Παιδεία

Γιατί συγχωνεύουν τάξεις στα σχολεία - Το έγγραφο «φωτιά» που δείχνει εξοικονόμηση προσωπικού

Γιατί συγχωνεύουν τάξεις στα σχολεία - Το έγγραφο «φωτιά» που δείχνει εξοικονόμηση προσωπικού
Το ντοκουμέντο που αποκαλύπτει τι πραγματικά συμβαίνει με τις συγχωνεύσεις 1000 τάξεων

Το πρώτο κουδούνι στα σχολεία χτύπησε, οι μαθητές επέστρεψαν στα θρανία όμως οι συγχωνεύσεις τμημάτων αποτελούν το φλέγον ζήτημα που μονοπωλεί τις συζητήσεις καθώς η αιφνιδιαστική οδηγία του Υπουργείου για συρρικνώσεις τάξεων ισοπεδώνει την κανονικότητα στην εκπαίδευση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σχολεία με αίθουσες μόλις 30 τετραγωνικών καλούνται να φιλοξενούν 25 μαθητές Νηπιαγωγείου/Δημοτικού και 28 σε Γυμνάσια και Λύκεια σε συνθήκες που κάθε άλλο παρά τιμούν την εκπαιδευτική διαδικασία και την απρόσκοπτη παράδοση μαθημάτων. «Δεν είμαστε σαρδέλες, είμαστε παιδιά, θέλουμε σχολεία δεν θέλουμε κλουβιά»! φώναζαν χθες μαθητές που μαζί με τους γονείς τους προχώρησαν σε διαμαρτυρία για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής στο Αιγάλεω.

peristeri1 0dcd6

Όπως τονίζει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής «Απαιτούμε και διεκδικούμε τη συγκρότηση τμημάτων με σεβασμό σε κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, με σεβασμό στο σύνολο των παιδιών που δικαιούνται κατάλληλες, σύγχρονες και ασφαλείς συνθήκες μάθησης και όχι σαρδελοποιημένα τμήματα. Οι ανάγκες των παιδιών δεν μπορούν να υπολογίζονται στο ζύγι κόστους- οφέλους. Καλούμε το Υπουργείο να ανταποκριθεί στα δίκαια αιτήματα μας. Τις «βέλτιστες πρακτικές» του και τα αριθμητικά στοιχεία που παρουσιάζει για να δείξει ότι η Ελλάδα είναι πολύ μπροστά στην παιδεία, τα βλέπουμε στους πρώτους σοβάδες που έπεσαν πριν ακόμα ξεκινήσουν τα σχολεία!»

Οργή γονέων για τα χιλιάδες καταργημένα τμήματα

Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία μητέρας στο Dnews που αναφέρει ότι «Το Υπουργείο με το έτσι θέλω αποφάσισε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, υποβαθμίζοντας για ακόμη μια φορά το δημόσιο σχολείο. Σε ένα σχολείο που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από κοντέινερ ζητούν να στοιβαχτούν μέσα σε μια αίθουσα 36τμ, 24 παιδιά και ο δάσκαλος τους. Για να μην μιλήσουμε για το γεγονός ότι κάποια παιδιά από αυτά έχουν διαγνώσεις το οποίο σημαίνει ότι θα έχουν παράλληλη στήριξη άρα και παραπάνω δασκάλους μέσα στην αίθουσα. Δεν θα περάσει αυτή η αδικία εις βάρος των μαθητών, θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να έχουν τα παιδιά μας το εκπαιδευτικό περιβάλλον που αυτονόητα δικαιούνται.»

zogragoy 27da1

Γονείς και εκπαιδευτικοί ενώνουν τις δυνάμεις τους σε όλη την επικράτεια, πασχίζοντας να εισακουστεί το αίτημά τους και να μπει τέλος στις τάξεις συνωστισμού που επιστρατεύητηκαν για να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη και να περικοπούν οι προσλήψεις αναπληρωτών.  «Μόνο 1.000 είναι τα σχολεία όπου θα γίνουν συγχωνεύσεις», διαβεβαίωσε ο πρωθυπουργός το Σάββατο στη ΔΕΘ. «Δεν είναι ούτε 1.600», είπε, χθες, η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή ενώ ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 επιχειρεί να διασκεδάσει τις αντιδράσεις, επικαλούμενος ότι οι περικοπές τμημάτων εξυπηρετούν λόγους....εκπαιδευτικούς και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται ζήτημα εξορθολογισμού των δαπανών για την Παιδεία. 

Πιερρακάκης: Οι συγχωνεύσεις είναι εξορθολογισμός για καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα 

«Δεν γίνεται να έχουμε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς στην ΕΕ και ταυτόχρονα τα περισσότερα κενά. Κάτι κάνουμε λάθος. Έχουμε 71.000 τμήματα και το πρόβλημα αφορά μόνο περίπου 900 τμήματα. Πρέπει να σεβόμαστε τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων τα οποία δαπανώνται στην παιδεία. Οι λόγοι των συγχωνεύσεων είναι εκπαιδευτικοί και όχι οικονομικοί. Και στις περισσότερες περιπτώσεις καταργήσεων τμημάτων και μεταγραφών σε άλλο σχολείο, οι αποστάσεις από την παλιά σχολική μονάδα στη νέα είναι περίπου 200 μέτρα. Αν δεν το κάνουμε, σε λίγες μέρες θα έχουμε πάλι περισσότερα κενά από όσα πρέπει» σχολίασε χαρακτηριστικά. Ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχε παραδεχθεί ότι «Κάνουμε έναν εξορθολογισμό για να παρέχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε κάθε μαθήτρια και σε κάθε μαθητή.» 

Το έγγραφο «φωτιά» που επικαλείται εξοικονόμηση προσωπικού 

eggrafo ekpaideutikoi 2 1 17565

Κι όμως το έγγραφο «φωτιά» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής που έφερε στο φως της δημοσιότητας το 902.gr αποκαλύπτει τις άβολες αλήθειες για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αποφασίσει μεσούσης καλοκαιριού να συγχωνεύσει άρον άρον τάξεις σε όλη τη χώρα χωρίς να συντρέχουν λόγοι που να επιβάλλουν μια τέτοια πρακτική.

Ειδικότερα, σε έγγραφο που απέστειλε χθες Τετάρτη η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής προς όλους τους Διευθυντές/ντριες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ζήτησε να γνωστοποιήσουν, εγγράφως, «πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από την συγχώνευση των τμημάτων» στα σχολεία αρμοδιότητάς τους. Επομένως είναι πασιφανές ότι η απόφαση συγχωνεύσεων συνδέεται με οικονομικούς σκοπούς και προσπάθεια εξοικονομήσης πόρων. 

Αυτό το ντοκουμέντο επιβεβαιώνει όσα έλεγαν εξαρχής γονείς και εκπαιδευτικοί αναφέροντας ότι κόβονται περίπου 1.000 τμήματα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια προφανώς για να γίνει «εξοικονόμηση» κονδυλίων και από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων. Με αυτά τα δεδομένα το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει περαιτερώ εξηγήσεις για τις συγχωνεύσεις τμημάτων καθώς τα ερωτήματα είναι αμείλικτα,.

Οι Δήμοι λένε «ΟΧΙ» στις συγχωνεύσεις τμημάτων 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλευρό γονέων και εκπαιδευτικής κοινότητας στέκονται άπαντες οι Δήμοι που με ομόφωνα ψηφίσματά τους στα Δημοτικά Συμβούλια καταδικάζουν τις άνωθεν εντολές για συγχωνεύσεις τμημάτων. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας όπου πέρασε κατά πλειοψηφία το ψήφισμα που εκφράζει την αντίθεσή του με τη συγχώνευση δεκάδων τμημάτων σχολείων στην Πρωτοβάθμια αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον δήμο της Αθήνας, «με σαφή στόχο την εξοικονόμηση πόρων». Όπως αναφέρεται, ειδικά για τον Δήμο Αθηναίων μόνο στην Α’ βάθμια εκπαίδευση συμπτύσσονται πάνω από 50 τμήματα στα:

Δημοτικά: 15ο, 18ο, 26ο, 34ο, 41ο, 45ο, 54ο, 48ο, 51ο, 56ο, 65ο, 66ο, 71ο, 73ο, 91ο, 113ο, 137ο, 144ο.
Νηπιαγωγεία: 76ο, 103ο, 148ο, 152ο, 152ο, 153ο, 155ο.
Β’ βάθμια: 9ο ΓΕΛ, 14ο Γυμνάσιο, 12ο ΓΕΛ, 43ο ΓΕΛ, 9ο Γυμνάσιο, 14ο ΓΕΛ, 1ο ΕΠ.ΑΛ., 4ο Γυμνάσιο, 54ο Γυμνάσιο, 8ο Γυμνάσιο, 8ο ΓΕΛ, 19ο Γυμνάσιο, 41ο Γυμνάσιο, 20ο Γυμνάσιο και πολλά ακόμα.

Σύμφωνα με το ψήφισμα, «χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτά υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα! Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά τον νόμο να στεγάσουν πάνω από 16!» Και το ψήφισμα καταλήγει ως εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων απαιτεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής, την Α’ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας, την Α΄ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας να ακυρωθούν όλες οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που αφορούν τον Δήμο μας ενώ παράλληλα συντάσσεται με το αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων για μείωση του αριθμού των μαθητριών και μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις παιδαγωγικές, γνωσιακές και ψυχολογικές ανάγκες.»

 

 

 

 

NETWORK