Δημόσιο

Αλλαγές και νέες λεωφορειακές γραμμές από πόλεις της Ελλάδας σε πόλεις της Αλβανίας

Αλλαγές και νέες λεωφορειακές γραμμές από πόλεις της Ελλάδας σε πόλεις της Αλβανίας Αλλαγές και νέες λεωφορειακές γραμμές από πόλεις της Ελλάδας σε πόλεις της Αλβανίας
Αλλαγές και νέες λεωφορειακές γραμμές από πόλεις της Ελλάδας σε πόλεις της Αλβανίας Σύμφωνα με εγκυκλιο που εκδόθηκε σήμερα γίνεται γνωστό ότι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το Πρωτόκολλο της Μεικτής Επιτροπής μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών της Δημοκρατίας της Αλβανίας (Αθήνα, 14 Νοεμβρίου 2014) όπου προβλέπει νέες ρυθμισεις για τις λεωφορειακές γραμμές

Τα κυριότερα σημεία του Πρωτοκόλλου σε ό,τι αφορά τις λεωφορειακές γραμμές είναι:

1. Παράταση της ημερομηνίας λήξης των αδειών για ένα ακόμη έτος, δηλαδή έως την 31.1.2016 χωρίς έκδοση νέων αδειών.

2. Οι αριθμοί κυκλοφορίας των λεωφορείων δεν θα αναγράφονται πλέον στις άδειες που θα εκδίδονται εφεξής. Ωστόσο, από τούδε και στο εξής μολονότι αναγράφονται αριθμοί κυκλοφορίας στις άδειες που σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο παρατείνεται η ισχύς τους έως 31.1.2016, χωρίς έκδοση νέων αδειών, δεν θα γίνεται έλεγχος αν το λεωφορείο αναγράφεται στην άδεια της γραμμής αλλά εάν το λεωφορείο είναι ιδιόκτητο ή με μίσθωση μακράς διαρκείας και εάν είναι ταξινομημένο στη χώρα εγκατάστασης του αντίστοιχου μεταφορέα.

3. Συμπληρώνεται κατάλογος επιβατών για κάθε λεωφορείο και προσκομίζεται στο συνοριακό σημείο ελέγχου, προκειμένου να θεωρείται από τις αρμόδιες συνοριακές αρχές.

4. Τήρηση της διαδικασίας του Άρθρου 9 της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Αλβανίας, για διεθνή οδική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων (1997).

5. Σε περίπτωση μονομερούς καταγγελίας της σύμβασης μεταξύ των συνεργαζόμενων μεταφορέων, θα παρέχεται ένα κατ’εξαίρεση προσωρινό καθεστώς, ήτοι συνέχιση της διενέργειας της εν λόγω γραμμής χωρίς την εφαρμογή της πρόβλεψης περί αναλογίας 1:1, για διάστημα 45 ημερών προς αναζήτηση νέου συνεργάτη και προς ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης, υπό τον εξής όρο : η προηγούμενη από κοινού διενέργεια της σχετικής γραμμής πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί επί ένα τουλάχιστον έτος.

Συνακόλουθα η εκ νέου επίκληση του κατ’ εξαίρεση προσωρινού καθεστώτος καθίσταται δυνατή μόνο μετά την παρέλευση ενός πλήρους έτους από την προηγούμενη μονομερή καταγγελία σύμβασης.
Διεθνείς Τακτικές Λεωφορειακές γραμμές

Προστίθενται οι ακόλουθες πόλεις Αφετηρίας-Προορισμού :
Στο Ελληνικό έδαφος : Κατερίνη
Στο Αλβανικό έδαφος : Μπεράτι (Berat) και Χειμάρα (Himara)

Καθιέρωση νέων τακτικών λεωφορειακών γραμμών
«Μπεράτι (Berat)–Κακαβιά-Αθήνα» με κύρια διαδρομή : Μπεράτι (Berat) - Φίερι (Fier)-Τεπελένι-Αργυρόκαστρο – Κακαβιά- Ιωάννινα – Άρτα – Αγρίνιο – Μεσολόγγι – Πάτρα – Αίγιο – Κόρινθος – Αθήνα
«Μπεράτι (Berat)-Κακαβιά-Βόλος» με κύρια διαδρομή Μπεράτι (Berat)- Κακαβιά-Ιωάννινα-Καλαμπάκα-Τρίκαλα-Λάρισα-Βόλος «Κατερίνη-Κρυσταλλοπηγή-Τίρανα» με κύρια διαδρομή Κατερίνη-Αιγίνειο- Αλεξάνδρεια-Γιαννιτσά-Έδεσσα-Πτολεμαΐδα-Κοζάνη-Κρυσταλλοπηγή / Kapshtice (σύνορα)- Κορυτσά (Korce) – Πόγραδετς (Pogradec) – Ελμπασάν (Elbasan) – Τίρανα.
«Αθήνα-Κρυσταλλοπηγή-Χειμάρα» με κύρια διαδρομή Αθήνα-Θήβα- Λιβαδειά-Λαμία-Βόλος-Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή/ Kapshtice (σύνορα) – Κορυτσά (Korce)-Πόγραδετς (Pogradec)-Περέντζας (Perrenjas) – Λίπραζντ (Librazhd) – Ελμπασάν – Ρογκόζινε (Rrogozhine) Λούσνια (Lushnje) – Φίερι (Fier) – Αυλώνα (Vlore) – Χειμάρα

Τροποποίηση ενδιάμεσων στάσεων σε υφιστάμενες τακτικές λεωφορειακές γραμμές, ως εξής :
«Καλαμάτα-Πάτρα-Κακαβιά-Τίρανα» με κύρια διαδρομή Καλαμάτα – Ζευγολατιό – Κυπαρισσία – Ζαχάρω – Πύργος – Πάτρα – Αγρίνιο - Αμφιλοχία – Άρτα – Ιωάννινα – Κακαβιά – Αργυρόκαστρο – Τεπελένι – Μπέλς (Bellsh) – Πάτος (Patos) – Φίερι (Fier) – Λούσνια (Lushnje) – Ρογκόζινε (Rrogozhine) - υρράχιο (Durres) - Τίρανα.
«Ξάνθη – Κρυσταλλοπηγή - Τίρανα» με κύρια διαδρομή Ξάνθη –Καβάλα – ράμα – Ασπροβάλτα – Θεσσαλονίκη – Βέροια – Κοζάνη –Καστοριά - Κρυσταλλοπηγή/Kapshtice (σύνορα) – Κoρυτσά (Korce) – Πόγραδετς (Pogradec) – Περέντζας (Perrenjas) – Λίπραζντ (Librazhd) – Ελμπασάν -Τίρανα.

Επισημαίνεται ότι η υποβολή αιτήσεων για τη διενέργεια των γραμμών της ως άνω παρ.6 θα είναι δυνατή μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της τροποποίησης της υ.α. αριθ. Γ456/οικ.39728/3692/2013 (Β’ 2127) «Καθορισμός των διεθνών τακτικών γραμμών μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ώστε να συμπεριλαμβάνονται
σε αυτή οι ανωτέρω νέες γραμμές καθώς και οι τροποποιήσεις των υφιστάμενων γραμμών όπως αυτές περιγράφονται στο τελευταίο Πρωτόκολλο.