Διεθνή

Ανεκτίμητο έργο τέχνης βγάζει στο «σφυρί» η οικογένεια Ωνάση (εικόνα)

pixabay pixabay
Έναν πίνακα που δώρισε ο Ουίνστον Τσόρτσιλ στον Αριστοτέλη Ωνάση το 1961 βγάζει προς πώληση η οικογένεια Ωνάση.

Σε δημοπρασία για ένα ποσό που ενδέχεται να φτάσει το 1,5 με 2 εκατομμύρια δολάρια βγαίνει ένας πίνακας φιλοτεχνημένος από τον Βρετανό πρωθυπουργό της νίκης στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, Ουίνστον Τσόρτσιλ που ο ίδιος δώρισε στο Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο πίνακας απεικονίζει ένα τοπίο και φιλοτεχνήθηκε από τον Βρετανό πολιτικό το 1921, ενώ παρέμεινε για σχεδόν 40 χρόνια στη δική του συλλογή. «Δεν του άρεσε να δωρίζει ή να πουλά τους πίνακές του» λέει ο αντιπρόεδρος του οίκου δημοπρασιών Philips, Ζαν Κλοντ Ενγκελέν. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο οποίος διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον Τσόρτσιλ στα τέλη της δεκαετίας του '50, μπήκε στο κλειστό κλαμπ των ανθρώπων που είχαν λάβει ένα αντίστοιχο δώρο από τον Τσόρτσιλ. Άλλα μέλη αυτού του γκρουπ ήταν η βασίλισσα Ελισάβετ και ο Αμερικανός πρόεδρος Αιζενχάουερ.

painting winston 2

Τσόρτσιλ και Ωνάσης ήταν φίλοι απ' όταν τους σύστησε ο γιος του Ράντολφ το 1956. Ο άλλοτε πρωθυπουργός της Βρετανίας ταξίδεψε τουλάχιστον 8 φορές με το γιοτ του Ωνάση από το 1958 ως το 1963, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών. Το συγκεκριμένο γιοτ άλλωστε ήταν για μια περίοδο ίσως το γνωστότερο του είδους του σε όλο τον κόσμο.

Ο Ωνάσης είχε αγοράσει το συγκεκριμένο σκάφος στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου για περίπου 34.000 δολάρια, ξόδεψε όμως 4.000.000 δολάρια για να το ανακατασκευάσει. Σε ένα γράμμα στη σύζυγό του, ο Τσόρτσιλ περιέγραφε το γιοτ, τη «Χριστίνα» σαν «το πιο όμορφο πράγμα που έχω δει να επιπλέει». «Αν ο Ωνάσης, ένας από τους πλουσιότερους και πιο δυνατούς επιχειρηματίες στον κόσμο, είναι φίλος σου, είναι προφανές πως θα του δωρίσεις κάτι αγαπημένο σου, για το οποίο είσαι περήφανος» λέει ο Ενγκελέν.

Ο Ωνάσης όχι μόνο εκτίμησε την κίνηση του Τσόρτσιλ, αλλά σύμφωνα με τον Ενγκελέν είχε κρεμασμένο τον πίνακα του... ερασιτέχνη καλλιτέχνη Τσόρτσιλ, δίπλα σε εκείνα ιερών τεράτων στο γιοτ του «Χριστίνα», όπως των Ελ Γκρέκο, Πισαρό, Γκογκέν και Βερμέερ. Η τελευταία φορά που ο πίνακας εθεάθη ήταν σε πλάνα που τραβήχτηκαν το 1964 στο σαλόνι του γιοτ του Ωνάσση.