Ο Πληροφοριοδότης

Η επέλαση των Τούρκων και η απάντηση σε Lidl και Aldi

Η επέλαση των Τούρκων και η απάντηση σε Lidl και Aldi

Η επέλαση των Τούρκων

Από τα χέρια του ΓαλλοΤουρικού ομίλου SY Group, στα χέρια του Τούρκου Migiboy Tekstil, πέρασε η προβληματική γαλλική αλυσίδα μόδας Naf Naf, ευρέως γνωστή στην Ελλάδα. Ο νέος ιδιοκτήτης είναι κατασκευαστής υφασμάτων, δηλώνει ότι θέλει να κρατήσει ανοιχτά τα 100 καταστήματα της αλυσίδας και να διατηρήσει όλες τις θέσεις εργασίας.

Η Migiboy Tekstil προσέφερε πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ, που δεν τα λές και πολλά, για να εξαγοράσει τη Naf Naf που βαρύνεται από βαριά χρέη, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερούμενων ενοικίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία τέθηκε υπό αναγκαστική διαχείριση και η διοίκησή της έλαβε προθεσμία έξι μηνών για να εκπονήσει σχέδιο ανάκαμψης. Τότε, η εταιρεία είχε ακόμη 135 δικά της καταστήματα και υποκαταστήματα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

Αβέβαιο το μέλλον της Scotch & Soda

Φρούδες αποδείχθηκαν οι ελπίδες για το μέλλον της Scotch & Soda, καθώς οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έκαναν πίσω επειδή δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν και το εμπορικό σήμα. Αυτό ανήκει στην αμερικανική Bluestar Alliance, ενώ η πτώχευση αφορά μόνο την ευρωπαϊκή μητρική εταιρεία S&S Europe.

Όλα τα φυσικά καταστήματα στην Μπενελούξ θα κλείσουν άμεσα, αλλά το διαδικτυακό κατάστημα θα παραμείνει ανοιχτό, καθώς το διαχειρίζεται άλλη εταιρεία. Στην Αυστρία και τη Γερμανία, ο σύνδικος εξακολουθεί να βρίσκεται σε συζητήσεις με υποψήφιους αγοραστές. Το αν αυτό θα επηρεάσει και την ελληνική αγορά μένει να φανεί. Η Scotch & Soda διαθέτει 92 καταστήματα στην Ευρώπη.

Φουντώνει ο πόλεμος Carrefour με Lidl και Aldi

Το «χαρτί» της βραζιλιάνικης Atacadão αποφάσισε να παίξει στην Ευρώπη η Carrefour. Το πρώτο κατάστημα λειτουργεί εδώ και λίγες ημέρες στα βόρεια του Παρισιού, σε ένα πρώην κτίριο υπερμάρκετ με επιφάνεια πώλησης σχεδόν 10.000 τ.μ. Η βραζιλιάνικη αλυσίδα, η οποία εξαγοράστηκε από την Carrefour το 2007, στοχεύει να αποτελέσει απάντηση στον υψηλό πληθωρισμό με τιμές κατά μέσο όρο 10-15% χαμηλότερες από ό,τι στα παραδοσιακά υπερμάρκετ.

Οι επαγγελματίες και οι ιδιώτες πελάτες μπορούν να επιλέξουν από έως και 20.000 είδη, συμπεριλαμβανομένων 3.000 ειδών ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour. Το 70 % της προσφοράς είναι γαλλικό. Το κατάστημα πωλεί κυρίως μεγάλες ποσότητες και όσο περισσότερες από αυτές αγοράζουν οι καταναλωτές, τόσο χαμηλότερη είναι η τιμή. Ένα πακέτο ταλιατέλες Barilla 500 γρ. κοστίζει 1,65 ευρώ, αλλά από τα τρία τεμάχια και μετά, αυτό γίνεται 1,53 ευρώ ανά πακέτο. Δύο λίτρα χυμού πορτοκαλιού από τη μάρκα της Carrefour κοστίζουν 3,47 ευρώ, αλλά αυτό γίνεται 3,23 ευρώ αν αγοράσετε τέσσερα τεμάχια, αναφέρει η Le Parisien.

Για τη μείωση του κόστους, η διάταξη του καταστήματος είναι εξαιρετικά λιτή, με τα προϊόντα να πωλούνται από παλέτες, κάτι σαν το μοντέλο της Lidl και της Aldi.

Κτίριο «Μίμης Δαρειώτης», αλλά αιχμές για μαύρα ταμεία

Τέλος δεν έχουν οι αντιφάσεις στις οποίες υποπίπτει ο Στέφανος Κασσελάκης, με τελευταία αυτή που προέκυψε μετά το χθεσινό του μανιφέστο, στο οποίο, μεταξύ πολλών άλλων, αφήνει σκιές για ύπαρξη μαύρων ταμείων στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ωστόσο, δική του ήταν η πρόταση να ονομαστούν κτίριο «Μίμης Δαρειώτης» τα γραφεία του κόμματος στην Κουμουνδούρου, από το όνομα του ιστορικού στελέχους της Αριστεράς που έφυγε το 2022 και είχε διατελέσει μέχρι λίγο πριν από το θάνατο του οικονομικός υπεύθυνος του κόμματος και μάλιστα για δεκαετίες… Βεβαίως, με τον εκνευρισμό που έχει ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ αυτή την περίοδο σε ότι αφορά οποιοδήποτε από τα παλαιά στελέχη του κόμματος και την ιστορία του, ίσως το επόμενο βήμα είναι να ζητήσει πίσω και την βουλευτική έδρα του Τσίπρα…