Οικονομία

Σε θέση μάχης οι λιανέμποροι για τα σχολικά είδη και το φοιτητικό σπίτι

Σε θέση μάχης οι λιανέμποροι για τα σχολικά είδη και το φοιτητικό σπίτι
Της Ξανθής Γούναρη Βιβλιοχαρτοπωλεία, παιχνιδάδικα, σούπερ μάρκετ, επιπλάδικα, αλυσίδες ηλεκτρικών, αλλά και πολυκαταστήματα ηλεκτρονικού εξοπλισμού διαγκωνίζονται και φέτος για να πάρουν κομμάτι από τη σχολική και φοιτητική πίτα που ξεπερνάει 200 εκατ. ευρώ.

Με μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, φυλλάδια προσφορών και ευρεία χρήση των social media, όλοι οι ισχυροί λιανεμπορικοί όμιλοι, όπως η Jumbo, ο Μουστάκας, τα Public, ο Κωτσόβολος, η IKEA, η Μedia Markt, η Praktiker, Mart, καθώς και εξειδικευμένα καταστήματα, όπως το Πλαίσιο, το Cosmoteboocks.gr, το NakasPaper κ.ο.κ., επιδιώκουν να κερδίσουν το στοίχημα του Σεπτεμβρίου, που λόγω εποχικότητας –εάν εξαιρεθεί ο Δεκέμβριος- θεωρείται από τους πλέον κρίσιμους μήνες για τον τζίρο όλης της χρονιάς.

Παρά τη φοροεπιδρομή που έχει σαρώσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, φέτος φαίνεται ότι οι περισσότεροι θα «γράψουν» καλά στο πρώτο «διαγώνισμα». Κι αυτό γιατί συγκριτικά με πέρυσι, που η αγορά λόγω των capital controls γονάτισε, τα μηνύματα από τους καταναλωτές είναι θετικά, με τους εκπροσώπους του κλάδου να κάνουν λόγω για σημαντική αύξηση στις πωλήσεις.

Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 4.500 σημεία πώλησης διεκδικούν μερίδιο από την πελατεία των σχολικών και χαρτικών - ειδών γραφείου.

Ας σημειωθεί ότι τα σχολικά είδη είναι στα ράφια των καταστημάτων πριν από τον Δεκαπενταύγουστο, ενώ τη σεζόν άνοιξε διαφημιστικά η Jumbo που αυτή την περίοδο πραγματοποιεί το 10% του τζίρου της.

Στην κρισιμότητα του Σεπτεμβρίου αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής, Απόστολος Πεταλάς, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α' εξαμήνου.

Όπως ανέφερε ο Σεπτέμβριος αποτελεί το 40% του τζίρου του γ' τριμήνου για τον όμιλο, ενώ αποτελεί ένδειξη για την καταναλωτική τάση. Ανέφερε, πάντως, ότι η όποια πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη, δεδομένου ότι και φέτος το διαθέσιμο εισόδημα αναμένεται να επηρεαστεί από την υψηλή φορολογία.

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, για άλλη μια χρονιά, ΙΚΕΑ και Κωτσόβολος συνεργάζονται παρέχοντας έως την 1η Οκτωβρίου προνομιακές εκπτώσεις σε φοιτητές. Συγκεκριμένα, επιλέγοντας προϊόντα τεχνολογίας αξίας άνω των 600 ευρώ από τον Κωτσόβολο, κερδίζουν κουπόνια 100 ευρώ για αγορές από την ΙΚΕΑ, ενώ με αγορές προϊόντων αξίας άνω των 300 ευρώ, κερδίζουν κουπόνια 50 ευρώ. Αντίστοιχα, επιλέγοντας εξοπλισμό από τα καταστήματα της IKEA αξίας 600 ευρώ και άνω, οι φοιτητές κερδίζουν κουπόνια αγορών 100 ευρώ για όλα τα καταστήματα της Κωτσόβολος.

Παράλληλα, μέσα από το δίκτυο των 93 καταστημάτων της ανά την Ελλάδα, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα στους νέους φοιτητές να αγοράσουν όλο τον εξοπλισμό τους από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και να τους αποσταλεί άμεσα στο νέο τους φοιτητικό σπίτι (δωρεάν μεταφορικά άνω των 85 ευρώ προς όλες τις φοιτητουπόλεις).

Και η Μedia Markt προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για τους νέους φοιτητές που έχουν περάσει σε άλλη πόλη (ισχύει για online αγορές άνω των 85 ευρώ), ενώ έχει επιλέξει ηλεκτρικές συσκευές με ανταγωνιστικές τιμές για όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Την αγορά του φοιτητικού σπιτιού επιδιώκει να εκμεταλλευτεί και η δανέζικη Jysk με προτάσεις και προσφορές για το φοιτητικό σπίτι, μέσα από τα πέντε καταστήματα εντός κι εκτός Αθηνών.

Μαθητές και φοιτητές έχουν μπει στο στόχαστρο τόσο της αλυσίδας Public, όσο και των καταστημάτων της Πλαίσιο, ενώ στο «παιχνίδι» έχει μπει δυναμικά και το Cosmoteboocks.gr.