Οικονομία

e-pronoia για τον πολίτη

e-pronoia για τον πολίτη e-pronoia για τον πολίτη
e-pronoia για τον πολίτη Το έργο e-pronoia για τον πολίτη που έχει προκηρυχθεί από το 2011 αλλά δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, προωθεί το υπουργείο Υγείας. Το e-pronoia για τον πολίτη έχει γενικό σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών που χρήζουν των υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας, την υποστήριξη της επιτελικής λειτουργίας (ηλεκτρονική διακυβέρνηση) του τομέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και των Υγειονομικών Περιφερειών.

Επίσης το e-pronoia, έχει σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, των Ν.Π.Δ.Δ. Πρόνοιας και γενικότερα το συντονισμό, την παρακολούθηση και αξιολόγηση των δράσεων και των φορέων παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας, κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής προστασίας της χώρας μας.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει κυρίως τρεις άξονες εφαρμογών:
(α) Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Διασύνδεσης & Διαδραστικότητας των Υπηρεσιών Πρόνοιας
(β) Διαδικτυακής Πύλης Πρόνοιας για την εξυπηρέτηση του πολίτη
(γ) Σύστημα Ηλεκτρονικής Αναφοράς, Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης Δράσεων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης και τήρησης Εθνικών Μητρώων δικαιούχων παροχών πρόνοιας και επωφελούμενων από αυτές με προτεραιότητα την παιδική προστασία και τα άτομα με αναπηρία.

Το έργο «e-pronoia για τον Πολίτη» περιέχει τις κάτωθι ενέργειες:

• Μελέτη ανάλυσης και εξειδίκευσης των απαιτήσεων του έργου

• Προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού και λογισμικού συστήματος στην Κύρια Υποδομή

• Δημιουργία Κεντρικής Βάσης Δεδομένων στην οποία θα συνδέονται τα υποσυστήματα του Έργου ώστε να διαχειρίζονται τα απαιτούμενα δεδομένα για την
παροχή ψηφιακών υπηρεσιών και η οποία θα τηρεί τα απαιτούμενα Μητρώα (Φορέων Παροχής Κοινωνικής Πρόνοιας, Προνοιακού Φακέλου Παίδων, Ψηφιακών Αιτημάτων, Προτοκόλλων και Κωδικοποιήσεων Υπηρεσιών)

• Ανάπτυξη και παραμετροποίηση των κάτωθι κύριων υποσυστημάτων:
- Ηλεκτρονικού Πρωτοκόλλου, Διαχείρισης Εγγράφων και Ροών Εργασίας για τη διαχείριση των απαιτούμενων ενεργειών και εγγράφων
- Εθνικό Κέντρο Αναφοράς για το Παιδί (ΕΚΑΠ)
- Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Αιτημάτων το οποίο θα διαχειρίζεται όλα τα αιτήματα που αντιστοιχούν στις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει το σύστημα

- Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης Υπηρεσιών Πρόνοιας, το οποίο διαχειρίζεται το Μητρώο των ΦΠΚΠ (Φορέων Παροχής Κοινωνικής Πρόνοιας) και των αντίστοιχων υπηρεσιών που αυτά προσφέρουν

• Ανάπτυξη και λειτουργία Διαδικτυακής Πύλης για τους Πολίτες και ειδικές ομάδες επαγγελματιών
• Ψηφιακή Αρχειοθέτηση Φακέλων παιδιών ΜΚΦ και μετάπτωσή τους στην κεντρική πλατφόρμα ΕΚΑΠ
• Ανάπτυξη και θέση σε λειτουργία Υποσυστήματος Διαλειτουργικότητας της Κεντρικής Βάσης Δεδομένων με άλλα συστήματα
• Δημιουργία Συστήματος Διαχείρισης Χρηστών, για την κεντρικοποιημένη διαχείριση των χρηστών παρέχοντας υπηρεσίες αυθεντικοποίησης και εξουσιοδότησης σε χρήστες ή ομάδες χρηστών
• Προμήθεια και εγκατάσταση βασικού εξοπλισμού πληροφορικής στα παραρτήματα και δομές Πρόνοιας
• Εκπαίδευση (συμβατική και επιτόπια υποστήριξη – on the job training) των χρηστών και διαχειριστών όλων των συστημάτων
• Παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης κατά τις περιόδους πιλοτικής λειτουργίας της πράξης (συμπεριλαμβάνει Help Desk)
• Δράσεις Δημοσιότητας

Οι υπηρεσίες που θα προσφέρει
1) Ηλεκτρονική υποβολή Αίτησης εγγραφής φορέα στο Μητρώο ΦΠΚΠ (Φορείς Παροχής Κοινωνικής Πρόνοιας)
2) Προσθήκη ΔΚΦ (Δομών Κοινωνικής Φροντίδας)/ Υπηρεσιών σε εγγεγραμμένους φορείς στο Μητρώο ΦΠΚΠ
3) Ηλεκτρονική υποβολή στοιχείων παιδιών στο ΕΚΑΠ από εξωτερικούς φορείς φιλοξενίας
4) Ηλεκτρονική υποβολή Αναφοράς «Παιδί σε Κίνδυνο»
5) Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης Βεβαίωσης Φιλοξενίας σε ΜΚΦ, αίτησης χορήγησης λοιπών πληροφοριών (π.χ. διαμονής σε ΜΚΦ, αναζήτηση ριζών κλπ), αίτησης για υιοθεσία, αίτηση για αναδοχή, Βεβαίωσης ανάδοχης οικογένειας, Βεβαίωσης χορήγησης επιδόματος (αναδοχής κτλ) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
6) Επιβεβαίωση Εγκυρότητας Ηλεκτρονικών Βεβαιώσεων (με τη μεθοδολογία φορολογικής/ασφαλιστικής ενημερότητας)
7) Ηλεκτρονική πληροφόρηση προς το ευρύ κοινό σχετικά με τις υπηρεσίες και διαδικασίες των φορέων Πρόνοιας, καθώς και δημοσίευση τρέχοντων στατιστικών στοιχείων και δεικτών
8) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης

9) Αυτοματοποιημένη Αποστολή τυποποιημένων Ερωτηματολογίων σε Φορείς Πρόνοιας (ανά κατηγορία φορέα) και λήψη και αυτοματοποιημένη επεξεργασία δεδομένων αυτών και έκδοση αναφορών

Το έργο «e-pronoia για τον πολίτη» αποτέλεσε μακροχρόνιο αίτημα των φορέων κοινωνικής φροντίδας και των επιστημονικών και συλλογικών φορέων που δραστηριοποιούνται στο τομέα της πρόνοιας και αναγνωρισμένη αναγκαιότητα από σχετικές μελέτες και έρευνες. Αντίστοιχα συστήματα ήδη λειτουργούν με επιτυχία σχεδόν σε όλα τα Ευρωπαϊκά Κράτη .Το έργο, με βάση τον εγκεκριμένο σχεδιασμό, θα υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου στο διάστημα των επόμενων 26 μηνών.