Παιδεία

Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις στο eregister.it.minedu.gov.gr

Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις στο eregister.it.minedu.gov.gr Φωτογραφία: Image by StockSnap from Pixabay
Βήμα βήμα η διαδικασία για την ηλεκτρονική εγγραφή των φοιτητών

Στον απόηχο της ανακοίνωσης των Βάσεων Εισαγωγής 2024, οι πρωτοετείς φοιτητές της νέας ακαδημαικής χρονιάς αρχίζουν να προετοιμάζονται για την εγγραφή τους στο πανεπιστημιακό τμήμα και τη σχολή που πέρασαν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας https://eregister.it.minedu.gov.gr.

Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια έτσι και φέτος, η πλατφόρμα για τις ηλεκτρονικές εγγραφές πρόκειται να ενεργοποιηθεί και να δέχεται τις αιτήσεις των φετινών πρωτοετών τις προσεχείς μέρες και αναμένουμε την σχετική ανακοίνωση από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου.

Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι η ηλεκτρονική εγγραφή είναι υποχρεωτική και χωρίς αυτή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η εγγραφή του φοιτητή στο τμήμα που έχει εισαχθεί καθώς αποτελεί απαραίτητη προυπόθεση για να μπορέσει να παρακολουθήσει μαθήματα και να συμπεριληθεί στη λίστα των νέων φοιτητών του τμήματος. 

Τα SOS για τη διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών 

Για την είσοδο στην εφαρμογή Ηλεκτρονικών Εγγραφών 2024 οι επιτυχόντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη και τον κωδικό ασφαλείας που χρησιμοποίησαν για την πρόσβασή τους στην εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού. Οι σχολικές μονάδες θα υποστηρίξουν τους επιτυχόντες, στην περίπτωση που χρειαστούν επαναδημιουργία κωδικού ασφαλείας.

Στην περίπτωση που οι επιτυχόντες είχαν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε πρόγραμμα σπουδών α΄ κύκλου Τμήματος ή Σχολής Α.Ε.Ι. ή Α.Ε.Α. της ημεδαπής, είναι υποχρεωμένοι μέσω του ίδιου Πληροφοριακού Συστήματος, να δηλώσουν τη Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο είναι ήδη εγγεγραμμένοι, αιτούμενοι έτσι, ταυτόχρονα τη διαγραφή τους από αυτό, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή στη νέα Σχολή ή στο νέο Τμήμα επιτυχίας τους. Οι επιτυχόντες που είχαν εγγραφεί από προηγούμενο έτος σε πρόγραμμα σπουδών α΄ κύκλου Τμήματος ή Σχολής Α.Ε.Ι. ή Α.Ε.Α. της ημεδαπής, αλλά έχουν προχωρήσει ήδη στη διαγραφή τους, απευθυνόμενοι κατευθείαν στη Γραμματεία του παλαιού Τμήματος/Σχολής το προηγούμενο διάστημα (πριν την έναρξη της ηλεκτρονικής διαδικασίας), είναι επίσης υποχρεωμένοι να δηλώσουν στο ίδιο σημείο της ηλεκτρονικής εφαρμογής το Τμήμα ή Σχολή της προηγούμενης εγγραφής .

Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές σε Τμήματα καταργηθέντων ΤΕΙ θα αιτούνται τη διαγραφή τους, πρώτα αναζητώντας το Ίδρυμα (Πανεπιστήμιο) στο οποίο εντάχθηκε το παλαιό Τμήμα και εν συνεχεία το παλαιό Τμήμα του ΤΕΙ, από το οποίο επιθυμούν να διαγραφούν. Προς διευκόλυνση των αιτούντων, στο μενού Στοιχεία Τμημάτων παρέχεται αναλυτική λίστα, με την αντιστοίχιση των Τμημάτων των πρώην ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια στα οποία έχουν ενταχθεί μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβατικής λειτουργίας τους.

Η αίτηση εγγραφής των επιτυχόντων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ενέχει χαρακτήρα Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι επιτυχόντες μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή θα καλούνται να συμπληρώσουν τον προσωπικό τους Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), ο οποίος θα επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ. Μεταξύ των υπόλοιπων στοιχείων που ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει στην ηλεκτρονική αίτησης εγγραφής του, είναι ο αριθμός ΑΔΤ ή Διαβατηρίου, ο οποίος συνήθως εμφανίζεται προσυμπληρωμένος με την αντίστοιχη τιμή, που ο ίδιος χρήστης συμπλήρωσε στο Μηχανογραφικό Δελτίο του, διατηρώντας όμως τη δυνατότητα τροποποίησης.

Κατά τη διαδικασία της Ηλεκτρονικής Εγγραφής, οι επιτυχόντες είναι απαραίτητο να δηλώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, αριθμό κινητού τηλεφώνου και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία επιβεβαιώνονται μέσω σχετικών μηχανισμών της ηλεκτρονικής εφαρμογής. Επισημαίνεται ότι, η ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν σε περαιτέρω διαδικασίες.

Επισημαίνεται, ότι για πρώτη φορά φέτος, παρέχεται η δυνατότητα αναίρεσης αίτησης εγγραφής που έχει καταχωρισθεί και έχει λάβει αριθμό πρωτοκόλλου. Έτσι στην περίπτωση που κάποιος διαπιστώσει λανθασμένα στοιχεία στην αίτησή του κατόπιν της οριστικής υποβολής της, έχει τη δυνατότητα μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος να προχωρήσει σε αναίρεση της λανθασμένης αίτησης και την υποβολή νέας. Για τη διαδικασία της αναίρεσης ο χρήστης χρειάζεται να συμπληρώσει τον8ψηφιο κωδικό υποψηφίου και τον Αρ.Πρωτ. της προς κατάργηση αίτησης.

Για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, τις Σχολές του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων καθορίζεται και πραγματοποιείται από τα αρμόδια Υπουργεία.