Το παράδοξο όμως σε όλα αυτά είναι, πως πιο ακριβό είναι να πας από ένα νησί σε ένα άλλο κοντινό του από το να ταξιδέψεις από τον Πειραιά. Για τον περισσότερο κόσμο που θέλει να ταξιδέψει και να επισκεφθεί έναν νησιωτικό προορισμό σίγουρα τα ακτοπλοϊκά αποτελούν «βραχνά», ωστόσο κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι παρά τις κοντινότερες αποστάσεις μεταξύ των νησιών τα εισιτήρια είναι πιο ακριβά.
Ενδεικτικά το Dnews σας παρουσιάζει τις τιμές κάποιων δρομολογίων με αφετηρία τον Πειραιά και κάποιων άλλων με αφετηρία τα νησιά
Ιός - Κουφονήσι 144,30 ευρώ
Πειραιάς - Κουφονήσι 79,50 ευρώ
Πειραιάς - Ίος από 43,50 ευρώ έως 59 ευρώ
Πειραιάς - Σαντορίνη από 45,50 ευρώ έως 89,70 ευρώ
Μύκονος - Σαντορίνη από 69,70 ευρώ έως 89,20 ευρώ
Πειραιάς - Πάρος από 40,50 έως 66 ευρώ
Πάρος - Μύκονος από 36 ευρώ έως 74,70 ευρώ
Τήνος - Πάρος από 36 ευρώ έως 48 ευρώ
Φόβος για νέες αυξήσεις το 2025
Η υποχρεωτική χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από το 2025 σε όλα τα συμβατικά πλοία που θα είναι και πιο ακριβό, δημιουργεί νέους φόβους για αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, αναφέρουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς. Ενώ προσθέτουν πως το λειτουργικό της κόστος τα τελευταία τρία χρόνια έχει αυξηθεί κατά 30% περίπου (ανταλλακτικά δεξαμενισμοί καύσιμα δανεισμός) δημιουργώντας παράλληλα σημαντικές πιέσεις στον κλάδο για τον οποίο απαιτούνται και θα απαιτηθούν μεγάλα και σημαντικά κεφάλαια για την ανανέωση του στόλου ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών.
Νέος κανονισμός για καύσιμο από το 2025
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του κανονισμού της Ε.Ε. «FuelEU Maritime» όλα τα πλοία της ακτοπλοϊας θα είναι υποχρεωμένα από 01/01/2025 να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι και ακριβότερα από το κοινό μαζούτ. Κάποιες από τις μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε επένδυση σε κάποια από τα πλοία τους τοποθετώντας «scrubbers» πλυντηρίδες και τους δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιούν ακόμα το απλό μαζούτ.
Ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος αυτή τη στιγμή των πλοίων της ακτοπλοϊας δεν έχει προχωρήσει σε μια τέτοιου είδους επένδυση και από τις αρχές του 2025 θα πρέπει να αγοράζουν καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που θα είναι αυξημένο κατά 30 με 35% στην τιμή. Το κόστος του καυσίμου αυτή τη στιγμή είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στη διαμόρφωση της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου όπου λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων οι τιμές για τους τύπους HSFO και VLSFO στα συμβατικά πλοία έχει πάρει το 2024 αύξηση 9% σε σχέση με το 2023.