Δημόσιο

Ηλεκτρονικά από την Αστυνομία άδειες και πιστοποιητικά

Ηλεκτρονικά από την Αστυνομία άδειες και πιστοποιητικά Ηλεκτρονικά από την Αστυνομία άδειες και πιστοποιητικά
Ηλεκτρονικά από την Αστυνομία άδειες και πιστοποιητικά Με τις αλλαγές για την αναδιάρθρωση της Αστυνομίας που προβλέπονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών της ΕΛΑΣ όπου οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων για άδειες και πιστοποιητικά.

Η ευελιξία, η απελευθέρωση προσωπικού για μια Αστυνομία κινούμενη και όχι στα γραφεία, ο καλύτερος συντονισμός μεταξύ των Σωμάτων Ασφαλείας, η γρήγορη ανταπόκριση σε κλήσεις του πολίτη για βοήθεια, η συνεργασία με την κοινωνία, αλλά και η αποτελεσματική αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας, ειδικότερα η μείωση της γραφειοκρατίας και των δαπανών και η ενίσχυση του εθελοντισμού στην πολιτική προστασία, είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, της Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, το οποίο κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από τον υπουργό Νίκο Δένδια.

Αυτά επισημαίνονται μεταξύ άλλων στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, ενώ ο κ. Δένδιας, κατά τη σημερινή ενημέρωση του σχετικού σχεδίου νόμου, το χαρακτήρισε ένα τεράστιο νομοθέτημα, με πολύ μεγάλη σημασία για την κυβέρνηση αλλά και για την κοινωνία.

Το σχέδιο προβλέπει ότι θα συσταθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών εντός των Αστυνομικών Τμημάτων, με στόχο την ηλεκτρονική διαχείριση των αιτημάτων των πολιτών με στόχο να δημιουργηθούν προοπτικές καλύτερης και αμεσότερης επικοινωνίας μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και πολιτών

Σε ό,τι αφορά τη χρησιμοποίηση των νέων τεχνολογιών, που δίνει έμφαση το σχέδιο νόμου, στα σχετικά έργα συγκαταλέγεται η ψηφιοποίηση των αρχείων της ΕΛ.ΑΣ. (ψηφιακή αστυνομία), η ηλεκτρονική αναγνώριση - ταυτοποίηση πολιτών, η αναβάθμιση του εθνικού συστήματος Σένγκεν 2ης γενιάς, το σύστημα ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους πολίτες, η χρήση ενιαίου αριθμού κλήσης για εντοπισμό και διάσωση (112), το σύστημα καταγραφής τροχαίων παραβάσεων και ατυχημάτων και το σύστημα ψηφιακής ειδοποίησης και αντιμετώπισης πυρκαγιών.

Με την ψηφιοποίηση των αρχείων, από ένα σημείο εισόδου, ο υπηρεσιακός χρήστης θα έχει άμεση πρόσβαση στην αναζήτηση αρχείων και στοιχείων για πρόσωπο που έχει απασχολήσει τις Αρχές. Με την ηλεκτρονική αναγνώριση - ταυτοποίηση υλοποιείται η ψηφιακή καταχώρηση αποτυπώματος και επιτυγχάνεται η άμεση ταυτοποίηση προσώπων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Παράλληλα δίνεται στους πολίτες η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων για άδειες και πιστοποιητικά, και διευκολύνεται η πρόσβαση τους στις υπηρεσίες και η ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους.

Σε ό,τι αφορά το κόστος της υλοποίησης των αλλαγών, ο κ. Δένδιας είπε ότι δεν θα ξεφύγει το υπουργείο από τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό, αλλά εξέφρασε την ευχή να μπορούσε να έχει ακόμα 45-50 εκατομμύρια ευρώ για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των υπηρεσιών.