Ελλάδα

Μετρό: Οι έξι νέοι σταθμοί - Πότε θα παραδοθούν στο κοινό

Μετρό: Οι έξι νέοι σταθμοί - Πότε θα παραδοθούν στο κοινό
Ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφέρθηκε στα έργα και στις επενδύσεις που συστηματικά πραγματοποιεί η εταιρεία, μιλώντας στο Athens Investment Forum.

Ο κ. Κουρέτας τόνισε ότι την τελευταία 20ετία η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χλμ. γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ.

Στο στάδιο της δημοπράτησης είναι το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι για 13 χλμ. με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.

Στο στάδιο σχεδιασμού/ μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χλμ. γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χλμ. γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Στο στάδιο του σχεδιασμού / μελετών βρίσκονται ακόμη 9 χλμ. γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.

Παράλληλα, η εταιρεία «τρέχει» έργα όπως αμαξοστάσια, κέντρα ελέγχου λειτουργίας, χώροι στάθμευσης, εγκαταστάσεις μετεπιβίβασης λεωφορείων, αποκατάσταση και ανάπλαση αστικών περιοχών, σιδηροδρομική σύνδεση με αεροδρόμιο κ.τ.λ.

Στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, το καλοκαίρι του 2020 πρόκειται να ολοκληρωθούν τρεις σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια.

Το καλοκαίρι του 2021 προβλέπεται να ολοκληρωθούν ακόμα τρεις σταθμοί: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.

Στα οφέλη του έργου, υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά.

Όσον αφορά την επέκταση του τραμ Πειραιά, με ολοκλήρωση το επόμενο έτος (προϋπολογισμός 50 εκατ. ευρώ), η επιβατική κίνηση ανά ημέρα εκτιμάται τις 35.000 νέους επιβάτες.