Παιδεία

Η κυβέρνηση καταργεί καθηγητές και σχολεία σε ακριτικές περιοχές

Η κυβέρνηση καταργεί καθηγητές και σχολεία σε ακριτικές περιοχές
Με πρόσχημα το ψηφιακό σχολείο, καταργούν τα σχολεία στα ακριτικά νησιά και προωθούν την τηλεκπαίδευση.

Το Ψηφιακό Σχολείο, το μεταρρυθμιστικό πλαίσιο δηλαδή που εμπνεύστηκε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακκάκης θέλοντας να βάλει το δικό του λιθαράκι στην πολυδιαφημισμένη ψηφιακή συμμόρφωση του δημόσιου σχολείου, ανακοινώνεται σήμερα μετά βαΐων και κλάδων παρουσία του πρωθυπουργού σε εκδήλωση στο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ριζωμάτων Ημαθίας.

Η αλήθεια είναι πως κατά καιρούς πολλά έχουμε ακούσει για τις καινοτομίες που περιέχονται σε αυτό καθώς πρόθεση του υπουργού από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα στο νευραλγικό πόστο του Υπουργείου Παιδείας προανήγγειλε ένα πλέγμα δράσεων που όπως επανειλημμένως έχει τονίσει αποσκοπεί στη διευκόλυνση της σχολικής καθημερινότητας με ταυτόχρονη ψηφιακή επανάσταση στον χώρο της Εκπαίδευσης.

Στη βάση συζητήσεων για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης και την αναδιοργάνωση του δημόσιου σχολείου ώστε να μπορεί να συναγωνίζεται την ιδιωτική εκπαίδευση και οι μαθητές που επιλέγουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο να μην στερούνται δεξιοτήτων και γνώσεων που χαίρουν συνομήλικοι τους, οι προθέσεις και οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας φαντάζουν ως μια αξιόλογη κίνηση που πρέπει να υποστηριχθεί. Επειδή όμως ο διάβολος κρύβεται πολλές φορές στις λεπτομέρειες για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ότι με πρόσχημα την διαπιστωμένη ανάγκη της κοινωνίας για καλύτερες εκπαιδευτικές συνθήκες προς όφελος των μαθητών, η κυβέρνηση επιδιώκει να στερήσει από συγκεκριμμένες ομάδες μαθητών το αναφαίρετο δικαίωμα πρόσβασης στη μάθηση, να τους στερήσει τη δια ζώσης διδασκαλία και να τους χρυσώσει το χάπι παρέχοντάς τους....τηλεκπαίδευση ή αλλιώς τηλεμαθήματα σε πραγματικό χρόνο! 

Ψηφιακό σχολείο για ακριτικούς μαθητές αντί προσλήψεις και εγκαταστάσεις

Ναι σωστά διαβάσατε. Η λύση που βρήκε το Υπουργείο για να μην στερούνται οι μαθητές ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών τα μαθήματα του σχολείου ή να μην αναγκάζονται να αφήσουν τον τόπο τους και να ξενιτευτούν στο πλησιεστέρο νησί ή χωριό που διαθέτει στελεχωμένο σχολείο για να συνεχίσουν κανονικά τις μαθητικές του υποχρεώσεις είναι τα τηλεμαθήματα. Το Ψηφιακό Σχολείο που μεταξύ άλλων έχει πρόβλεψη για  Ψηφιακό Φροντιστήριο σύμφωνα με τις προθέσεις του Υπουργείου θα αποτελεί την βασική εκπαιδευτική πρόταση για μαθητές που υπάγονται στις παραπάνω περιπτώσεις.

Με επίφαση το Ψηφιακό Φροντιστήριο και τα εργαλεία που παρέχει η Τεχνολογία, οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση αρχικά σε δωρεάν βιντεοσκοπημένα μαθήματα και εν συνεχεία θα μπορούν να παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικό που θα απαντά μέσω chat στις απορίες τους. Δηλαδή, το Υπουργείο παραδέχεται κυνικά ότι πράγματι σε περιπτώσεις αδυναμίας ίδρυσης σχολείων είναι καλύτερα οι μαθητές να παρακολουθούν τηλεκπαίδευση από το να βρίσκονται μέσα σε μια τάξη και να έχουν μπροστά τους έναν εκπαιδευτικό να τους εξηγεί το μάθημα. Βλ΄΄επετε το κόστος ίδρυσης σχολείων ή προσλήψεων αναπληρωτών αποτελεί τροχοπέδη και χαλάει τα οικονομικά πλάνα του Υπουργείου. Οπότε τι καλύτερο από την τηλεκπαίδευση με έξοδα λιγότερα; Για να αναφερθούμε και στο γεγονός πως έτσι διαφημίζεται και η ψηφιακή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Δηλαδή από πότε η μόνιμη αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας με την τηλεκπαίδευση αποτελεί πρόοδο; Τέτοια σχέδια και πρωτοβουλίες κάθε άλλο παρά ευπρόσδεκτες μπορούν να είναι. Είναι κρίμα το κατά τα άλ΄λα καινοτόμο Ψηφιακό Σχολείο να κρύβει παγίδες που θα τις βρούμε μπροστά μας ως κοινωνία γιατί η εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι πολλά παραπάνω από ένα μάθημα μέσα από μια ψυχρή οθόνη. Σκεφτείτε ότι τέτοιες πατέντες για να καλυφθούν οι ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού συστήματος και να σταματήσουμε τα μπαλώματα με τις αλεπάλληλες προσλήψεις αναπληρωτών που κάθε χρόνο αντί να μειώνονται τα κενά στα σχολεία αυξάνονται δεν υπάρχουν πουθενά. 

Αντί να τεθεί επί τάπητος και να εφαρμοστεί επιτέλους ένα σχέδιο δράσης που θα βάλει το εκπαιδευτικό σύστημα σε μια σειρά και θα ενισχυθεί η εκπαίδευση σε κρίσιμες περιοχές που οι μαθητές φυλάνε Θερμοπύλες επιστρατεύεται η τηλεκπαίδευση, καταργούνται εν πολλοίς οι θέσεις αναπληρωτών σε αυτά τα σχολεία και η κοινωνία πρέπει να είναι χαρούμενη που το δημόσιο σχολείο έγινε ψηφιακό. Για να μην αναφερθούμε στα κυριότερα «θύματα» του φαινομένου της τηλεκπαίδευσης, τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δεξιότητες, που αδυνατούν μόνοι τους να ανταποκριθούν στις συνθήκες ενός εξ αποστάσεως μαθήματος.

Μάλλον κάτι δεν πάει καλά σε αυτή την εξίσωση και πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας.