Ελλάδα

Λεωφορεία - kinder έκπληξη μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα σε όλη την Αθήνα

Λεωφορεία - kinder έκπληξη μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα σε όλη την Αθήνα
Λεωφορεία - kinder έκπληξη μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα σε όλο το λεκανοπέδιο με τους οδηγους να τα χαρακτηρίζουν έτσι ειρωνικά, επειδή όπως λένε, δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει με τα μηχανολογικά και άλλα προβλήματα που έχουν εξαιτίας της παλαιότητας και των εκατοντάδων χιλιομέτρων που πραγματοποιούν μέρα - νύχτα μέσα στην κίνηση.

Το συστήματα τηλεματικής λειτουργεί μόνο στον ΟΑΣΑ ενώ στα ΚΤΕΛ που κινούνται στο 25% περίπου των γραμμών δε λειτουργεί τέτοιο σύστημα και σε καμία περίπτωση δεν είναι συνδεμένο με εκείνο του δημοσίου φορέα.

«Πριν από λίγο καιρό μου έφυγε η ποδιά του οχήματος και νόμιζα ότι είχα πάρει κάποιο μηχανάκι. Κατέβηκα έντρομος και ευτυχώς διαπίστωσα οτι απλώς ήταν σπασμένη», λέει πρώην οδηγός εταιρίας συνεργαζόμενης με τις δημόσιες συγκοινωνίες αναφέροντας οτι τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν υπόκεινται στους απαραίτητους ελέγχους, ενώ τα βράδια παραμένουν εκτός αμαξοστάσιων σε υπαίθριους χώρους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζόμενων Κυριάκο Κωστάκο στις δημόσιες συγκοινωνίες η ανανέωση του στόλου είναι μεν επιβεβλημένη αφού τα οχήματα έχουν μέση υλικά τα 20 έτη, ωστόσο γίνονται νυχτερινοί έλεγχοι κάθε εβδομάδα σε όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα, ενώ ανα 10.000 χιλιόμετρα πραγματοποιούνται προληπτικά σέρβις. «Λεωφορείο από το αμαξοστάσιο δεν βγαίνει ποτέ εάν διαπιστωθεί πρόβλημα. Το ίδιο όμως δεν συμβαίνει με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, γιατί η εταιρία δεν έχει αμαξοστάσια και όλα σταθμεύουν σε υπαίθριους χώρους», αναφέρει στα Dnews ο κ. Κωστάκος.

Τέτοια πάρκινγκ υπάρχουν στην Γλυφάδα, στην Ανθούσα, την Αργυρουπολη κλπ, ενώ σε μερικά από αυτά γίνονται πρόχειρες επισκευές.

Ένα ακόμη ζήτημα ασφαλείας είναι οι υπεράριθμοι επιβάτες τους οποίους ούτε ο οδηγός δικαιούται να ελέγξει, ούτε οι επόπτες των γραμμών παρά μόνον η αστυνομία. «Εμένα δεν με έχει σταματήσει ποτέ η τροχαία, όταν η φυσούνα (διπλό λεωφορείο) είναι γεμάτη όρθιους και καθήμενους. Σταματάω να παίρνω κόσμο όταν δεν κλείνουν οι πόρτες», λέει οδηγός του ΟΑΣΑ, θίγοντας επίσης το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής. «Από τους 400 περίπου επιβάτες που μπήκαν στο δρομολόγιο μου σήμερα έχω εικόνα μόνο για 102 εισιτήρια», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Μάλιστα ζητεί να γίνονται περισσότεροι έλεγχοι αφού τα οχήματα είναι παλαιά και όσο και να συντηρούνται δεν μπορεί να είναι ασφαλή όταν μεταφέρουν τόσο κόσμο.

«Φανταστείτε το δικό μου αμάξι μπήκε στην κίνηση το 2003 στην Ελλάδα και σήμερα έχει 930.000 χιλιόμετρα όλα μέσα στην κίνηση και σταματά - ξεκίνα», καταλήγει.