα είναι εν ισχύει. Και μην εκπλαγείτε όταν επισημάνω ότι η λύση που είναι εν ισχύει δεν είναι της in citu παραμονής των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου», ενώ είπε ότι «η συμβατική υποχρέωση του αναδόχου είναι η μελέτη του 2006, αφού ακόμη δεν έχει λάβει εντολή ο ανάδοχος για κατασκευή του έργου με την in situ παραμονή των αρχαιοτήτων».

Διευκρίνισε, ότι με το έγγραφό του ο ανάδοχος ζήτησε παράταση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 εφόσον ακολουθηθεί η λύση της In situ κατασκευής στον Σταθμό Βενιζέλου.

Ακόμα, στην ομιλία του ο κ. Ταχιάος, επισήμανε ότι η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» δεν έχει μελετηθεί κυκλοφοριακά και επισήμανε ότι «δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο εάν καλύπτει τις ανάγκες ή απλώς τέθηκε επί τάπητος προκειμένου να δείξουν οι προηγούμενοι ότι προχωρά το θέμα».

Μεταξύ άλλων, μίλησε για την ανάγκη ολιστικής προσέγγισης των πραγμάτων και με βάση μελέτες, ανέφερε ότι η τελευταία κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε στην Θεσσαλονίκη ήταν το 2000 και επισήμανε ότι «πρέπει να δούμε και ποιος θα λειτουργήσει το έργο του μετρό».