Οικονομία

Υπουργείο Εργασίας: «Λευκός καπνός» στην τριμερή για τον ΟΑΣΘ

Υπουργείο Εργασίας: «Λευκός καπνός» στην τριμερή για τον ΟΑΣΘ
Του Βασίλη Αγγελόπουλου Σε συμφωνία, που οδηγεί σε σταδιακή αποπληρωμή των οφειλομένων για τους 2.300 εργαζόμενους, αλλά και σε αποκατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, κατέληξε η τριμερής συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας.

Με συμμετοχή τόσο από την πλευρά των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, όσο και από τη διοίκηση του Οργανισμού και με την παρουσία του υπουργού Εργασίας κ. Γιώργου Κατρούγκαλου, του γγ, Ανδρέα Νεφελούδη και της γγ του υπουργείου Μεταφορών κα Θ. Πέρκα, συμφωνήθηκε να γίνει η αποπληρωμή των οφειλομένων τριών μηνών, ως εξής:

*Αρχικά η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλλει μίνιμουμ 18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων.
*Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα προκαταβάλλει μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι).
*Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.000 ευρώ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.
*Το Υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και Υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.10.2016.

Αμέσως μετά τη λήξη της τριμερούς συνάντησης, ο κ. Κατρούγκαλος δήλωσε ότι «δεν έχει επιλογή ο εργοδότης να μην πληρώνει τους εργαζομένους του, ούτε είναι νόμιμο το lock out στην Ελλάδα. Η μεταφορά αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Είναι αληθές ότι όπου υπάρχει μία ιδιωτική επιχείρηση, όπως είναι ο ΟΑΣΘ, για να ασκηθεί αυτή η κοινωνική πολιτική, πρέπει να υπάρχει επιδότηση από τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτή η επιδότηση όμως πρέπει να γίνεται με απόδοση λογαριασμού, να μην γίνεται πάρτι. Και αυτό ακριβώς ζητήσαμε από την άλλη πλευρά μια που δεν υπάρχουν εδώ και δύο χρόνια οι σχετικές δημόσιες συμβάσεις που έπρεπε να έχουν συναφθεί ανάμεσα στα αρμόδια Υπουργεία και τον ΟΑΣΘ».

Από την πλευρά του ο γγ κ. Νεφελούδης πρόσθεσε ότι «η σημερινή ημέρα μια πολύ καλή ημέρα γιατί διασφαλίζουμε το μέλλον, την διάρκεια και την συνέχεια του συγκοινωνιακού έργου στην Θεσσαλονίκη για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες». Ακολούθως, η γγ του υπουργείου Μεταφορών κ. Πέρκα επισήμανε ότι «ως αρμόδιο υπουργείο θα πάρουμε τις πρωτοβουλίες εκείνες, ώστε να ανοίξει αυτή η κουβέντα για να μπει ένα πλαίσιο στη λειτουργία του ΟΑΣΘ, για το δημόσιο συμφέρον και για το καλό της πόλης, η οποία είναι πολύ εξαρτημένη από τα λεωφορεία, το μοναδικό μέσο μεταφοράς που έχει».