Τεχνολογία

Παγκόσμιο Σκάνδαλο: Μυστική συμφωνία Google - Meta με στόχο ανήλικους

Παγκόσμιο Σκάνδαλο: Μυστική συμφωνία Google - Meta με στόχο ανήλικους Φωτογραφία: pexels cottonbro studio
Η Google και η Meta συνήψαν μια μυστική συμφωνία για στόχευση διαφημίσεων σε εφήβους.

Google και Meta, σύμφωνα με τους Financial Times, έκαναν μυστική συμφωνία προκειμένου να στοχεύσουν σε διαφημίσεις σε εφήβους τόσο στο Instagram όσο και στο Youtube, παρακάμπτοντας τους κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι ανήλικοι στο διαδίκτυο.

Η Google εργάστηκε σε ένα project για τη Meta που σχεδιάστηκε για να στοχεύει χρήστες YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις που είχαν ως σκοπό την προώθηση της δημοφιλούς εφαρμογής φωτογραφιών - Instagrarm -  αλλά και του παγκοσμίου καναλιού μετάδοσης βίντεο - Youtube-.

Το project στο Instagram στόχευσε εσκεμμένα μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίστηκαν ως «άγνωστοι» στο διαφημιστικό της σύστημα, ωστόσο από την πλευρά της η Google γνώριζε ότι στράφηκε σε άτομα κάτω των 18 ετών.

Το συγκεκριμένο project αγνόησε τους κανόνες της Google που απαγορεύουν την εξατομίκευση και τη στόχευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, συμπεριλαμβανομένης της προβολής διαφημίσεων βάσει δημογραφικών στοιχείων.

Η καμπάνια του Meta στο YouTube για να προσελκύσει νεότερους χρήστες στο Instagram βρισκόταν ήδη σε ανάπτυξη όταν ο Mark Zuckerberg εμφανίστηκε ενώπιον του αμερικανικού Κογκρέσου τον Ιανουάριο και ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των παιδιών που είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης στις πλατφόρμες του.

Οι δυο τεχνολογικοί κολοσσοί που είναι και ανταγωνιστές ξεκίνησαν την προσπάθεια στα τέλη του 2023, καθώς η Google κατέβαλε προσπάθεια να ενισχύσει τα διαφημιστικά της κέρδη και η Meta να διατηρήσει το νεότερο κοινό του το οποίο στρεφόταν στο ανερχόμενο TikTok.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Zuckerberg είπε στους επενδυτές ότι μία πρόσφατη προσπάθεια για συμμετοχή περισσότερων ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών είχε αποφέρει καρπούς.

Οι δυο εταιρείες συνεργάστηκαν με τη Spark Foundry, θυγατρική στις ΗΠΑ του γαλλικού διαφημιστικού κολοσσού Publicis, για να ξεκινήσουν το πιλοτικό πρόγραμμα μάρκετινγκ στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2024.

Καθώς κρίθηκε επιτυχημένο, δοκιμάστηκε στη συνέχεια στις ΗΠΑ τον Μάιο.

Οι εταιρείες είχαν προγραμματίσει να το επεκτείνουν σε διεθνείς αγορές και να προωθήσουν και άλλες εφαρμογές Meta όπως το Facebook.

Παρά το γεγονός ότι πιλοτικά προγράμματα δεν ήταν μεγάλα, η Google τα είδε ως μια ευκαιρία να εξελιχθεί σε μια πιο προσοδοφόρα σχέση με τη Meta που θα περιλάμβανε πιο ακριβές διαφημίσεις «εμπορικών σημάτων» στο YouTube καθώς και σε άλλες πλατφόρμες.

Η Google ξεκίνησε έρευνα για τους παραπάνω ισχυρισμούς ενώ το project έχει πλέον ακυρωθεί.

Η Google δήλωσε: «Απαγορεύουμε την εξατομίκευση των διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, τελεία. Αυτές οι πολιτικές υπερβαίνουν κατά πολύ τα απαιτούμενα», καθώς κανένας εγγεγραμμένος χρήστης του YouTube που είναι γνωστό ότι είναι κάτω των 18 ετών δεν στοχοποιήθηκε άμεσα από την εταιρεία.

Ωστόσο, η Google δεν αρνήθηκε ότι χρησιμοποίησε την συγκεκριμένη πρακτική, προσθέτοντας ότι θα λάβει πρόσθετα μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί ότι αντιπρόσωποι και πωλητές της δεν βοηθούν διαφημιστές ή εταιρείες να εκτελούν καμπάνιες που δεν συμμορφώνονται με τις πολιτικές της.