Παιδεία

Το μάθημα που θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα τα σχολεία αλλά διδάσκεται μόνο για 4 ώρες κάθε σχολική χρονιά

Το μάθημα που θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα τα σχολεία αλλά διδάσκεται μόνο για 4 ώρες κάθε σχολική χρονιά Φωτογραφία: INTIME
Σχολεία: Ο ουσιαστικός λόγος που οι μαθητές θα χάσουν 4 ώρες μαθημάτων, τι θα συζητήσουν στην τάξη

Οι μαθητές όλων των σχολείων από την προσεχή Πέμπτη 8 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου καλούνται να αφιερώσουν μέχρι 4 διδακτικές ώρες από το ωρολόγιο πρόγραμμα τους και να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις που άπτονται της ψυχικής υγείας.

Το μάθημα που θα κάνουν όλα τα σχολεία υποχρεωτικά μέχρι 4 ώρες για μια εβδομάδα

Για μια ακόμη χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μιλήσουν για την Ψυχική Υγεία επ' ευκαιρίας της Παγκόσμιας Ημέρας που τιμάται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο του εορτασμού, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιήσουν δράσεις, εργαστήρια και συζητήσεις προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των παιδιών και των εφήβων και ευαισθητοποίησης επί της σημασίας της ψυχικής υγείας, έως τέσσερις (4) διδακτικές ώρες από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου

Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.

Όπως τονίζεται στη σχετική εγκύκλιο οι δράσεις (συλλογικές εικαστικές/μουσικές δημιουργίες, μουσικές και αθλητικές εκδηλώσεις, βιωματικές ασκήσεις/εργαστήρια, κ.ά.) δύνανται να εντάσσονται στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα οποία υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε.της χώρας και να αναπτύσσονται με τον συντονισμό των Υπεύθυνων Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τους/τις Υπεύθυνους/ες Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Μπορείτε να δείτε τη σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ

Η Ψυχική Υγεία αξίζει να μπει ως μάθημα σε όλα τα σχολεία

Στο σημείο αυτό και με αφορμή το κρεσέντο βίας ανηλίκων που βλέπουμε να εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας με απίστευτη βιαιότητα και ένταση το τελευταίο διάστημα επιτρέψτε μας να κάνουμε ένα σχόλιο που κατά τη γνώμη μας οφείλει να εισακουστεί από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας. Η ψυχική υγεία είναι σήμαινουσα και δυστυχώς δεν της δίνουμε την δέουσα προσοχή με τις όποιες αρνητικές συνέπειες μας περιστοιχίζουν. Τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν σχολείο «δίδασκε» ψυχική υγεία μέσα στο πλαίσιο διδασκαλίας όχι με την στενή έννοια του μαθήματος αλλά μέσα από εργαστήρια και θεματικές συζητήσεις που θα έδιναν στους μαθητές την αφορμή να μιλήσουν για όλα όσα νιώθουν, όσα τους απασχολούν και τους προβληματίζουν με άξονα το ψυχοσυναισθηματικό τους φορτίο. Αν δομήσουμε ψυχικά ανθεκτικά παιδιά και εφήβους η κοινωνία μας θα δει θεαματική βελτίωση καθώς θα εκλείψουν φαινόμενα βίας, οργής και επιθετικότητας που εφορμούν από ψυχικά τραύματα.