Οικονομία

Βίζα με δικαίωμα εργασίας στην Αυστραλία σε 500 νέους

Βίζα με δικαίωμα εργασίας στην Αυστραλία σε 500 νέους Βίζα με δικαίωμα εργασίας στην Αυστραλία σε 500 νέους
Βίζα με δικαίωμα εργασίας στην Αυστραλία σε 500 νέους «Η επίσκεψή μου είναι και μια αφετηρία μεγαλύτερης προβολής της Ελλάδας στην Αυστραλία», «μία πολύ καλή αγορά στην οποία δεν έχουμε δώσει την έμφαση που έπρεπε» σημειώνει η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, σε συνέντευξή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λίγο πριν αναχωρήσει για ένα σύντομο και περιεκτικό ταξίδι στην Αυστραλία.

Με λυμένο στη βαλίτσα της το μεγάλο θέμα της γραφειοκρατίας, που αποθάρρυνε έως τώρα τους επενδυτές, δηλώνει «πολύ αισιόδοξη ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει και φέτος, και τις χρονιές που έρχονται να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της από τον τουρισμό». Στη μακρινή ήπειρο θα υπογράψει και μία σημαντική συμφωνία για την κινητικότητα των νέων, που θα τους επιτρέπει διακοπές μετά εργασίας, για έναν χρόνο, στις δύο χώρες.

«Είναι ένα ταξίδι που ξεκίνησε ύστερα από πρόσκληση της κυβέρνησης της Αυστραλίας» εξηγεί η κ. Κεφαλογιάννη και προσθέτει: «Αυτή είναι μία ευκαιρία για να έρθουμε σε επαφή, όχι μόνο με την ομογένεια για την οποία ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι δυναμική και πολυάριθμη, αλλά και με Αυστραλούς, οι οποίοι ενδιαφέρονται να επισκεφθούν τη χώρα μας και να επενδύσουν. Γι αυτό, άλλωστε, και το επίσημο πρόγραμμα της επίσκεψής μας ξεκινάει με ομιλία μου στο επιμελητήριο της Μελβούρνης, όπου θα εκθέσω όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που μπορούν να έχουν Αυστραλοί και Ελληνοαυστραλοί στην Ελλάδα».

Όπως εξηγεί, η διμερής συμφωνία αφορά 500 νέους, φοιτητές 18-31 ετών, που θα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν ένα ταξίδι στην Αυστραλία ή στην Ελλάδα, αντίστοιχα, με άδεια εργασίας, σε «ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο θεωρούμε ότι, αν έχει την επιτυχία που προσδοκούμε, θα μπορούσε να επεκταθεί. Συμφωνία, «που έχει προετοιμαστεί εδώ και αρκετά χρόνια και απλώς δίνεται η ευκαιρία να υπογραφεί τώρα στο επίσημο ταξίδι το δικό μου με τον ομόλογό μου υπουργό που έχει και τα θέματα μετανάστευσης».

Στόχος της επίσκεψής της, σημειώνει η υπουργός, είναι όχι μόνο να δώσει «ένα μήνυμα στους ομογενείς της Αυστραλίας να έρχονται στην Ελλάδα, αλλά και στους Αυστραλούς να γνωρίσουν τις ομορφιές της χώρας, να συνδυάσουν την επίσκεψή τους με την πολύ μεγάλη πολιτιστική παράδοση που έχουμε και ξέρουμε ότι τους ενδιαφέρει ή βεβαίως για ένα ιστορικού ενδιαφέροντος ταξίδι» όπως στην Κρήτη όπου, επί παραδείγματι, οι Αυστραλοί συνέβαλαν τα μέγιστα στη μάχη της Κρήτης το 1941 και υπάρχει, εδώ και χρόνια, μεγάλη επισκεψιμότητα στο νησί γι αυτόν τον λόγο.

Σχετικά με τις επενδύσεις στον τουρισμό, τονίζει ότι «είναι το στοίχημα και ο στόχος του υπουργείου Τουρισμού», με επίκεντρο «τη δημιουργία ενός ασφαλούς επενδυτικού περιβάλλοντος σε ό,τι αφορά τις αδειοδοτήσεις». «Γιατί, να μην ξεχνάμε ότι αυτό ήταν ένα πρόβλημα και ένας παράγοντας, ο οποίος έχει αποτρέψει δυνητικούς επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα μας» προσθέτει η κ. Κεφαλογιάννη.

«Εμείς, στο υπουργείο Τουρισμού» σημειώνει «έχουμε βάλει από πολύ νωρίς ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο για τις επενδύσεις, τόσο με τη νομοθεσία που έχουμε περάσει από τη Βουλή όσο και με υπουργικές αποφάσεις, έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε προς τους υποψήφιους επενδυτές, λέγοντάς τους ότι, εδώ, σε ό,τι αφορά τουριστικές επενδύσεις υπάρχει "η υπηρεσία μιας στάσης", στην οποία μπορούν να απευθύνονται και εμείς είμαστε εκείνοι που τους βοηθάμε να πραγματοποιήσουν την επένδυσή τους από πλευράς αδειοδοτήσεων σε σύντομο χρονικό διάστημα».

«Αυτό το μήνυμα είναι πάρα πολύ ισχυρό και αυτό είναι που θέλουμε να περάσουμε και στην Αυστραλία, στην επαφή μας με τους επιχειρηματίες» διευκρινίζει.

Αποτέλεσμα αυτής της υπηρεσίας, όπως αναφέρει, είναι ότι υπάρχουν πολλά επενδυτικά σχέδια που έχουν κατατεθεί, εκ των οποίων δύο πολύ μεγάλα έχουν εγκριθεί και άλλα 3-4, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, είναι υπό έγκριση για το 2014. «Πρόκειται για καινούρια προϊόντα, για επενδύσεις, οι οποίες θα μπορέσουν να δώσουν πρώτα από όλα την ευκαιρία σε περιοχές της χώρας που δεν έχουν αναπτυχθεί πολύ τουριστικά και θα βοηθήσουν να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο, να ξεφύγουμε από το μοντέλο "ήλιος και θάλασσα", καθώς αφορούν τομείς όπως ο τουρισμός ευεξίας για σπα, ή γκολφ και να μπορέσουμε να εμπλουτίσουμε την τουριστική προσφορά» σημειώνει.

Για τη φετινή τουριστική χρονιά η κ. Κεφαλογιάννη εκφράζει την αισιοδοξία της: «Το σημαντικότερο είναι να βάλουμε τις βάσεις, έτσι ώστε η Ελλάδα να έχει σταθερά ανοδική πορεία στον τουρισμό και αυτό είναι η μεγάλη προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού, γιατί προφανώς χρειάζονται και καινούριες επενδύσεις για να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Γιατί μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε τα έσοδα, αλλά και να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες από περισσότερες αγορές και καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο στις γνωστές περιφέρειες, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Γι αυτό και η καμπάνια μας λέγεται "μυστική Ελλάδα". Είναι σημαντικό, λοιπόν, η Ελλάδα να μπορέσει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της από τον τουρισμό και ναι, είμαι πολύ αισιόδοξη ότι μπορεί να τα καταφέρει και φέτος και τις χρονιές που έρχονται».