Παιδεία

Απογοητευτική η εικόνα στα σχολεία του Βόλου: Κοινά προαύλια με σπίτια και μαθήματα σε παλιά καταστήματα

Απογοητευτική η εικόνα στα σχολεία του Βόλου: Κοινά προαύλια με σπίτια και μαθήματα σε παλιά καταστήματα
Τα κτιριακά προβλήματα και οι ελλιπείς σχολικές υποδομές αποτελούν βραχνά για τον Βόλο.

Για ακόμη μια σχολική χρονιά, οι μαθητές του Βόλου επέστρεψαν σε σχολεία που πάσχουν από υποδομές και μοιράζονται τόσο τα προαύλια όσο και την είσοδό τους με...κατοικίες. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Θεσσαλία κάθε άλλο παρά ονειρική φαντάζει με τα μαθήματα να γίνονται σε τάξεις συνωστισμού, σε κοντέινερ και σε σχολεία που στριμώχνονται σε νοικιασμένα κτήρια ή και παλιά καταστήματα.

Στο ρεπορτάζ του Magnesianews αναδεικνύεται η ανάγκη ανακαίνισης αλλά και ανέργεσης σχολείων που μέχρι σήμερα στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους ελλείψει διαθέσιμων κτιρίων. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού στη Ν. Ιωνία, στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης που θα κάνουν και πάλι μάθημα σε κοντέινερ.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε θέμα κτηριακών εγκαταστάσεων έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολο Μούσιο από τα 117 της Μαγνησίας τα 11 είναι σε μισθωμένα κτήρια, δηλαδή το 12%. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών, τα 73 βρίσκονται στον Δήμο Βόλου και από αυτά τα δέκα είναι σε μισθωμένα κτήρια, δηλαδή το 15%.

Η αυλόπορτα του σχολείου είναι κοινή με κατοικία

12 nipiagogeio 5d801

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μαθητές που, όπως στο 27ο Δημοτικό Σχολείο των Αλυκών ή στα 3ο & 9ο Δημοτικά Σχολεία Ν. Ιωνίας, θα ξεκινήσουν και τη νέα χρονιά σε κοντέινερ, οι μαθητές του 14ου νηπιαγωγείου Ν. Ιωνίας θα κάνουν μάθημα σε παλιό κατάστημα στην οδό Θράκης, σε έναν χώρο χωρίς προαύλιο, ενώ οι μαθητές του 12ου νηπιαγωγείου Βόλου στην οδό Χατζηαργύρη, θα βλέπουν τους ενοίκους οικίας να εισέρχονται στο προαύλιό τους για να μπουν στο σπίτι τους, μιας και η αυλόπορτα, αν και έχει δύο πόρτες, είναι κοινή!

«Θα πρέπει να αναδιαμορφωθεί η πολιτική. Είναι επιτακτικό ένα εθνικό σχέδιο για τα σχολεία να εκπονηθεί από το Υπουργείο και να υλοποιηθεί μέσω της ΚΤΥΠ. Οι Δήμοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της συντήρησης και της κατασκευής σχολικής στέγης, πολλές φορές επικαλούνται έλλειψη πόρων, τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και πρέπει αυτό να επιλυθεί, αλλάζοντας την πολιτική ώστε να μπορέσουμε στο μέλλον να έχουμε σύγχρονα σχολικά κτήρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς», υπογράμμισε ο κ. Μούσιος.

Ωστόσο, ακόμη υπάρχουν Δημοτικά Σχολεία στη Μαγνησία χωρίς Γυμναστήρια, δεν υπάρχουν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ενώ επειδή δεν επαρκούν οι αίθουσες για το Ολοήμερο, αίθουσες διδασκαλίας μετατρέπονται σε εστιατόρια, γι’ αυτό και είναι ολοένα και λιγότερα τα παιδιά του Ολοήμερου έως τις 5.

Παλιά τα σχολικά κτήρια στον Βόλο, πολλά από αυτά και ακατάλληλα για την εκπαιδευτική διαδικασία

Τα νηπιαγωγεία φαίνεται όμως ότι είναι η «πληγή» της πόλης, με ένα από τα παραδείγματα το 13ο Νηπιαγωγείο Βόλου που φέτος θα φοιτήσουν 29 παιδιά, ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων ειδικοτήτων θα φτάσει τους έξι, οι οποίοι θα πρέπει να στριμωχτούν σε αίθουσες μικρές και πλήρως ακατάλληλες. Παρόλα αυτά όλα αυτά τα χρόνια, εκπαιδευτικοί με πολύ κόπο προσπαθούν να ομορφύνουν τα σπίτι αυτά που νοικιάζονται για να γίνουν σχολεία, για να μην νιώθουν άσχημα οι μικροί μαθητές.

Το φαινόμενο του σχολείου- καταστήματος συνεχίζεται και στη Νέα Δημητριάδα, με το 21ο νηπιαγωγείο Βόλου όπου το προαύλιο θυμίζει περισσότερο, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών για καλλωπισμό του, αυλή αγροτόσπιτου.

13 nipiagogeio 1 8e75a

Σε αυτό τον μικρό χώρο, στην αυλή ουσιαστικά του νοικιασμένου σπιτιού θα προαυλίζονται 29 παιδιά του νηπιαγωγείου