Παιδεία

Πανελλήνιες 2024: Χαμηλές πτήσεις με δύσκολα Μαθηματικά

Πανελλήνιες 2024: Χαμηλές πτήσεις με δύσκολα Μαθηματικά
Τα Μαθηματική στις Πανελλήνιες 2024 φαίνεται ότι είναι το καθοριστικό μάθημα, καθώς έπεσαν εξαιρετικά δύσκολα θέματα που θα οδηγήσουν σε χαμηλότερες βαθμολογίες. Οι Πανελλήνιες 2024 για τα ΓΕΛ συνεχίζονται αύριο με Χημεία, Ιστορία και Πληροφορική.

Χαμηλότερες βαθμολογίες από πέρυσι αναμένονται στις Πανελλήνιες 2024 για τα Μαθηματικά.

Πρόκειται για μαθήματα που παραδοσιακά δυσκολεύουν τους υποψηφίους, με τα οποία πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ημέρα των εξετάσεων δηλαδή Μαθηματικά, Αρχαία Ελληνικά και Βιολογία.

Τα φετινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου ήταν απαιτητικά και θα δυσκολέψουν ακόμα και τους καλούς μαθητές.

Τα θέματα των Μαθηματικών ήταν σαφώς διατυπωμένα, με τη δυσκολία για τους υποψηφίους να έγκειται στους υπολογισμούς που απαιτούσαν τα ερωτήματα. Ανάλογη ήταν και η θέση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, η οποία έκανε λόγο για σαφή θέματα, σημειώνοντας ότι το ερώτημα Δ4 είναι αυτό που θα καθορίσει τους αριστούχους στις φετινές επιδόσεις. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι οι επιδόσεις των υποψηφίων του 2ου επιστημονικού πεδίου ήταν καλές στα Μαθηματικά, ενώ ελαφρώς μειωμένο ήταν και το ποσοστό των υποψηφίων στο 4ο επιστημονικό πεδίο που έγραψαν κάτω από τη βάση.

Τα θέματα έχουν σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο και προϋποθέτουν καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων ετών.

Τα θέματα παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Τα ερωτήματα που θα προβληματίσουν περισσότερο τους/τις υποψήφιους/ες είναι το Γ4 και το Δ4. Είναι ανάλογης δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Σύμφωνα με το σχολιασμό από το Φροντιστήριο Μεθοδικό που συνεργαζόμαστε, η εξεταστική διαδικασία ήταν ιδιαιτέρως απαιτητική για τους μαθητές και στα 3 πανελλαδικώς εξαταζόμενα μαθήματα γεγονός που αυτομάτως προιδεάζει για πτώση των βάσεων δεδομένου ότι οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν και οι επιδόσεις τους θα κινηθούν σε γενικές γραμμές σε μέτριες βαθμολογίες με τους άριστους να αποτελούν μειοψηφία και να καθορίζουν το πώς θα κινηθεί η διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ειδικά τα θέματα σε Μαθηματικά και Αρχαία κρίνονται δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι με αξιοσημείωτο βαθμό δυσκολίας. Τα θέματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, η κλιμακούμενη δυσκολία είναι αναμενόμενη και ειδικά στα τελευταία ζητούμενα η διάρθρωσή τους και η κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία θα οδηγήσει σε διαβάθμιση της βαθμολογίας.

Ιδιαίτερως απαιτητικά και δύσκολα εν συγκρίσει με τις περασμένες χρονιές ήταν τα θέματα στα Μαθηματικά. Από πλευράς φροντιστηρίου «Μεθοδικό» τόνισαν ότι πρόκειται για ζητούμενα αυξημένης δυσκολίας με χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ακόμη και ερωτήματα από τα πρώτα θέματα χρειάζονται ειδικούς χειρισμούς από τους μαθητές. Το θέμα της θεωρίας κρίνεται βατό και ερωτήματά του δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους υποψηφίους. Το δεύτερο θέμα αφορά σε βασικές έννοιες και μεθοδολογίες της μαθηματικής ανάλυσης, διαφορετικής, βέβαια, φιλοσοφίας από τα αντίστοιχα θέματα των προηγούμενων χρόνων. Από το ξεκίνημα των θεμάτων Γ και Δ απαιτείται εις βάθος κατανόηση των εννοιών, αλλά και της θεωρίας.

Ιδιαίτερα το πρωτότυπο ερώτημα Γ4, αλλά και το Δ4, αποτελούν τα πιο απαιτητικά ερωτήματα. Ειδικά το Δ4 που είναι το μοναδικό ερώτημα από το 3ο Κεφάλαιο, αναμένεται να δυσκολέψει την πλειονότητα των υποψηφίων. Ένα λεπτό σημείο που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι αφορά στη διατύπωση του ερωτήματος Δ2, όπου η μοναδικότητα της ρίζας πρέπει να αποδειχθεί στο πεδίο ορισμού της συνάρτησης και όχι μόνο στο διάστημα (1/2, 1). Συνολικά, αν και υπάρχουν ερωτήματα (όπως το Β1 και το Δ3-i) που αποτελούν ασκήσεις του σχολικού βιβλίου, τα θέματα απαιτούσαν ψυχραιμία, παρατηρητικότητα, ευχέρεια στην αλγεβρική επεξεργασία και αρκετή εμπειρία σε εξετάσεις με πίεση χρόνου.