Οικονομία

«Παράθυρο» για παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

«Παράθυρο» για παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Ανοιχτό το ενδεχόμενο παρέμβασης προκειμένου να μειωθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια άφησε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος

Μπαίνοντας στην περίοδο αιχμής της τουριστική κίνησης και με το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να παραμένει τσουχτερό, ερωτηθείς ο κ. Τσάπαλος αν μπορεί να υπάρξει παρέμβαση του οικονομικού επιτελείου εκεί, άφησε το ενδεχόμενο ανοιχτό.

«Το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και η Επιτροπή Ανταγωνισμού παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών και στα ακτοπλοϊκά αλλά και γενικότερα στις υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με το τουριστικό προϊόν και κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη παρεμβαίνει. Θυμάστε πέρσι, τέτοια εποχή είχαμε παρέμβει με κυβερνητικές πρωτοβουλίες προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν τα κόμιστρα και πράγματι απέδωσε το συγκεκριμένο μέτρο έστω και για δύο τρεις μήνες μέσα στο καλοκαίρι και αρχές φθινοπώρου. Το ίδιο θα παρακολουθούμε και φέτος και θα πράξουμε εφόσον χρειαστεί».

Απαντώντας σε ερώτηση για τον έκτακτο φόρο στο διυλιστήρια ανέφερε «Λάβαμε υπόψη τα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων αυτών, λάβαμε υπόψη τον μέσο όρο των αντίστοιχων υπερκερδών τα οποία φορολογούνται από τις άλλες χώρες της Ευρώπης που κυμαίνεται κοντά στο 35 με 40% και κρίναμε ότι αυτό είναι και το πιο δίκαιο από όλες τις πλευρές προκειμένου να το εφαρμόσουμε» ανέφερε απαντώντας στην αιχμηρή κριτική της αντιπολίτευσης για το ύψος της εισφοράς που επέβαλε η κυβέρνηση στο διυλιστήρια και το οποίο αντιστοιχεί στο 33% των υπερκερδών τους.

Πρόσθεσε πως «ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των δραστηριοτήτων τους, τα διυλιστήρια, δεν το παράγουν στην Ελλάδα, το εξάγουν στην ουσία. Επομένως και αυτό πρέπει να λάβουμε υπόψιν για να βγάλουμε ουσιαστικά το τελικό ποσοστό που είναι 33%».

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Τσάπαλος, τα έσοδα που είχαν αποκτήσει τα διυλιστήρια το 2022 ήταν περισσότερα απ’ ό,τι τον επόμενο χρόνο και φέτος ουσιαστικά αντλούνται άλλα 300 εκατομμύρια, σύνολο κοντά στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ από αυτές τις εταιρείες διύλισης.

«Από εκεί και πέρα το θέμα είναι πού πάνε αυτά. Είναι κατ’ εκτίμηση γύρω στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Τα 50 θα πάνε στην ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Τα υπόλοιπα θα πάνε πρωτίστως στους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά. Υπολογίζεται ότι είναι γύρω στις 700.000 οι άνθρωποι αυτοί. Το νούμερο δεν είναι ακριβές. (..) Αυτό θα το ξέρουμε περί τα τέλη Νοεμβρίου, τότε που θα γίνει και η άσκηση και θα βγουν τα ακριβή ποσά που θα αναλογούν στο ακριβές πλήθος των δικαιούχων, ούτως ώστε το ποσό αυτό να δοθεί περί τα μέσα Δεκεμβρίου υπολογίζουμε. Οπότε θα δούμε το πλήθος των συνταξιούχων που δικαιούνται με προσωπική διαφορά αυτό το ποσό και θα δούμε κατά πόσον μπορούμε να στηρίξουμε και άλλες ευάλωτες ομάδες, όπως είχαμε κάνει και πέρσι τα Χριστούγεννα που δώσαμε το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης και σε κάποιες άλλες ομάδες ευάλωτες που το είχαν ανάγκη. Όλα αυτά όμως θα ξεκαθαρίσουν από το φθινόπωρο και μετά» επισήμανε ο κ. Τσάπαλος.

Ερωτηθείς γιατί δεν καταργείται η προσωπική διαφορά, εξήγησε πως θα πρέπει να βρεθούν γύρω στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να γίνει αυτό και άρα είναι απαγορευτικό για τον προϋπολογισμό.

«Εφαρμόσαμε μοντέλα, κάναμε ασκήσεις να δούμε κατά πόσον αυτό το πράγμα μπορεί να περιοριστεί ή ακόμα και να εξαλειφθεί. Δεν υπάρχουν τα χρήματα προκειμένου αυτό το πράγμα με μια υπογραφή και με ένα νόμο να σβήσει από το χάρτη. Δυστυχώς, είναι μια παθογένεια που μας άφησε ο νόμος Κατρούγκαλου και το οποίο θα μας πάρει αρκετά χρόνια ακόμα προκειμένου να το εξαλείψουμε πλήρως. Παρόλα αυτά έχουμε δώσει 11,5% αύξηση στους συνταξιούχους τα τελευταία δύο χρόνια. Έχουμε δώσει έκτακτες καταβολές, τρεις αν δεν κάνω λάθος για όσους έχουν προσωπική διαφορά τα τελευταία χρόνια. Και όλα αυτά ουσιαστικά επουλώνουν σε κάποιο βαθμό αυτό το πρόβλημα που λέγεται προσωπική διαφορά στους συνταξιούχους» τόνισε ο κ. Τσάπαλος.