Οne man show ο Κασσελάκης, το παιχνίδι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Microsoft, το παγωτό που «ταξιδεύει» και οι απόκριες του Βακάκη

Οne man show ο Κασσελάκης, το παιχνίδι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Microsoft, το παγωτό που «ταξιδεύει» και οι απόκριες του Βακάκη

Κασσελάκης υπεράνω ΣΥΡΙΖΑ

Εντύπωση μας έκανε ο ακραία προσωποπαγής τρόπος με τον οποίο η Κουμουνδούρου ανακοίνωσε τη σημερινή της εκδήλωση, στην οποία θα παρουσιαστούν οι καμπάνιες του κόμματος για την ακρίβεια και το φορολογικό. Η ανακοίνωση ήταν όλες και όλες δύο φράσεις. Στην πρώτη, επισημαίνονταν ότι ο Στέφανος Κασσελάκης, θα παρουσιάσει τις βασικές πτυχές της θετικής ατζέντας του ΣΥΡΙΖΑ.

Έως εδώ καλά. Στη δεύτερη, όμως, σημειώνονταν ότι «ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία θα δώσει το στίγμα του αναφορικά με την οικονομία». Γεννάται, λοιπόν, η εξής απορία. Ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ο πρόεδρος εκφραστής του ΣΥΡΙΖΑ ή ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το όχημα ανάδειξης του Στέφανου Κασσελάκη. Σε άλλη περίπτωση θα λέγαμε ότι ισχύει το πρώτο και απλά έγινε ένα λεκτικό ατόπημα εκ παραδρομής. Με όσα έχουν προηγηθεί όμως στην Κουμουνδούρου αρχίζουμε να πιστεύουμε ότι η διατύπωση αντικατοπτρίζει το πραγματικό ζήτημα.

Η συμμαχία ΓΕΚ Τέρνα με Microsoft

Αυτή η συμμαχία δεν είναι ανίερη. Κάθε άλλο. ΓΕΚ Τέρνα και Microsoft ξεκινούν, όπως μαθαίνω, μέσα στον Απρίλιο την κατασκευή του πρώτου κέντρου δεδομένων του Αμερικανικού κολοσσού στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Σπάτα, δυναμικότητας 19,2 MW. Ήδη σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλος του αμερικανικού κολοσσού για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Γιάννα Ανδρονοπούλου, έχουν ληφθεί οι άδειες για τις πρόδρομες εργασίες. Η Microsoft προτίθεται να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τρία data center στην Αττική, προϋπολογισμού κοντά στο 1 δις. ευρώ. Εκτός από τη ΓΕΚ Τέρνα που φαίνεται ότι έκοψε το νήμα, στη λίστα των διεκδικητών του project ήταν Ακτωρ και η Μυτιληναίος.

Το παγωτό του Παναγιώτη Τσινάβου

Τον δικό τους Γουόνκα απέκτησαν οι Σέρρες. Ο Παναγιώτης Τσινάβος της ΚΡΙ ΚΡΙ δημιούργησε Θεματικό Πάρκο Παγωτού «Εργοστάσιο Παγωτού» δίπλα στο κανονικό εργοστάσιο της εταιρείας επενδύοντας πάνω από 2 εκατ. ευρώ. Η οικογένεια της ΚΡΙ ΚΡΙ δεν αποκλείει τη δημιουργία ανάλογων πάρκων στην Αθήνα ή και το εξωτερικό όπως στο Λονδίνο.

Σε άλλα νέα η Σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία που έχει επενδύσει 100 εκατ. ευρώ την τελευταία 10ετία πρόκειται να επενδύσει άλλα 30 εκατ. ευρώ τη διετία 2024-2025 για την επέκταση της μονάδας παραγωγής παγωτού, νέους θαλάμους για αποθήκευση γιαουρτιού, επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, διπλασιασμό της παραλαβής γάλακτος και της παστερίωσης, κ.ά. Το βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα της οικογένειας Τσινάβου συνδέεται με την ανάπτυξη των πωλήσεών της. Το πρώτο δίμηνο φέτος οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 15% σε όγκο και 11% σε αξία. Και αν πάει έτσι όλη τη χρονιά οι πωλήσεις της θα ξεπεράσουν τα 250 εκατ. ευρώ.

Στα συν η είσοδος σε Νορβηγία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη και Ταϊβάν, με το frozen yoghurt. Η εταιρεία είναι η νούμερο δύο παίκτης στο παγωτό σε όγκο πωλήσεων στην Ελλάδα, ο νούμερο ένα είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και η Lidl και στο γιαούρτι κατείχε μερίδιο 14,2% σε όγκο και 16,1% σε αξία.

Οι απόκριες του Βακάκη

Αμετάβλητες διατηρεί τις προβλέψεις του για το σύνολο της χρονιάς ο Απόστολος Βακάκης για την Jumbo προσβλέποντας σε αύξηση πωλήσεων και κερδών της τάξης του 8% έως 10%. Πάντως το πρώτο δίμηνο επηρεάστηκε από το γεγονός ότι φέτος οι Απόκριες και το Πάσχα πέφτουν αργότερα σε σχέση με πέρσι, γεγονός που έχει επίπτωση στη συγκρίσιμη βάση των πωλήσεων στην εγχώρια και την κυπριακή αγορά. Τον Φεβρουάριο τα έσοδα εμφανίζονται μειωμένα κατά 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, κυρίως λόγω της έντονης εποχικότητας των πωλήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο.