Auto - Moto

Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Μάρτιο 2024

Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Μάρτιο 2024 Φωτογραφία: eurokinissi
Οι ταξινομήσεις των οχημάτων για τον Μάρτιο του 2024 βγήκαν με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

 

Μάρτιος 2024

Μάρτιος 2023

Μεταβολή 2024/2023

Καινούργια επιβατικά

12.478

13.284

-6,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

790

1.119

-29,4%

Καινούργια λεωφορεία

19

14

+35,7%

 

   
 

Ιανουάριος - Μάρτιος 2024

Ιανουάριος - Μάρτιος 2023

Μεταβολή 

2024/2023 

Καινούργια επιβατικά

36.681

33.772

+8,6%

Καινούργια φορτηγά 

(ελαφρά και βαρέα)

2.877

3.064

-6,1%

Καινούργια λεωφορεία

89

63

+41,3%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάρτιο, έχει ως εξής: 

Segment

Μάρτιος 2024

Μάρτιος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Μάρτιος 2024

Ιανουάριος – Μάρτιος 2023

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

6,4%

5,6%

+0,7 

6,0%

5,7%

+0,3 

A-SUV

2,7%

1,1%

+1,7 

2,2%

1,1%

+1,1 

(A TOTAL)

(9,1%)

(6,7%)

(+2,4) 

(8,2%)

(6,8%)

(+1,5) 

B

23,7%

25,5%

-1,8 

26,2%

30,7%

-4,5 

B-SUV

31,5%

26,8%

+4,7 

30,5%

25,9%

+4,6 

(B TOTAL)

(55,2%)

(52,4%)

(+2,9) 

(56,7%)

(56,6%)

(+0,1) 

C

5,8%

7,7%

-1,9 

7,6%

7,1%

+0,5 

C-SUV

21,4%

23,8%

-2,5 

19,3%

21,8%

-2,4 

(C TOTAL)

(27,1%)

(31,5%)

(-4,3) 

(26,9%)

(28,9%)

(-2,0) 

D

1,5%

2,0%

-0,5 

1,8%

1,3%

+0,5 

D-SUV

4,4%

5,9%

-1,5 

4,3%

4,9%

-0,6 

(D TOTAL)

(6,0%)

(7,9%)

(-1,9) 

(6,1%)

(6,2%)

(-0,1) 

E

0,2%

0,1%

+0,1 

0,1%

0,1%

+0,1 

E-SUV

0,5%

0,4%

+0,1 

0,4%

0,4%

-0,0 

(E TOTAL)

(0,7%)

(0,5%)

(+0,2) 

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0) 

F-G

0,1%

0,1%

-0,0 

0,1%

0,2%

-0,1 

F-G-SUV

0,2%

0,3%

-0,1 

0,3%

0,3%

+0,0 

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,4%)

(-0,1) 

(0,3%)

(0,4%)

(-0,1) 

SPORTS

0,3%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

-0,0

MPV

0,0%

0,1%

-0,1 

0,0%

0,1%

-0,1

MPV-M/COMBI

1,3%

0,4%

+0,9

1,0%

0,4%

+0,7

(SUV TOTAL)

(60,7%)

(58,3%)

(+2,4)

(57,0%)

(54,3%)

(+2,6)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

 

 

Μάρτιος 2024

Μάρτιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Μάρτιος 2024

Ιανουάριος –

Μάρτιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Φεβ. ‘24

Βενζίνη

41,7%

44,3%

-2,7

40,5%

44,2%

-3,7

35,5%

Πετρέλαιο

8,1%

12,2%

-4,1

10,6%

16,6%

-6,0

12,9%

Υβριδικά (HEV)

37,4%

28,8%

+8,6

37,3%

27,2%

+10,2

28,9%

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

9,9%

11,6%

-1,7

9,8%

9,4%

+0,4

19,3%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,3%

-0,2

3,4%

Υγραέριο 

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

2,7%

2,7%

+0,0

1,7%

2,4%

-0,7

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:

 

Φεβρουάριος2024

Φεβρουάριος 2023

Μεταβολή

ΕΕ(1)

883.608

802.435

+10,1%

ΕΕ 14(2)

770.534

701.966

+9,8%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

910.173

828.437

+9,9%

Ελλάδα

11.451

9.956

+15,0%

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.