Πολιτική

Σε τρεις φάσεις οι αυξήσεις στα διόδια

Σε τρεις φάσεις οι αυξήσεις στα διόδια Φωτογραφία: ΙΝΤΙΜΕ
Διευκρινίσεις για την επικείμενη αύξηση των διοδίων από 1ης Ιανουαρίου 2024 έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος ανέφερε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ότι συμφωνήθηκε τελικά μία τμηματική αύξηση κατά 7,6% το 2024 και κατά 2% το 2025 και 2% το 2026.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, "η ιστορία ξεκινά από το 2022, όταν και εκλήθη η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, να εφαρμόσει μία αναληφθείσα από το παρελθόν υποχρέωση του κράτους με τους παραχωρησιούχους, για αύξηση των διοδίων, με βάση το ποσοστό του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου 2022, για το 2023. Τότε ήταν 12%, η συμβατική υποχρέωση δηλαδή ήταν να αυξηθούν τα διόδια από 1--1-2023 κατά 12%", σημείωσε και πρόσθεσε:

"Μετά από διαπραγματεύσεις, για προφανείς λόγους μη επιβάρυνσης των πολιτών, και της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και της ηγεσίας που προέκυψε μετά τις εκλογές του Ιουνίου, αυτό πάγωσε".

" Δεν συνέβη και μάλιστα ήταν επιτυχία της πολιτικής ηγεσίας το ότι όχι μόνο δεν επιβαρύνθηκαν οι πολίτες με διόδια 12% παραπάνω, αλλά δεν επιβαρύνθηκε και ο κρατικός προϋπολογισμός, άρα και πάλι οι Έλληνες πολίτες, με 50-60 εκατομμύρια περίπου αποζημιώσεις στις εταιρείες για την μη αύξηση των διοδίων", συνέχισε ο κ. Μαρινάκης.

Όπως είπε, θα πληρωθούν μόνο 8-10 εκατομμύρια που είναι οι αποζημιώσεις για τις ημέρες που δεν λειτουργούν τα διόδια για τις εκλογές και για τον "Ντάνιελ".

"Επανήλθε λοιπόν το θέμα μετά την μετάθεση του ζητήματος και αυτό το οποίο θα ανακοινώσει το υπουργείο είναι να μπουν οι αυξήσεις αυτές από 12% σε 10%. Και για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί με μεγαλύτερες αυξήσεις, ουσιαστικά να είναι τμηματικές, δηλαδή 6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026", υπογράμμισε και πρόσθεσε:

"Επειδή υπάρχει και ο πληθωρισμός του 2023 για το 2024, που μετρήθηκε τον Σεπτέμβριο σε 1,6%, συνολικά θα έχουμε συνολικά 7,6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026".

"Άρα στην πραγματικότητα μία ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο από την πολιτική ηγεσία ώστε να επιβαρύνει έναν χρόνο αργότερα τους οδηγούς, να μην επιβαρύνει με κάποια αποζημίωση τους φορολογούμενους συνολικά και να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά, γιατί είναι άλλο το 7,6%+2%+2% από ένα απότομο 12%", κατέληξε ο κ. Μαρινάκης.

NETWORK