Η απόφαση ελήφθη, προκειμένου, όπως αναφέρεται, «να αποφευχθεί η ταλαιπωρία ασθενών και φαρμακοποιών, οι οποίοι χωρίς τη λειτουργία του συστήματος δεν γνωρίζουν ποια προϊόντα καλύπτονται από τον ΕΟΠΥΥ, σε ποιες τιμές και πώς και αν θα αποζημιώνονται».
Ο ΠΦΣ αναφέρει ότι «οι φαρμακοποιοί έχουν εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αναμονής και υπομονής, προσπαθώντας να συνεργασθούν με τον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να μην επιβαρύνονται οι ασθενείς. Δυστυχώς όμως 10 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης, τα προβλήματα παραμένουν».