Παιδεία

Η εγκύκλιος για τις πανελλήνιες 2015 των ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2015: Η εγκύκλιος για τα ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2015: Η εγκύκλιος για τα ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες 2015: Η εγκύκλιος για τα ΕΠΑΛ ομάδας Α και Β Την εγκύκλιο για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2015 για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') και υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Β') στα μαθήματα ειδικότητας εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις 2015 αποφοίτων ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') και μαθημάτων ειδικότητας (Ομάδα Β') θα διεξαχθούν από 19.5.2015 μέχρι και 09.6.2015, σύμφωνα με το πρόγραμμα εξετάσεων που έχει ήδη ανακοινωθεί

Σύμφωνα με την εγκύκλιο για τις Πανελλήνιες 2015 τη γενική εποπτεία και το συντονισμό της διενέργειάς τους σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα και στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα της δικαιοδοσίας τους έχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης των οικείων Διευθύνσεων Δ.Ε.

Ο επόπτης των εξετάσεων ορίζει έναν καθηγητή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) ή διοικητικό υπάλληλο για την επικουρία του έργου της εποπτείας.

Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν σε Εξεταστικά Κέντρα που ορίζονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι υποψήφιοι με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξεταστούν στα Βαθμολογικά Κέντρα ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα που ορίστηκαν με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για την εξέταση των υποψηφίων αυτών αποστέλλεται χωριστή εγκύκλιος

Με απόφαση του Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης συγκροτείται η  επιτροπή του
Εξεταστικού Κέντρου που αποτελείται από: α) Το Διευθυντή του οικείου ΕΠΑΛ και σε περίπτωση κωλύματος από τον Υποδιευθυντή ή καθηγητή με βαθμό
τουλάχιστον Δ' του οικείου ΕΠΑΛ που ορίζεται ως Ε.Κ. ή άλλου ΕΠΑΛ ως πρόεδρο. β) Τέσσερις (4) καθηγητές Δ.Ε. ως μέλη, εκ των οποίων οι δύο είναι χειριστές του συστήματος λήψης των
θεμάτων.
Γραμματέας ορίζεται ένας διοικητικός υπάλληλος ή καθηγητής Δ.Ε. Η επιτροπή επικουρείται στο έργο της από έναν καθηγητή Δ.Ε. για τη διακίνηση των γραπτών προς τα Βαθμολογικά Κέντρα και από τρία άτομα βοηθητικό προσωπικό. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ένας βοηθός γραμματέα. Αν οι εξεταζόμενοι μαθητές είναι περισσότεροι από εξήντα (60) και μέχρι εκατόν τριάντα (130) μπορεί να ορίζεται και δεύτερος βοηθός γραμματέα, αν είναι περισσότεροι από εκατόν τριάντα και μέχρι εκατόν ογδόντα (180) τρίτος, και αν είναι περισσότεροι από εκατόν ογδόντα (180), τέταρτος βοηθός γραμματέα.
Έργο της επιτροπής είναι η οργάνωση του Εξεταστικού Κέντρου, η εποπτεία για την ομαλή και αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων στο Εξεταστικό Κέντρο ευθύνης της, η κατανομή των επιτηρητών στις αίθουσες εξετάσεων, μεριμνώντας ώστε κάθε μέρα των εξετάσεων οι επιτηρητές να είναι διαφορετικοί σε κάθε αίθουσα, η αναπαραγωγή των θεμάτων, ο έλεγχος της πιστής και ακριβούς αναπαραγωγής των θεμάτων, η διανομή τους στους εξεταζόμενους, η ενημέρωση της ΚΕΕ για οποιοδήποτε ζήτημα προκύψει στο Εξεταστικό Κέντρο, η εποπτεία και ο έλεγχος των επιτηρητών για τη σωστή εκτέλεση των καθηκόντων τους, η συγκέντρωση και η αποστολή στα Βαθμολογικά Κέντρα των γραπτών δοκιμίων και γενικά η λήψη των απαραίτητων μέτρων για την ομαλή και αδιάβλητη διεξαγωγή των εξετάσεων.
Τα τακτικά μέλη της επιτροπής που είναι επιφορτισμένα με το παραπάνω έργο θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, εφόσον ορισθούν και ως βαθμολογητές από τον πρόεδρο του Β.Κ. για τη βαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων, θα πρέπει να ανταποκριθούν και σ' αυτό.
Δεν μπορεί να μετέχει στην επιτροπή του Ε.Κ ή στην οικεία ομάδα επιτηρητών σύζυγος υποψηφίου και γενικά όποιος έχει συγγένεια εξ' αίματος ή εξ' αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται στο οικείο Ε.Κ.
 

Σε κάθε Εξεταστικό Κέντρο, ορίζονται με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι αναγκαίοι επιτηρητές για την επιτήρηση των εξεταζόμενων, τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

Διευκρινίζεται ότι τόσο τα Βαθμολογικά Κέντρα, όσο και τα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα, όταν εξετάζονται οι μαθητές και απόφοιτοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες λειτουργούν ως Εξεταστικά Κέντρα και για το λόγο αυτό επιβάλλεται να ορίζονται οι αναγκαίοι επιτηρητές.

Επισημαίνεται ότι :

Οι επιτηρητές δεν πρέπει να διδάσκουν σε σχολεία από τα οποία προέρχονται υποψήφιοι τους οποίους αυτοί επιτηρούν

Δεν μπορεί να οριστεί επιτηρητής εκπαιδευτικός, που έχει ως εξεταζόμενο στο οικείο Εξεταστικό Κέντρο σύζυγο ή πρόσωπο που συνδέεται μαζί του με σχέση συγγένειας «εξ αίματος» ή «εξ αγχιστείας» μέχρι και τρίτου βαθμού.

Για κάθε αίθουσα εξέτασης ορίζονται δύο (2) επιτηρητές, οι οποίοι κατανέμονται από την επιτροπή Εξεταστικού Κέντρου σε διαφορετικές αίθουσες εξετάσεων κάθε μέρα. Για κάθε πέντε (5) αίθουσες εξετάσεων ορίζεται και ένας εφεδρικός επιτηρητής.

Σε περίπτωση που αντικειμενικοί λόγοι το επιβάλλουν μπορούν να χρησιμοποιούνται επιτηρητές που προέρχονται από άλλο νομό, οριζόμενοι με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης της έδρας των μετακινούμενων, μετά από πρόταση των οικείων Προϊσταμένων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εκτός έδρας μετακίνησή τους και πέραν των επιτρεπόμενων ημερών γίνεται με απόφαση του ίδιου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε κατά την είσοδο των εξεταζόμενων να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (bianco), κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ και τα οποία πρέπει να παραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες αυτές. Είναι επίσης υπεύθυνοι για τον έλεγχο της ταυτότητας των υποψηφίων η οποία ελέγχεται με: α) το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο επίσημο πιστοποιητικό για την ταυτότητά τους έγγραφο, που φέρει επικυρωμένη φωτογραφία τους και β) το δελτίο εξεταζόμενου.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόμενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή δολίευσης των εξετάσεων

Για να αποφευχθούν οποιαδήποτε προβλήματα που θα διαταράξουν την ομαλή ολοκλήρωση των εξετάσεων σας γνωρίζουμε ότι θα σας αποσταλούν ονομαστικές (κατά αλφαβητική σειρά) καταστάσεις, κατά Εξεταστικό Κέντρο και κατά εξεταζόμενο μάθημα και ανάλογος αριθμός αυτοκόλλητων.
Αυτό σημαίνει ότι η κατανομή των εξεταζόμενων στις αίθουσες θα γίνει κατά απόλυτη αλφαβητική σειρά ανεξαρτήτου ειδικότητας για τα δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας και κατά απόλυτη αλφαβητική σειρά (Ομάδα Α' και Ομάδα Β') για κάθε εξεταζόμενο μάθημα ειδικότητας. Στις περιπτώσεις δηλαδή που διαφορετικές ειδικότητες ΕΠΑΛ εξετάζονται στο ίδιο μάθημα ειδικότητας, όλες αυτές οι ειδικότητες ΕΠΑΛ θα θεωρούνται ως μια για την αλφαβητική κατανομή των υποψηφίων στις αίθουσες.
Σας υπενθυμίζουμε ότι στα Ε.Κ., οι υποψήφιοι είναι υποχρεωτικό να τοποθετηθούν κατά απόλυτη αλφαβητική σειρά όπως αναγράφονται στις ονομαστικές καταστάσεις και όχι κατά ΕΠΑΛ.
Ειδικά σε περίπτωση αδερφών πρέπει να μεσολαβούν μεταξύ τους δύο ή τρεις θέσεις για το αδιάβλητο των εξετάσεων.
Οι καταστάσεις και τα αυτοκόλλητα είναι διαφορετικά για τους υποψηφίους που προέρχονται από ημερήσια ΕΠΑΛ και διαφορετικά για τους υποψηφίους από τα εσπερινά ΕΠΑΛ.
Οι υποψήφιοι των εσπερινών ΕΠΑΛ εξετάζονται σε κοινά Εξεταστικά Κέντρα με τους υποψήφιους των ημερησίων ΕΠΑΛ, σε διαφορετικά όμως θέματα.
Οι παραπάνω καταστάσεις και τα αυτοκόλλητα θα αποσταλούν έγκαιρα προκειμένου να γίνουν και οι σχετικοί έλεγχοι.

Διευκρινίζεται ότι στις καταστάσεις αυτές περιλαμβάνονται όλοι όσοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση. Κατά συνέπεια δεν θα επιτραπεί η είσοδος και συμμετοχή στις εξετάσεις οποιουδήποτε που δεν περιλαμβάνεται στις καταστάσεις αυτές.

Αν τυχόν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν περιλαμβάνεται στις καταστάσεις άτομο που υπέβαλε Αίτηση-Δήλωση, τότε θα πρέπει να διερευνάται το θέμα από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. και δεν θα συμπληρώνονται οι καταστάσεις, παρά μόνο στην περίπτωση που υποδειχθεί αυτό από τη συγκεκριμένη Μηχανογραφική Υπηρεσία.
Μαζί με τις ονομαστικές καταστάσεις (εις τριπλούν) των υποψηφίων αποφοίτων ΕΠΑΛ, αποστέλλονται και τρία αυτοκόλλητα των υποψηφίων κατά μάθημα.

Το πρώτο αυτοκόλλητο που είναι ονομαστικό και αναγράφει το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο, το Λύκειο κατάθεσης της Αίτησης που δήλωσαν στην Αίτηση - Δήλωση οι υποψήφιοι και τον κωδικό αριθμό υποψηφίου θα επικολληθεί στην πλευρά αποκόμματος του τετραδίου και στη θέση Ατομικά στοιχεία μαθητή. Τα στοιχεία αυτά αντιγράφει ο υποψήφιος στην εσωτερική άνω δεξιά πλευρά του εξωφύλλου-στέλεχος του τετραδίου του.

Τα δύο άλλα αυτοκόλλητα που είναι ίδια μεταξύ τους και αναγράφουν τον κωδικό της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον κωδικό ΕΠΑΛ κατάθεσης αίτησης, το λεκτικό του σχολείου, το λεκτικό του μαθήματος και τον αύξοντα αριθμό τετραδίου θα επικολληθούν στην εξωτερική πλευρά του εξωφύλλου και στις δύο θέσεις ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ.

Σε περίπτωση που σε κάποιο Εξεταστικό Κέντρο, για οποιονδήποτε λόγο, δεν υπάρχει το ατομικό αυτοκόλλητο του υποψηφίου, ενώ θα έπρεπε, τότε χρησιμοποιείται λευκό αυτοκόλλητο όπου αναγράφονται τα στοιχεία όπως θα υποδειχθούν μετά από επικοινωνία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.. Σε περίπτωση, επίσης, όπου κατά τον έλεγχο των ατομικών στοιχείων των υποψηφίων διαπιστωθούν διαφορές στις ονομαστικές καταστάσεις-αυτοκόλλητα και στα στοιχεία ταυτότητας του υποψηφίου, τότε διορθώνονται με κόκκινο οι ονομαστικές καταστάσεις-αυτοκόλλητα, ώστε να συμφωνούν με την ταυτότητα του υποψηφίου, συντάσσεται πρακτικό και στη συνέχεια ενημερώνεται η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Κάθε γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από δύο βαθμολογητές και η βαθμολόγησή του γίνεται από τον καθένα από αυτούς στην εκατοντάβαθμη κλίμακα (0-100). Αν η διαφορά βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των δώδεκα (12) μονάδων, το γραπτό αναβαθμολογείται από τρίτο καθηγητή στην ίδια κλίμακα. Τελικός γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, είναι το άθροισμα των δύο μεγαλύτερων βαθμών.

Επισημαίνεται ιδιαίτερα στο σημείο αυτό ότι είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του. Γι' αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια, να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού. Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα, όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος. Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.

Τονίζεται επίσης ότι είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πώς αξιολογείται το κάθε θέμα ή ερώτηση.

Δείτε εδώ όλη την εγκύκλιο